Na de laatste update lijkt het als je de Android na een tijdje weer ga gebruiken brandt de Wifi wel maar via een app krijg je geen verbinding naar buiten ondanks dat de pijltjes alle twee branden. Ga je naar mobiel netwerk dan werk alle apps meer normaal en snel.
Als je de telefoon continue gebruik dan blijf Wifi wel goed werken. Kan Ziggo eens kijken wat er gebeurt als je de telefoon half uur niet gebruik wat dan met het signaal aan de hand is? Er is iets duidelijk gewijzigd met de laatste Firewall update. Gebruik geen extra wifi vesterkers en ook niet in de bridge.
Deze incidenten gebeuren dicht bij het sterke signaal van de Modem.
Samsung Android A53 versie nr 14 Zwarte Modem F3896LG-ZG. Verder in huis is alles bekabeld dus daar geen probleem
Het probleem is er op dit moment nog steeds aanwezig
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je naar de vragen in mijn tweede reactie in topic Bepaalde sites niet bereikbaar met wifi kijken?
Als ik de telefoon pak na een half uur stil wil ergens naar toe krijg via wifi geen verbinding scherm blijft hangen, na ongeveer 25 seconden gaat het wel door. Als je door ga naar andere sites blijft alles normaal en snel werken. Lijkt of het wifi signaal zeer vertraagt komt, ook als ik dicht bij de modem ben.
Het klinkt alsof IPv6 faalt en de smartphone na 25 seconden terugvalt op IPv4. Veel sites en server zijn nog alleen op IPv4 bereikbaar, daar zou je dan geen traagheid bij moeten ervaren.
Nee, dat is het niet zelf ook naar gekeken. En het incident is er nog steeds hetzelfde, ben gestopt met wifi en gebruikt nu nog alleen mobile data.
Ik ben toch benieuwd wat Ping & Net aangeeft op een moment dat het probleem aanwezig is. Ik mijn vorige reactie mist overigens "geen" tussen "dan" en "traagheid".
Goedemiddag @WSchram ,
Een opmerkelijk probleem. Sinds wanneer heb je hier last van? En heb je de mogelijkheid om de vragen van @tobiastheebe te beantwoorden?
Wanneer ik op afstand je modem en verbinding controleer, valt mij vooralsnog niets bijzonders op. Voor de zekerheid heb ik IP-flood-detectie uitgeschakeld in de optionele firewall-instellingen van het Ziggo-modem.
Ping is 12 tot 15 Net is rond de 125.
Verder is de incident iets minder geworden maar nog steeds aanwezig
Met vast internet totaal geen probleem.
Dat is niet de gevraagde informatie.
Krant aan het lezen via de tablet valt uit geen site meer te kunnen bereiken wifi valt gewoon stil. Na een 20 seconden weer goed Op de android krijg ik de meldingen van alle sites moment niet te bereiken als ik wacht dan na 20 seconden doet alles het weer. Vast internet valt nooit uit. Graad dit oplossen anders kan ik geen krant meer normaal lezen. Dit gebeurde vanmorgen rond 07.44 uur
Knap irritant natuurlijk dat je krantmomentje wordt verstoord door het uitvallen van de verbinding @WSchram.
Ik heb je modem uitgelezen, en ik zie problemen in een bepaald gedeelte van het signaal. Mogelijk is je hoofdaansluiting niet geschikt is voor het modem dat je hebt. (Sagemcom) Zou je een foto kunnen sturen van je hoofdaansluiting waar het modem op aangesloten zit?
hierbij de foto
Dat ziet er keurig uit @WSchram. Het is belangrijk dat er een monteur langs komt om het signaalprobleem op te lossen. Ik heb de eerstvolgende mogelijkheid ingepland. Dit is op maandag 19 mei tussen 10:30 en 13:30. Mocht dit niet uitkomen, zou je dan aan kunnen geven wanneer het wel uitkomt? Dit zijn de andere mogelijkheden:
ma 19-05-2025 13:00-16:00 uur
ma 19-05-2025 15:30-18:30 uur
di 20-05-2025 08:00-11:00 uur
di 20-05-2025 10:30-13:30 uur
di 20-05-2025 13:00-16:00 uur
wo 21-05-2025 08:00-11:00 uur
wo 21-05-2025 10:30-13:30 uur
wo 21-05-2025 13:00-16:00 uur
wo 21-05-2025 15:30-18:30 uur
wo 21-05-2025 18:00-21:00 uur
do 22-05-2025 08:00-11:00 uur
Marco, plan het maar in begin juni wegens andere omstandigheden dag en tijd maakt niet uit
Helemaal goed @WSchram. Ik heb de afspraak verplaatst naar 2 juni 2025 tussen 8:00 en 11:00. Mocht je dit nog willen aanpassen, dan kun je dit ook doen in Mijn Ziggo.
Marco, wat zijn die afwijkingen precies kan ik die ook zien in de modem, ben nieuwsgierig en wil graag bijblijven zodat ik in de toekomst ook anderen misschien kan helpen. Als de monteur komt is deze ook bevoegd om in de straatkast werkzaamheden te kunnen doen, deze kast staat op 60mtr van ons huis.
Je hebt een slecht OFDMA signaal @WSchram. Dit is de upstream. Het modem is nu intensief bezig om een werkende verbinding te krijgen, maar dit lukt niet door het slechte signaal. Normaliter heb je dit probleem alleen als je een oude AOP hebt. Maar jouw AOP is geschikt voor OFDM en OFDMA signalen. Er is dus een andere reden dat dit signaal zo verstoord is.
Dit is de reden dat ik een monteur voor je ingepland heb. Als dit signaal probleem opgelost is, zal je modem veel stabieler werken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.