Goedemiddag @gigaTPgebruiker en welkom op de Community,
Vervelend dat het openen van programma's en apps traag gaat! Kun je onder dit topic kort uitleggen hoe je op dit moment alles hebt aangesloten ?
En hebben de bekabeld aangesloten apparaten op je thuisnetwerk wel een snelle verbinding met internet? Als het daar al misgaat dan moet de connectie tussen het aansluitpunt (AOP) en modem nagelopen worden.
Doorloop anders eens de stappen op deze pagina., daarmee loop je namelijk alle aansluitingen even grondig na. En stel de TP Link Deco M4 Mesh routers eens opnieuw in. Herstart dan het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart.
Schakel daarna pas de TP Link Deco M4 routers in en daarna pas de daarop aangesloten apparaten.
De TP Link Deco is trouwens op de volgende manieren aan te sluiten:
[Standaard] De meest gebruikte setup (van bijvoorbeeld de TP Link Deco M4) i.c.m ons modem is deze setup.
[Accespoint mode] Een ander manier waarop je de TP Link Deco kunt gebruiken is in de Accespoint modus. Je TP Link Deco fungeert dan als een verlengstuk van je bestaande (draadloze) thuisnetwerk.
[Alternatief] De laatste manier waarop je de TP Link kunt aansluiten is als volgt: het Ziggo modem houd je in routermodus, maar je schakelt de 2.4 en 5.0 Ghz wifi wel uit. Sluit daarna de TP Link Deco aan (Router modus).
Herstart dan het modem en wacht totdat deze weer is opgestart en schakel daarna pas de TP Link Deco routers in.
Tip: Kijk voor meer informatie over de TP Link Deco ook een naar dit topic wat @Pasi geschreven heeft.
Als het probleem zich alleen voordoet op de draadloze verbinding, raad ik aan na te gaan of er draadloze signalen in huis zijn die mogelijk het wifi signaal verstoren. Met deze informatie kun je de draadloze
verbinding verbeteren.