Sinds dinsdagnacht (24/25 aug) is de WAN1 verbinding verbroken tussen de Arris CH7465 en de UDM-PRO. Configuratie werkte ruim een jaar zonder enig problemen, eerst met modem nog in DHCP modus, sinds een half jaar in bridge-modus.
Alle forum berichten gelezen die mogelijk kunnen bijdragen om dit op te lossen, maar niets werkt. Uiteindelijk een factory reset gedaan van de modem en UDM, maar nog steeds geen resultaat. Laptop rechtstreeks op modem poort 1 werk soms wel, soms niet. Als niet, dan krijk ik een 169.x.x.x. automatisch private IP addres. Als de laptop wel een IP krijgt wisselt dat random tussen twee dezelfde IP adressen.
Wat is hier mogelijk aan de hand, en hoe mijn internet weer werkend krijgen met UDM-PRO.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Na meerdere keren restarten van de modem plotseling weer verbinding.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een modem in bridge altijd even herstarten na het wisselen van het aangesloten apparaat. Er wordt maar aan 1 Mac adres een IP gegeven. Na een reboot krijg je wel weer een nieuwe. Misschien helpt dat?
Reboot al meerdere keren gedaan en zonder succes. Ook als de UDM uitgeschakeld is en weer aan gaat als de modem volledig is opgestart. Dit ook met de laptop aangesloten gedaan op de modem poort een en van de drie reboots krijgt dezelfde laptop 1 op drie keer een 169.x.x.x adres, dus geen internet verbinding dan.
Na meerdere keren restarten van de modem plotseling weer verbinding.
Dat is goed nieuws, @igoiki !
Had je bij de vorige reboots de modem wel voor 60 seconden van de stroom gehaald? Als je de modem korter van de stroom haalt, is het mogelijk dat de modem zichzelf niet volledig reset.
Als de andere Community leden je nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten.
Algemeen bij electronica zou 10 seconden voldoende moeten zijn, a) 10 seconden voor een factory reset, b) 10 seconden voor een restart. Misschien heeft de Arris iets meer tijd nodig voor goede herstart. Onduidelijk blijft natuurlijk waarom na een jaar goed functioneren de Arris er plotseling de brui aan gaf.
Fijn dat er in elk geval weer verbinding is! Al moet dit natuurlijk niet te vaak gebeuren, hopelijk is een reset de afgelopen dagen niet nodig geweest.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.