1
Vraag
2
Reageer en help mee
gigaTPgebruiker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apps openen op mobiele telefoon

Sommige apps openen regelmatig zeer traag of niet op telefoon. We hebben giganet maar daar p gekoppeld de TP link demo M4 van Ziggo. Gemeten hebben we overall in huis ongeveer 350 mb tevens is alles aangesloten conform installatie procedure.

laptop op wif igaat goed en snel ook stes zoeken via mobile (google) gaat snel. de apps openen zijn lastig

3 Reacties 3
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het openen of starten van een app staat deels los van de wifi verbinding.

Kan je een aantal specifieke apps noemen, en welke specificaties heeft de gebruikte telefoon, het een werkgeheugen probleem zijn.

Openen de bewuste app beter met een 3G/4G data verbinding?

gigaTPgebruiker
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De app opent beter met 4G maar hiervoor met “oude wifi” box ging het prima maakt niet veel uit welke app ik open het betreft Galaxy S9.

Iets opzoeken met de telefoon via internet is geen problem. Maar het gaat de ene keer prima en de andere keer zeer traag

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @gigaTPgebruiker en welkom op de Community,

Vervelend dat het openen van programma's en apps traag gaat! Kun je onder dit topic kort uitleggen hoe je op dit moment alles hebt aangesloten ?
En hebben de bekabeld aangesloten apparaten op je thuisnetwerk wel een snelle verbinding met internet? Als het daar al misgaat dan moet de connectie tussen het aansluitpunt (AOP) en modem nagelopen worden.

Doorloop anders eens de stappen op deze pagina., daarmee loop je namelijk alle aansluitingen even grondig na. En stel de TP Link Deco M4 Mesh routers eens opnieuw in. Herstart dan het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart.
Schakel daarna pas de TP Link Deco M4 routers in en daarna pas de daarop aangesloten apparaten. 

De TP Link Deco is trouwens op de volgende manieren aan te sluiten:

[Standaard] De meest gebruikte setup (van bijvoorbeeld de TP Link Deco M4) i.c.m ons modem is deze setup.

[Accespoint mode] Een ander manier waarop je de TP Link Deco kunt gebruiken is in de Accespoint modus. Je TP Link Deco fungeert dan als een verlengstuk van je bestaande (draadloze) thuisnetwerk. 

[Alternatief] De laatste manier waarop je de TP Link kunt aansluiten is als volgt: het Ziggo modem houd je in routermodus, maar je schakelt de 2.4 en 5.0 Ghz wifi wel uit. Sluit daarna de TP Link Deco aan (Router modus).
Herstart dan het modem en wacht totdat deze weer is opgestart en schakel daarna pas de TP Link Deco routers in. 
Tip: Kijk voor meer informatie over de TP Link Deco ook een naar dit topic wat @Pasi geschreven heeft. 


Als het probleem zich alleen voordoet op de draadloze verbinding, raad ik aan na te gaan of er draadloze signalen in huis zijn die mogelijk het wifi signaal verstoren. Met deze informatie kun je de draadloze
verbinding verbeteren. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic