Sinds deze week ben ik klant bij Ziggo en heb ik mijn Arris Connectbox ontvangen. Helaas krijg ik mijn Sonos boxen niet verbonden. De helpdesk heeft mij doorverwezen naar dit forum.
Weet een van jullie welke stappen ik moet ondernemen om dit probleem op te lossen?
Ik heb meerdere topics gelezen waarin een andere modem wordt geadviseerd maar ook dat het probleem eind 2020 opgelost zou moeten zijn door een software update van de Connectbox. Gezien ik de modem pas deze week heb geïnstalleerd en deze bijgewerkt is verwacht ik dat het software issue verholpen zou moeten zijn, wat helaas niet het geval is. Ik heb geprobeerd de standaard instellingen van het 2.4Ghz netwerk te wijzigen en het 5Ghz netwerk tijdelijk uit te schakelen maar zonder succes. Inmiddels standaardinstellingen weer teruggezet.
Ik ben niet echt technisch onderlegd en mijn opstelling is volgens mij vrij basic, Arris Connectbox in de meterkast en een Sonos One, Play:5 en Beam verdeeld in het huis. Sonos One werkt na aansluiting met de kabel maar na verwijderen van de kabel verliest deze de verbinding weer, wat voorheen werkte als installatie optie.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.