1
Vraag
2
Reacties
EricA1

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Arris Connectbox herstart regelmatig

Hallo Ziggo Community,

Mijn Arris Connectbox herstart soms meerdere malen per dag. Naar mijn mening is dit ontstaan na de nieuwe 9.1.2103.102 software. Over de herstartende Connectbox heb ik hier via Messenger op de Mijn Ziggo app meerdere keren contact gehad met Ziggo.

Er zijn inmiddels 2 monteurs langsgeweest. Echt alles is gecontroleerd: aansluiting in de straatkast, kabel naar mijn huis, nieuwe AOP geplaatst, splitter POA-1-UPC vervangen door POA-1-B en nieuwe kabel naar de modem. Alle ander COAX kabels in huis zijn van de nieuwste 4g afgeschermde Hirshmann. Ook de COAX stekkers zijn van het nieuwste Hirshmann 4g afschermingstype.

Het herstarten is na de monteursbezoeken wel minder geworden, maar op sommige dagen herstart hij wel 3 keer. Volgens de helpdeskmedewerker en de monteur kan het niet aan de nieuwe software liggen. De modem is meerdere keren goed uitgelezen en staat er goed bij.

Ik gebruik de modem in bridge modus. In voormalig UPC gebied kan je dit zelf doen. Dit is al jaren zo het geval.

Met de voorgaande Cisco EPC moden had ik eigenlijk nooit problemen, maar de Arris box lijkt gevoeliger. De monteur liet een keer vallen dat een zakelijk modem minder gevoelig is.

De klantenservice vis de MijnZiggo app weet ook niet waar het verder aan de kan liggen en verzocht mij contact op te nemen met de Community.

Herkent iemand dit issue?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijn,

Het zakelijk Ubee modem lijkt inderdaad het probleem te hebben opgelost. Ik heb geen herstarts meer gehad sinds activatie.

 

Communityleden bedankt voor de hulp.

 

Hoe kan ik het oude modem terugsturen?

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

Ik heb de verschillende screenshots toegevoegd. Overigens heb ik het met de monteur gehad over het kapje op de POA-01-B, maar hij gaf aan dat dit nodig was en nu een nieuw type betrof. Hierdoor zouden problemen met kapjes in het verleden nu niet optreden.

De 3 wegsplitter die in de POA-01-B zit is een POA-03-UPC.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het witte kapje is inderdaad het nieuwe ontwerp.🙂

 

Ik zie een vrij laag signaal je modem binnenkomen, mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond.

 

Ik ben benieuwd wat de downstream waarden zijn als het modem direct in de wandcontactdoos zit.

 

Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, komen meestal binnen een werkdag (ma-vr) langs in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

In de straatkast is het niet mogelijk om mijn signaal verder te versterken. Ik had samen met de monteur hierin gekeken en volgens hem zat mijn kabel  aan de kant met de grootste versterking.

Volgens de monteur kwam er precies 0dB mijn huis binnen en is de 3,5dB demping van de POA-01-B geen probleem.

Ziggo heeft meerdere keren op afstand gekeken naar het modem en de signaalwaardes zouden in orde zijn.

 

Ik zal even afwachten wat de Ziggo moderator zegt. In mijn profiel staan al mijn gegevens.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @EricA1 Welkom op de Ziggo Community!

Wat hardnekkig dat de problemen met internet aanhouden zeg. Je zou zeggen dat het signaal na 2 monteurs wel goed moet zijn. 

Dit hebben wij natuurlijk gecontroleerd en dat is ook zo. Het signaal is prima. Het komt wel lager binnen dan wij gemiddeld zien, maar zeker geen reden voor het uitval. 

Het valt wel op dat je een uploader bent 😉 Het verbruik is niet schijnend hoog hoor, maar we zijn wel benieuwd of dit te koppelen valt aan het uitval. Dus concreet: Valt het modem weg wanneer je iets aan het uploaden bent of ervaar je op die momenten geen problemen?

Als laatste en niet volledig ondenkbaar is dat het probleem wordt veroorzaakt door een apparaat wat achter het modem hangt. Dit zien we vaker gebeuren. Heb je alles al eens los gehaald, gereset en opnieuw aangesloten? 

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jiri,

 

Ik kan niet echt een relatie zien met uploaden of downloaden. Voor mij is het eigenlijk onvoorspelbaar wanneer de reboot/herstart optreedt. Navraag binnen mijn gezin over zo'n herstart tijdstip geeft niet echt een aanwijzing. In het log van mijn router zie ik ook niet iets vreemds op dat tijstip. 

Achter mijn modem hangt al een aantal maanden een van de nieuwse WIFI-6 ASUS router. Daarvoor had ik een Netgear R7000.

In de afgelopen tijd heb ik zeker de verschillende kabels los gehad, zowel van Coax als van het LAN netwerk. Ook in de loop der tijd verschillende firmwares op mijn router gehad, e.d. In mijn huissituatie is eigenlijk niet echt iets veranderd de afgelopen tijd vwb apparatuur.

Zeker sinds de laatste Connectbox modemsoftware lijkt deze veel gevoeliger. Daarvoor gebeurde dit misschien 1x per week of nog minder. En met mijn eerdere Cisco EPC modem had ik helemaal nooit problemen. De monteur liet vallen dat een zakelijk modem minder gevoelig is. Verder werk ik al jaren met de modem in bridge modus.

 

Wat mij wel opvalt is dat ik redelijk veel van soortgelijke herstart meldingen zie in dit forum.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@EricA1 "Ik kan niet echt een relatie zien met uploaden of downloaden."

 

Als je iets download, gaan die aanvragen / opdrachten en controles via upload.

Als de upload vaak maximaal vol zit, dan gaat de download ook niet soepel.

 

Mogelijk helpen onderstaande instellingen uitgevinkt op disabled, kijk even in je router waar die instellingen zitten, als er namelijk veel streams zijn met gedeeltelijke pakketten, kunnen deze instellingen ingrijpen, ik heb die al uitstaan sinds ik routers heb.

 

Bert_0-1626793920691.png

 

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

 

Ik denk dat de volle upload en download komt doordat ik na een herstart regelmatig een speedtest doe om te checken of alles weer OK is. Ik heb trouwens in mijn eigen router een QoS gezet op 300/30 zodat er eigenlijk nooit ongecontroleerde contentie kan optreden. Denk hierbij aan het bufferbloat probleem.

 

In mijn ASUS router heb ik alleen de opties Firewall en DoS protection aan staan. Andere opties staan uit.

Ik zal de DoS eens uitzetten.

 

Na het lezen van een aantal posts op deze community zie ik bij een aantal herstart topics dat er problemen zijn icm Killer adapters. Nu heeft mijn dochter in haar laptop een Killer LAN adapter en werkt alleen via die vaste LAN verbinding. Zou daar een link kunnen zijn naar dit probleem?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met dit soort vreemde issues, is mijn ervaring uit mijn troubleshooting ICT tijd, probeer alles uit te sluiten als mogelijke oorzaak, hoe gek het ook lijkt, de vreemdste "schijnbaar meest onlogische" dingen kunnen een mogelijke oorzaak blijken te zijn.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @EricA1, welkom op de Ziggo Community! Wat vervelend dat je modem zichzelf zo vaak herstart de laatste tijd. Ik heb even voor je gekeken en de instellingen op het modem staan er een beetje vreemd bij.  Hij lijkt in router modus te staan maar toch is de WiFi niet bereikbaar. Zou je misschien even kunnen inloggen op het modem en daar de instellingen kunnen controleren? Misschien helpt het om bridge modus even uit en aan te zetten zodat de instellingen hopelijk weer correct komen te staan. Ik hoor graag of je daarna nog dezelfde problemen ervaart! 

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijn,

 

Die opmerking kreeg ik een tijdje geleden ook vanuit je collega's via de MijnZiggo app. Maar ik doe niets anders dan via Router Status het vinkje bij bridge modus zetten en opslaan. Een tijdje geleden heb ik zelf maar eens een fabrieksreset gegeven via het knopje op de achterkant. Daarna via de laptop via wifi gelijk in bridgemodus gezet. Daar kan ik eigenlijks zelf niets fout doen.

 

Of de status van de modem wordt anders als hij zichzelf herstart of hij komt nooit goed in bridge modus. Voor mij ziet het hele menu in de modem er wel degelijk uit alsof hij in bridge modus staat, met alleen enkele beperkte zaken die ik nog kan zien.

 

Vanmiddag zoals verzocht de modem weer even terug gezet naar Router Modus en daarna weer Bridge Modus. Een uurtje later ofzo kwam er weer een herstart vanuit de modem zelf.

 

Kunnen jullie wellicht meer log informatie zien dan ik kan zien?

 

Op verzoek van Bert had ik gisteren in mijn eigen ASUS router de optie Denial of Service protection uitgezet, maar blijkbaar heeft dat geen resultaat gehad, omdat daarnet weer die herstart is geweest.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@EricA1 Het klinkt inderdaad alsof alles aan jouw kant verder goed staat qua bridge instellingen! Ik zie hem hier helaas weer als router staan. Is het statuslampje op ons modem bij jou groen of wit? En heb je al iets kunnen proberen met de Killer LAN adapter? 

vulliw

Level 6
  • 99Posts
  • 6Oplossingen
  • 17Likes

Heb het zelfde sinds de nieuwe firmware 9.1.2103.102 modem start opnieuw op elke dag bijna

Krijg vanmiddag een nieuw modem en alle toebehoren (kabels, spliter)

Ben bang dat het niet zal werken het ligt gewoon volgen mij aan de firmware 9.1.210.102

Hier voor nooit problemen gehad, hoop dat Zigge hier snel een oplossing voor heeft.

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijn,

 

De Connectbox staat vanuit mijn kant echt in bridge modus. Kan hem ook alleen maar via de 192.168.100.1 benaderen. Het lampje is groen, zoals normaal bij bridge modus. In het Router Status menu staat ie ook in bridge modus, en alleen de beperkte menu structuur is beschikbaar. Mijn router krijgt ook een ander WAN ip adres (62.xxx.xxx.xxx), dan als je vanuit router mode DHCP zou verwachten. Vanuit dat oogpunt werkt de Connectbox dus ook in bridge modus.

 

Wat stel je voor voor de Killer LAN adapter? Ik kan kijken of er een nieuwere driver is. Verder kan ik er niet veel aan doen. Bij laptops zit deze vast op het moederboard.

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Vulliw,

 

Bij mij is in huis en de straatkast alles gecontroleerd en indien nodig vervangen. Nieuwe AOP, nieuwe splitter, nieuwe kabel naar modem. Heb voor de rest in huis nieuwe 4g afgeschermde COAX kabels en stekkers.

Verder in mij interne ethernet en wifi netwerk nergens issues met apparatuur. ASUS router loopt ook als een zonnetje en is nog nooit vanuit zichzelf herstart. Zie daar ook geen issues in het administrator log.

 

Blijft eigenlijk alleen de Connectbox modem nog over waar iets niet goed zit.

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijn,

 

Ik heb gekeken via de Windows device manager of er een softwaredriver update voor de Killer LAN adapter beschikbaar is. Hij geeft aan dat de laatste versie geinstalleerd is.

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijn,

 

Net een herstart gehad terwijl ik in een zakelijk Teams call zat. Erg storend.

 

Via de laptop met Killer LAN adapter werd alleen maar gesurft op internet. We beginnen nu langzaam te vermoeden dat het herstarten op die momenten plaats lijkt te vinden als die laptop actief is. Maar deze is al een paar jaar in gebruik en nooit problemen mee gehad tot ongeveer begin juli.

EricA1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik bedoel geen problemen gehad sinds begin juni.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@EricA1 Ai, het enige wat je met de Killer LAN verder zou kunnen proberen is een deinstall en een verse installatie. Mocht dat niet helpen moeten we even verder kijken, ik zie dat de monteur je het zakelijke modem had aangeraden? Mocht het na de driver opnieuw te hebben geïnstalleerd nog niet goed werken moeten we da misschien overwegen.

@vulliw Als je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd, horen we graag je bevindingen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic