Hallo, ik gebruik een Argon Solo muziekstreamer. Heb de streamer succesvol geïnstalleerd en hij werkt dan prima via wifi, alleen als de streamer vervolgens een tijdje in de standby-modus heeft gestaan (rode lampje brandt) en ik wil opnieuw iets afspelen vanaf m'n Apple IPhone, dan is het contact met de streamer weg. Hij staat dan opeens niet meer vermeld bij 'luidsprekers en tv's' bij Airplay. Het ligt niet aan de streamer, want ik heb 'm bij de buren getest en dan werkt alles prima, ook vanuit de standby-modus. Dus is er iets mis met m'n netwerk. Wat kan dat zijn? Zou resetten van het modem (de witte Connectbox) helpen? Dank voor meedenken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Connectbox een keer herstarten (stroom eraf, even wachten en dan weer stroom erop) is geen slecht idee.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke modem/router hebben de buren?
@Marinus: ook Ziggo, zelfde witte Connectbox.
@CornelisJantje als u die streamer niet ziet via airplay heeft deze dan nog wel een internet/wifi verbinding?
Staat deze op dat moment nog in de webinterface van de connectbox bij de aangesloten apparaten?
@RoWi. Nog niet gecheckt. Maar als dit het probleem is, hoe zorg ik er dan voor dat de connectbox het apparaat wel vasthoudt? Nu moet ik m steeds opnieuw installeren, erg vervelend.
De Connectbox een keer herstarten (stroom eraf, even wachten en dan weer stroom erop) is geen slecht idee.
Hoe bedoel je opnieuw installeren?
Vanuit welke app wordt de audio naar de Argon gestuurd?
Is de situatie bij je buren wel exact hetzelfde als thuis, een gelijke modem/router is maar een deel van de som.
Het aantal verbindingen via wifi kan mee spelen. Is het mogelijk die streamer bedraad aan te sluiten speelt het probleem dan nog?
Ow bedraad kan niet zie ik nu.
@ Marinus @ RoWi Dank voor jullie reacties. Het ligt niet aan m'n telefoon, en bij andere apparaten (zoals Ipad) wordt de streamer (vanuit standby modus) ook niet herkend. Ik ben nu even op reis, maar ga met de Connectbox / Smart wifi aan de slag, want daar zal het probleem zitten. Kom er dinsdag of woensdag op terug.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.