Eefie

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Apple mail versie (16.0) wordt niet verzonden

Vreemd genoeg voegt de voorbeeld functie een zin toe, nl. dat er een oplossing is gekozen??

 

Goedemiddag,

 

Ik kan sinds kort geen email meer versturen vanuit mijn Apple-mail programma. Ik heb een eerdere post hierover gelezen en alles wat daar wordt genoemd, werkt niet. Bovendien, als ik ' de oplossing' open, wordt er gezegd dat het vanzelf is opgelost. Bij mij dus niet. Dit geeft ie aan bij de uitgaande post. 

 

Kan iemand helpen?

 

Schermafbeelding 2022-09-16 om 15.15.55.png

 

Met vriendelijke groeten,

 

Eefie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Account verwijderen en opnieuw aanmaken wil ook wel eens helpen. Ik spreek uit ervaring.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Heel vreemd hier op 16.0 gaat het prima, 

Ik weet niet of je POP of IMAP gebruikt maar je gebruikersnaam is je e-mail en password dan zou het moeten werken.

 

Schermafbeelding 2020-10-13 om 14.36.55.pngSchermafbeelding 2020-10-18 om 11.30.35.png

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Mail - VoorkeurenMail - VoorkeurenAccounts-Server instellingAccounts-Server instellingE-mail adresE-mail adresToevoegen gewoon mail adresToevoegen gewoon mail adres

Eefie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Dave!,

 

Dank voor je reactie. 

Ik weet het verschil niet tussen imap en pop, maar hij staat op imap. Die instellingen staan er bij mij zoals jij beschrijft. Maar bij uitgaande post geeft ie bij mij aan  de account upcmail (off line) is. Als ik een nieuwe account aanmaak wordt die ook meteen off line......

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

wat gebeurt er als je Account op Ziggo zet is hij dan wel online.

 

UPCmail instellingen
  1. UPC IMAP instellingen: Inkomende serverinstellingen: imap.ziggo.nl. Serverpoort: 993.
  2. UPC POP3 instellingen: Inkomende serverinstellingen: pop.ziggo.nl.
  3. UPC SMTP instellingen: Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres ( inclusief @upcmail.nl of @Ziggo.nl of @Casema.nl, etc. ) Serverpoort: 587.
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Eefie balen als er opeens kuren zijn met het versturen van de e-mail. Dat kan nogal irritant zijn. Je hebt al veel getest en gedeeld en dat is top.

Kan je eens kijken of de laatste tips van @Dave! succes hebben? 

Eefie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Jacob en Dave,

 

Alle instellingen staan zoals Dave heeft beschreven, maar geen succes. Ze stonden nl. al zo.

Ik werk maar via webmail. 

 

Met vriendelijke groeten,

Eefie

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

smtp.ziggo.nl op serverpoort 587 werkt alleen met STARTTLS. 

SSL/TLS werkt niet. Dat werkt dan weer wel als je poort 465 gebruikt (en die werkt dan ook weer niet met STARTTLS)

 

Dus je moet poort 587 veranderen in 465. Dan zou het moeten werken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@S4R  schreef:

smtp.ziggo.nl op serverpoort 587 werkt alleen met STARTTLS. 

SSL/TLS werkt niet. Dat werkt dan weer wel als je poort 465 gebruikt (en die werkt dan ook weer niet met STARTTLS)

 

Dus je moet poort 587 veranderen in 465. Dan zou het moeten werken.


Kan het zijn omdat je op een werklocatie bent dat dit niet werkt en thuis wel, of zie ik dit verkeerd ook voor @Eefie 

En welke Mail versie is dit van Mail, hier staat alles via de standaard IMAP en gaat wel goed, heb je verouderde MacOS 10.15 of nieuwe.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

@Dave! 

Ik zit gewoon thuis op het Ziggo netwerk en heb dit laatst ook nog getest in Outlook.

 

Eefie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@S4R en Dave, Ik werk thuis op een privé computer. Ik veranderde de uitgaande poort in 465, klik op bewaar en dan krijg ik na enige tijd het bericht: controle van accountant of wachtwoord mislukt.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

 

@Eefie  je gebruikt geen VPN verbinding en wat is je MacOS als ik vragen mag.

 

Eefie
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dat is deze:

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Account verwijderen en opnieuw aanmaken wil ook wel eens helpen. Ik spreek uit ervaring.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik gebruik ook 12.6 daar kan het niet aan liggen, en de Mail van Apple zelf.

 

Ik denk zelf dat het bij gebruikersnaam meestal ook e-mail fout gaat. even voorbeeld

 

Gebruikersnaam: voorbeeld@ziggo.nl

Wachtwoord: abcd12345

Hostnaam: imap.ziggo.nl

 

Dit geld ook voor de SMTP server

Hostnaam: smtp@ziggo.nl

 

Bij deze foto gaat het alsvolgt:

 

E-mail adres: voorbeeld@ziggo.nl

Beschrijving Ziggo-voorbeeld

Naam voorbeeld@ziggo.nl

Wachtwoord: abcd12345

 

Hopelijk kan je dat eens proberen met je eigen gegevens, dan zou het moeten werken.

 

Schermafbeelding 2022-10-03 om 12.25.42.png

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

zet eens een vinkje bij:  beheer verbindingsinstellingen automatisch.

 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Eefie

Ik zie dat er nog wat tips zijn gedeeld. Is het inmiddels gelukt?

Uitgelicht topic