1
Vraag
2
Reacties
igoiki

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Arris CH7465 in bridge-modus + UDM-PRO - WAN1 verbinding verloren.

Sinds dinsdagnacht (24/25 aug) is de WAN1 verbinding  verbroken tussen de Arris CH7465 en de UDM-PRO. Configuratie werkte ruim een jaar zonder enig problemen, eerst met modem nog in DHCP modus, sinds een half jaar in bridge-modus. 
Alle forum berichten gelezen die mogelijk kunnen bijdragen om dit op te lossen, maar niets werkt. Uiteindelijk een factory reset gedaan van de modem en UDM, maar nog steeds geen resultaat. Laptop rechtstreeks op modem poort 1 werk soms wel, soms niet. Als niet, dan krijk ik een 169.x.x.x. automatisch private IP addres. Als de laptop wel een IP krijgt wisselt dat random tussen twee dezelfde IP adressen. 
Wat is hier mogelijk aan de hand, en hoe mijn internet weer werkend krijgen met UDM-PRO.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
igoiki
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Na meerdere keren restarten van de modem plotseling weer verbinding. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
efok

Level 17
  • 4013Posts
  • 219Oplossingen
  • 1590Likes

Een modem in bridge altijd even herstarten na het wisselen van het aangesloten apparaat. Er wordt maar aan 1 Mac adres een IP gegeven. Na een reboot krijg je wel weer een nieuwe. Misschien helpt dat?

igoiki
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Reboot al meerdere keren gedaan en zonder succes. Ook als de UDM uitgeschakeld is  en weer aan gaat als de modem volledig is opgestart. Dit ook met de laptop aangesloten gedaan op de modem poort een en van de drie reboots krijgt dezelfde laptop 1 op drie keer een 169.x.x.x adres, dus geen internet verbinding dan.

igoiki
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Na meerdere keren restarten van de modem plotseling weer verbinding. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1436Posts
  • 216Oplossingen
  • 580Likes

Dat is goed nieuws, @igoiki

Had je bij de vorige reboots de modem wel voor 60 seconden van de stroom gehaald? Als je de modem korter van de stroom haalt, is het mogelijk dat de modem zichzelf niet volledig reset. 
Als de andere Community leden je nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten. 

igoiki
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Algemeen bij electronica zou 10 seconden voldoende moeten zijn, a) 10 seconden voor een factory reset, b) 10 seconden voor een restart. Misschien heeft de Arris iets meer tijd nodig voor goede herstart. Onduidelijk blijft natuurlijk waarom na een jaar goed functioneren de Arris er plotseling de brui aan gaf. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn dat er in elk geval weer verbinding is! Al moet dit natuurlijk niet te vaak gebeuren, hopelijk is een reset de afgelopen dagen niet nodig geweest.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic