1
Vraag
2
Reacties
Gerddd

Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Arris Connectbox TG2492LG-ZG ZG + Router TP-LINK Archer C9

Voorgeschiedenis:
De monteur van Ziggo heeft mijn ARRIS-modem geïnstalleerd en op mijn verzoek in bridgemodus gezet. Ik had (via bovengenoemde router dus) geen internetverbinding. Klantenservice gebeld. Die heeft de Wifi verbindingen van de modem uitgezet (en ook de bridgemodus). Helpt niet. Mijn router ontvangt geen Wan-adres.
Weer de klantenservice gebeld. Die was kortaf: "Dat doen wij niet. Dat moet Synology doen."
Lijkt mij onzin. Want mijn vorige Modem (Ubee) gaf in bridgemodus wel een WAN-adres door aan mijn router, waardoor ik van buiten mijn Synology NAS kon benaderen.
Kan ik dit zelf instellen in mijn Connectbox? en zo ja hoe?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gerddd
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes
Voor meer informatie over mijn oplossing kijk hier:
https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/via-connectbox-van-ziggo-(arris-tg2492lg)-inloggen/new/#new

Succes

Gerard

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Staat je modem nu in bridge of in router modus?

Wifi zou sowieso uit moeten staan in bridge.

Modem in bridge zetten: Bridge-modus inschakelen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Gerddd, welkom hier op onze Community.

Top dat je hier hulp zoekt. Ben je er uitgekomen met de tips die Be rt je heeft gegeven zodat je je NAS weer kan benaderen?
Gerddd
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes
Neen, want dat had ik allemaal al gedaan. Maar inmiddels heb ik al wel een oplossing.
Zal hem binnenkort publiceren op het Synology-forum. En dan komt hier een verwijzing.
Gerard
Gerddd
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes
Voor meer informatie over mijn oplossing kijk hier:
https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/via-connectbox-van-ziggo-(arris-tg2492lg)-inloggen/new/#new

Succes

Gerard
Gerddd
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes
Correctie/aanvulling
Bovenstaande oplossing werkt alleen voor mijn Synology-NAS en moet eigenlijk niet nodig zijn (via een Duits adres inloggen). Maar nu ontdek ik, dat ik hetzelfde probleem heb met mijn Foscam-camera. Ook die is van buiten niet te bereiken. HEt blijft toch gek met dat Arris modem.
Gerard.

PS Ik denk, dat ik mijn oude Ubee EVW3208 maar weer ga gebruiken. Dat werkte wel goed.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic