Sindskort hebben wij thuis twee nieuwe Samsung Galaxy mobiele telefoons. De apps hierop starten niet altijd op via Wifi. Op 4G geen problemen. Even schakelen tussen Wifi, 4G en weer terug lost het probleem wel op, maar het hoort niet natuurlijk. Verder werkt Wifi in huis perfect. Nu lees ik over ipv6 en ipv4. Ik ben een absolute digibeet, maar ik begrijp dat 'iets' terugzetten naar ipv4 bovengenoemde problemen kan oplossen. Klopt dit? En zo ja, zitten er ook nog nadelen aan dit terugzetten?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Terugzetten naar IPv4 is niet meer mogelijk, die gaat er in de verre toekomst uit.
Wel is het mogelijk om, als dit nog niet is, een andere instelling in je modem te krijgen waarbij je een uniek IPv4 adres krijgt met ook een IPv6 adres en geen gedeeld IPv4 adres met een IPv6 adres.
Als 1e zou ik deze stappen uitvoeren, als die nog niet als volgt staan:
Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community
Connect Box
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'
Bedankt voor je reactie Bert! Eea gecheckt maar dit staat dus allemaal goed. Verder nog suggesties wat ik anders in zou kunnen stellen?
Wat zijn de 1e 6 cijfers van je IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address
83.86.50
Dat is een uniek IPv4 adres, dus daar zit het ook niet in.
Je hebt dus een uniek IPv4 adres en een IPv6 adres.
Ik ben even uitgedacht en met Samsung telefoons heb ik geen ervaring, hopelijk komt er snel iemand voorbij die de gouden tip heeft.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.