1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Kameleon.1987

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ark server van buitenshuis benaderen lukt niet

Ik heb een Ark server op gezet, en kan niet de server extern benaderen. Hier wat ik al gedaan heb:
Modem (Ubee UVW1318ZG)
- in bridge
- al eens een reboot gegeven
Deco's (M4 v2)
- ipv6 uit gezet (ondertussen weer aan)
- in router modus
- poorten open
- nat enabled
- sip disabled
- upnp disabled
- ddns ingesteld (ook weer uit, werkte niet)
- al eens een reboot gegeven
- google dns gebruikt (ondertussen weer naar ziggo dns)
PC (windows 11)
- firewall pc al eens even helemaal uit gezet (ondertussen aan en poorten toegevoegd)
- ipv6 uit gezet (ondertussen weer aan)
- antivirus helemaal uit gezet (ondertussen weer aan)

Het lijkt er op dat er geen enkele poort open staat hier naartoe, ondanks alles wat ik probeer. Dus met portscans laat hij ook port 80 of 8080 etc als niet open zien. Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34386Posts
  • 2517Oplossingen
  • 17334Likes

Persoonlijk zou ik router mode gebruiken op de UBC1318ZG en AP mode op de Deco M4's.

Port forwarding heeft alleen betrekking op IPv4, dus je hoeft i.i.g. niet naar IPv6 te kijken (gebruikt geen NAT). DDNS is alleen noodzakelijk om het externe IPv4-adres vanaf een vaste domeinnaam te kunnen bereiken, met een A-record dat automatisch wordt bijgewerkt bij een wijziging van het IP-adres. Het verbinden met een IP-adres vereist geen DNS. SIP is tenslotte voor VoIP.

Heb je al gecontroleerd of poort 80 en 8080 luisteren naar TCP c.q. bereikbaar zijn binnen het LAN op het interne IP-adres, vanaf een ander apparaat dan de server?

Bekijk in context

1 Reactie 1
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34386Posts
  • 2517Oplossingen
  • 17334Likes

Persoonlijk zou ik router mode gebruiken op de UBC1318ZG en AP mode op de Deco M4's.

Port forwarding heeft alleen betrekking op IPv4, dus je hoeft i.i.g. niet naar IPv6 te kijken (gebruikt geen NAT). DDNS is alleen noodzakelijk om het externe IPv4-adres vanaf een vaste domeinnaam te kunnen bereiken, met een A-record dat automatisch wordt bijgewerkt bij een wijziging van het IP-adres. Het verbinden met een IP-adres vereist geen DNS. SIP is tenslotte voor VoIP.

Heb je al gecontroleerd of poort 80 en 8080 luisteren naar TCP c.q. bereikbaar zijn binnen het LAN op het interne IP-adres, vanaf een ander apparaat dan de server?