Verschillende apps op de mobile telefoons van onze gezinsleden werken slecht via de wifi. Via 4g werken ze prima. Het gekke is dat gewoon internet prima werkt op onze wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.
Aart Stieva wrote:
Aart Stieva wrote:
Chris 1952 wrote:
Ik herken me in dit probleem, apps aarzelen bij opstart, zodra ik omschakel naar 4G of andere wifi punt gaat het prima. Weet niet of dit Ziggo of ( in mijn geval ) Apple probleem is.
Inmiddels, na veel googlen lijk ik eruit te zijn. Ik heb in mijn router in het DHCP menu bij de IPv6 instellingen de optie stateles veranderd in stateful. Heeft iets te maken met het verbonden zijn en blijven met de server van betreffende app. De app maakt dan dus gebruik ban IPv6.Bij mij werkt het nu goed.
En o ja, speedtest gebruik ik al heel lang. Daarmee haalde ik altijd al prima down- en upload snelheden, dus dat was het niet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik herken me in dit probleem, apps aarzelen bij opstart, zodra ik omschakel naar 4G of andere wifi punt gaat het prima. Weet niet of dit Ziggo of ( in mijn geval ) Apple probleem is.
Aart Stieva wrote:
Verschillende apps op de mobile telefoons van onze gezinsleden werken slecht via de wifi. Via 4g werken ze prima. Het gekke is dat gewoon internet prima werkt op onze wifi
Mogelijk een verbindingsprobleem, ogenschijnlijk je verbinding goed maar toch werk het niet lekker.
Download deze app https://www.speedtest.net/nl/apps/ios en kijk eens naar de snelheid , wel de server even op KPN Amsterdam zetten.
Het resultaat zal afhankelijk zijn van hoe je de telefoon hebt staan , op 2.4 of 5 hgz
Dank je wel Ronihd , wat stel je dan als oplossing voor, een van beide uitschakelen ?
Chris 1952 wrote:
Dank je wel Ronihd , wat stel je dan als oplossing voor, een van beide uitschakelen ?
Je kan als het goed is bepalen op welk wifi netwerk je telefoon komt te staan.
Op 5 ghz zetten is het beste , sneller en minder last van storingen veroorzaakt door andere netwerken.
Maar bereik in huis is iets minder ver.
Kijk hier hoe je het een en ander doet https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifi-modem-instellen/
En uiteraard telt de snelheid van je abonnement mee
Zojuist getest
eerste keer snelheid ca 90 en stabiel
daarna wifi omgeschakeld naar ander wifi punt, , zeer onregelmatig en laag, tussen 10 en 40
daarna weer terug naar eerste wifi punt, snelheid 400 en stabiel.
Wat nu ?
groet, Chris
Hallo Ronihd
Heb de 2,4 band uitgezet en ik ga dan maar eens zien hoe dit gaat
Dank je wel voor de tip
Chris
Chris 1952 wrote:
Inmiddels, na veel googlen lijk ik eruit te zijn. Ik heb in mijn router in het DHCP menu bij de IPv6 instellingen de optie stateles veranderd in stateful. Heeft iets te maken met het verbonden zijn en blijven met de server van betreffende app. De app maakt dan dus gebruik ban IPv6.
Bij mij werkt het nu goed.
Aart Stieva wrote:
Chris 1952 wrote:
Inmiddels, na veel googlen lijk ik eruit te zijn. Ik heb in mijn router in het DHCP menu bij de IPv6 instellingen de optie stateles veranderd in stateful. Heeft iets te maken met het verbonden zijn en blijven met de server van betreffende app. De app maakt dan dus gebruik ban IPv6.
Bij mij werkt het nu goed.
En o ja, speedtest gebruik ik al heel lang. Daarmee haalde ik altijd al prima down- en upload snelheden, dus dat was het niet.
Aart Stieva wrote:
Aart Stieva wrote:
Chris 1952 wrote:
Inmiddels, na veel googlen lijk ik eruit te zijn. Ik heb in mijn router in het DHCP menu bij de IPv6 instellingen de optie stateles veranderd in stateful. Heeft iets te maken met het verbonden zijn en blijven met de server van betreffende app. De app maakt dan dus gebruik ban IPv6.Bij mij werkt het nu goed.
Ik heb dhcp inmiddels aangepast, nu maar eens kijken wat het resultaat bij mij is, laat iets weten.
Bedankt voor tip en groet, Chris
Aart Stieva wrote:
Aart Stieva wrote:
Chris 1952 wrote:
Goed om te horen dat je de oplossing hebt gevonden !
De speedtest vraag was meer bedoeld om te kijken of de verbinding goed genoeg was.
@Aart Stieva Bedankt voor het delen! Ook heb ik even de titel aangepast. Nogmaals dank!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.