1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Aart Stieva

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Apps via wifi werken slecht - oplossing DHCP instelling

Verschillende apps op de mobile telefoons van onze gezinsleden werken slecht via de wifi. Via 4g werken ze prima. Het gekke is dat gewoon internet prima werkt op onze wifi

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Aart Stieva
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Aart Stieva wrote:
Aart Stieva wrote:
Chris 1952 wrote:

Ik herken me in dit probleem, apps aarzelen bij opstart, zodra ik omschakel naar 4G of andere wifi punt gaat het prima. Weet niet of dit Ziggo of ( in mijn geval ) Apple probleem is.

Inmiddels, na veel googlen lijk ik eruit te zijn. Ik heb in mijn router in het DHCP menu bij de IPv6 instellingen de optie stateles veranderd in stateful. Heeft iets te maken met het verbonden zijn en blijven met de server van betreffende app. De app maakt dan dus gebruik ban IPv6.

Bij mij werkt het nu goed.

En o ja, speedtest gebruik ik al heel lang. Daarmee haalde ik altijd al prima down- en upload snelheden, dus dat was het niet.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Ik herken me in dit probleem, apps aarzelen bij opstart, zodra ik omschakel naar 4G of andere wifi punt gaat het prima. Weet niet of dit Ziggo of ( in mijn geval ) Apple probleem is.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8214Posts
  • 313Oplossingen
  • 3251Likes
Aart Stieva wrote:

Verschillende apps op de mobile telefoons van onze gezinsleden werken slecht via de wifi. Via 4g werken ze prima. Het gekke is dat gewoon internet prima werkt op onze wifi

Mogelijk een verbindingsprobleem, ogenschijnlijk je verbinding goed maar toch werk het niet lekker.

Download deze app  https://www.speedtest.net/nl/apps/ios   en kijk eens naar de snelheid , wel de server even op KPN Amsterdam zetten.

Het resultaat zal afhankelijk zijn van hoe je de telefoon hebt staan , op 2.4 of 5 hgz 

Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Dank je wel Ronihd , wat stel je dan als oplossing voor, een van beide uitschakelen ?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8214Posts
  • 313Oplossingen
  • 3251Likes
Chris 1952 wrote:

Dank je wel Ronihd , wat stel je dan als oplossing voor, een van beide uitschakelen ?

Je kan als het goed is bepalen op welk wifi netwerk je telefoon komt te staan.

Op 5 ghz zetten is het beste , sneller en minder last van storingen veroorzaakt door andere netwerken.

Maar bereik in huis is iets minder ver.

Kijk hier hoe je het een en ander doet https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifi-modem-instellen/

En uiteraard telt de snelheid van je abonnement mee 

Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Zojuist getest

eerste keer snelheid ca 90 en stabiel

daarna wifi omgeschakeld naar ander wifi punt, , zeer onregelmatig en laag, tussen 10 en 40

daarna weer terug naar eerste wifi punt, snelheid 400 en stabiel.

Wat nu ?

groet, Chris

Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Hallo Ronihd

Heb de 2,4 band uitgezet en ik ga dan maar eens zien hoe dit gaat

Dank je wel voor de tip

Chris

Aart Stieva
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Chris 1952 wrote:

Inmiddels, na veel googlen lijk ik eruit te zijn. Ik heb in mijn router in het DHCP menu bij de IPv6 instellingen de optie stateles veranderd in stateful. Heeft iets te maken met het verbonden zijn en blijven met de server van betreffende app. De app maakt dan dus gebruik ban IPv6.

Aart Stieva
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Aart Stieva wrote:
Chris 1952 wrote:

En o ja, speedtest gebruik ik al heel lang. Daarmee haalde ik altijd al prima down- en upload snelheden, dus dat was het niet.

Aart Stieva
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Aart Stieva wrote:
Aart Stieva wrote:
Chris 1952 wrote:

Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Ik heb dhcp inmiddels aangepast, nu maar eens kijken wat het resultaat bij mij is, laat iets weten.

Bedankt voor tip en groet, Chris  

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8214Posts
  • 313Oplossingen
  • 3251Likes
Aart Stieva wrote:
Aart Stieva wrote:
Chris 1952 wrote:

Goed om te horen dat je de oplossing hebt gevonden !

De speedtest vraag was meer bedoeld om te kijken of de verbinding goed genoeg was.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2787Posts
  • 290Oplossingen
  • 2312Likes

@Aart Stieva Bedankt voor het delen! Ook heb ik even de titel aangepast. Nogmaals dank!