1
Vraag
2
Reacties
EricA1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Arris Connectbox herstart regelmatig

Hallo Ziggo Community,

Mijn Arris Connectbox herstart soms meerdere malen per dag. Naar mijn mening is dit ontstaan na de nieuwe 9.1.2103.102 software. Over de herstartende Connectbox heb ik hier via Messenger op de Mijn Ziggo app meerdere keren contact gehad met Ziggo.

Er zijn inmiddels 2 monteurs langsgeweest. Echt alles is gecontroleerd: aansluiting in de straatkast, kabel naar mijn huis, nieuwe AOP geplaatst, splitter POA-1-UPC vervangen door POA-1-B en nieuwe kabel naar de modem. Alle ander COAX kabels in huis zijn van de nieuwste 4g afgeschermde Hirshmann. Ook de COAX stekkers zijn van het nieuwste Hirshmann 4g afschermingstype.

Het herstarten is na de monteursbezoeken wel minder geworden, maar op sommige dagen herstart hij wel 3 keer. Volgens de helpdeskmedewerker en de monteur kan het niet aan de nieuwe software liggen. De modem is meerdere keren goed uitgelezen en staat er goed bij.

Ik gebruik de modem in bridge modus. In voormalig UPC gebied kan je dit zelf doen. Dit is al jaren zo het geval.

Met de voorgaande Cisco EPC moden had ik eigenlijk nooit problemen, maar de Arris box lijkt gevoeliger. De monteur liet een keer vallen dat een zakelijk modem minder gevoelig is.

De klantenservice vis de MijnZiggo app weet ook niet waar het verder aan de kan liggen en verzocht mij contact op te nemen met de Community.

Herkent iemand dit issue?

24 Reacties 24
EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijn,

 

Ik heb de Killer LAN driver opnieuw geinstalleerd, maar helaas, zojuist weer een herstart van het modem. Ik zie eigenlijk geen andere opties meer op dit op te lossen. Is het mogelijk om, zoals je voorstelt, het zakelijk modem te proberen?

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@EricA1 Ik ben inderdaad bang dat we hier te maken hebben met een probleem tussen de Connectbox en de Killer LAN, hier zijn meerdere gevallen van vastgesteld en ik denk dan ook dat we er goed aan doen om je het zakelijke modem toe te sturen. Ik heb het net voor je aangevraagd dus hopelijk zie je het snel verschijnen! Laat je het ons weten als je het modem hebt kunnen testen? 🙂

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijn,

Het zakelijk Ubee modem lijkt inderdaad het probleem te hebben opgelost. Ik heb geen herstarts meer gehad sinds activatie.

 

Communityleden bedankt voor de hulp.

 

Hoe kan ik het oude modem terugsturen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Apparaat terugsturen | Klantenservice | Ziggo

 

Stuur de apparatuur in een stevige doos naar ons terug. Het beste is natuurlijk de originele doos. Als je die niet meer hebt, kun je ook een andere passende doos gebruiken. 

 

Stuur de apparatuur naar dit adres:

 

Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

 

Tips voor het terugsturen:

  • Plaats het apparaat inclusief de voeding (ook de smartcard en afstandsbediening in het geval van een mediabox) in de doos.
  • Op postnl.nl kun je de adressen en openingstijden van alle servicepunten in de buurt vinden.
  • Lever de doos in bij een PostNL Servicepunt naar keuze of aan de PostNL pakketbezorger bij je in de wijk en stuur de apparatuur gratis retour.
  • Vraag bij het PostNL Servicepunt of aan de PostNL Pakketbezorger altijd om een afleverbewijs als bevestiging en bewaar dit goed.
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ah, super @EricA1! Een hele fijne terugkoppeling dit! We zijn blij dat je weer ongestoord gebruik kunt maken van jouw internetverbinding. Het oude modem zien we dan spoedig tegemoet! Ik zie dat @Bert! al heeft aangegeven op welke wijze het retourneren werkt. Dank daarvoor! 🙂

Ik raad je aan om het verzendbewijsje even goed te bewaren en mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons hier te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic