1
Vraag
2
Reacties
JasperB1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Arris Connectbox icm Sonos

Sinds deze week ben ik klant bij Ziggo en heb ik mijn Arris Connectbox ontvangen. Helaas krijg ik mijn Sonos boxen niet verbonden. De helpdesk heeft mij doorverwezen naar dit forum.

Weet een van jullie welke stappen ik moet ondernemen om dit probleem op te lossen?

 

Ik heb meerdere topics gelezen waarin een andere modem wordt geadviseerd maar ook dat het probleem eind 2020 opgelost zou moeten zijn door een software update van de Connectbox. Gezien ik de modem pas deze week heb geïnstalleerd en deze bijgewerkt is verwacht ik dat het software issue verholpen zou moeten zijn, wat helaas niet het geval is. Ik heb geprobeerd de standaard instellingen van het 2.4Ghz netwerk te wijzigen en het 5Ghz netwerk tijdelijk uit te schakelen maar zonder succes. Inmiddels standaardinstellingen weer teruggezet.

 

Ik ben niet echt technisch onderlegd en mijn opstelling is volgens mij vrij basic, Arris Connectbox in de meterkast en een Sonos One, Play:5 en Beam verdeeld in het huis. Sonos One werkt na aansluiting met de kabel maar na verwijderen van de kabel verliest deze de verbinding weer, wat voorheen werkte als installatie optie. 

 

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Bekabeld is inderdaad de beste optie. Sonosnet werkt veel beter dan elke speaker met Wi-Fi te verbinden. Niet elk huis biedt echter een simpele oplossing voor bekabeling. Ik had het laatst opgelost door een powerline adapter te installeren bij het modem en één van de speakers. Hierdoor wordt automatisch Sonosnet gecreëerd. Sonos heeft niet veel bandbreedte nodig, dus dit functioneert prima. Ik had een setje van twee "KPN Draadloze Verbindingsset" (Devolo DVS 1200) gekocht voor €20. Daarna waren alle verbindings problemen weg!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @JasperB1 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

Omdat ik lees dat je modem in de meterkast zit is de eerste vraag: hoe is de wifi-ontvangst in de rest van je/jullie huis?

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

De Ziggo Connectbox staat bij Sonos aangemerkt als 'niet compatibel'. Ik heb bij meer mensen gezien dat het inderdaad niet werkt met een Arris modem, maar mogelijk wel met een Compal Connectbox. Weet je zeker dat het een Arris modem is? Welke modelnummer heeft je modem?

Een moderator zou een vervangend Compal modem kunnen opsturen.

JasperB1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor uw reactie. Het model nummer van mijn Connectbox is DEAP200604B9. Ik dacht inderdaad dat het een Arris was door afbeeldingen te zoeken maar ik zie dat de Compal er hetzelfde uit ziet. 

JasperB1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor uw reactie @Wim C.

De ontvangst in de rest van het huis (benedenverdieping waar de boxen staan) is erg goed.

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

@JasperB1 Dat lijkt mij het serienummer. Het modelnummer staat op de volgende plek op de sticker:

68B34B78-B885-403D-BFD6-19A5022205E3.jpeg

JasperB1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Excuses, ik heb nu onder het model gekeken en dat nummer komt overeen met de gedeelde afbeelding. Ik zie online dat dat al een Compal Connectbox is. Dus dan weet ik helaas nog niet wat het probleem in mijn geval is.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@JasperB1 Je hebt een compal staan. S/n DEAP en DDAP is compal. Arris is AAAP en ABAP. 

 

Beste is ff sonos bekabelt aan te sluiten als dat lukt

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Bekabeld is inderdaad de beste optie. Sonosnet werkt veel beter dan elke speaker met Wi-Fi te verbinden. Niet elk huis biedt echter een simpele oplossing voor bekabeling. Ik had het laatst opgelost door een powerline adapter te installeren bij het modem en één van de speakers. Hierdoor wordt automatisch Sonosnet gecreëerd. Sonos heeft niet veel bandbreedte nodig, dus dit functioneert prima. Ik had een setje van twee "KPN Draadloze Verbindingsset" (Devolo DVS 1200) gekocht voor €20. Daarna waren alle verbindings problemen weg!

JasperB1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tjhslangen dat is helaas geen werkbare oplossing voor mij. Ik heb nu mijn Sonos One bekabeld in de meterkast staan zodat ik de Play:5 in de woonkamer kan gebruiken. Voorheen werkte het prima met het modem van Tele2 dus ik hoop dat hier ook wel iets te regelen is.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Bedoelde ook alleen voor installatie en daarna los koppelen. Normaal gesproken werkt dat.

JasperB1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het meedenken! Ik ga inderdaad voor de oplossing met de powerline. Toch jammer dat ik kosten moet maken om het werkend te krijgen.

JasperB1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ah ja, klopt, dat werkt normaliter ook. Maar de draadloze verbinding kon daarna helaas niet gemaakt worden. Op aanraden van @org ga ik voor een powerline zodat ik een box toch bekabeld kan aansluiten. Ik zat te moeilijk te denken aan kabels trekken. Bedankt voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic