Ik krijg met mijn ipad, als ik verbinding met de connectbox maak, de melding: het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem.
Het wil wel gewoon met mijn Android telefoon
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Karel. wat hij aangeeft met inlog sessie klopt als je 1 keer bent ingelogd kan je niet in een andere browser inloggen, geeft ie aan je bent al ingelogd.
Voor de cookies blijf ik vreemd vinden. Ik denk dat je er goed aan doet de iPad even in fabrieksherstel te zetten en even opnieuw configureren, omdat hij deze instellingen weigert.
We hebben alles eigelijk al besproken over modem en over inloggen, denk je iPad even fabrieksherstel beste is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke iPad heb je en welke IOS heb je, het kan zijn dat dat er een paar regels niet goed staan.
Log in op je Connect Box http://192.168.178.1 Password of Pincode
Ga naar Geavanceerde Instellingen en dan kies Beveiliging en daarna Firewall
Zet dan de volgende vinkjes zo neer.
Ga nu naar je iPad en naar je Wifi Naam van je modem die je hebt ingesteld en druk op het ( i ) blauwe vinkje
Met deze handeling zou je weer na herstart Modem en iPad weer op je netwerk kunnen.
Mijn VPN niet opletten, dit is voor een programma die mee draait, zonder VPN werkt het namelijk ook, tenzij je VPN niet goed is ingesteld.
@Dave Bedankt voor de uitvoerige uitleg!!
In de safari browser werkt het, in de chrome browser niet.
Als je http://192.168.100.1 intoetst en zit je bekabeld of wifi @herfst14
Misschien als je in Chrome Browser even Cookies en alles leegt
@Dave Bekabeld, na cookies verwijderen nog niet gelukt
Heel vreemd maar met verbinding modem, bedoel je Wifi of echt modem inloggend.
@Dave @Met wifi inloggen. Nou lukt het wel op een andere manier, maar ik vond dit gewoon vreemd en onverklaarbaar
Zeker vreemd want het behoord gewoon te werken, mijn iPad, iPhone en Macbook werken gewoon met inlog, misschien even script op instellingen na kijken, Safari heeft ook instellingen die je handmatig kan doen op de iPad.
Welke iPad model heb je welke generatie en is hij up to date 16.3 iPadOS
Welke Connect Box heb je een Compal - Arris - Connect Box Giga, dan zou ik Gastennetwerk eens proberen die open te zetten, kijken of inloggen dan wel direct gaat. Als dat wel lukt kan er een bug in modem zitten, die heb ik ook gehad.
en je zegt ipad bekabeld...hoe doe je dat.?
@puppie Fout van mij, bedoelde wifi
Ipad 2020 met 16.3 versie
Connectbox
Ga gastennetwerk proberen
Je hebt 3 Connect Boxen
Compal CH7465LG-ZG
Arris TG2492LG-ZG > kan soms een Bug zitten
Connectbox Giga Arris TG3492LG-ZG
@Dave Dan heb ik heb de Compal
Als je nu op de iPad bij instellingen-> wifi voordat je verbinding maakt bij de SSID op het blauwe info rondje klikt en “vergeet dit netwerk” selecteert, zodat die uit mijn netwerken verdwijnt. Daarna opnieuw bij andere netwerken de zojuist “vergeten” wifi SSID selecteren en opnieuw de verbinding opzetten.
@Karel. Helaas
@Dave Via gastennetwerk ook niet
@Dave Ik heb het de eerste keer blijkbaar niet goed gedaan, want het wil inderdaad wel als ik cookies verwijder. Maar moet ik dan iedere keer als ik wil inloggen de cookies verwijderen of is er een handigheidje voor?
De hele probleemstelling is onduidelijk.
Na een paar keer alle reacties gelezen te hebben lijkt het mij om het inloggen in het modem te gaan. Als je inlogt in het modem wordt er een sessie aangemaakt in het modem en krijgt de browser een sessie cookie. Als je de browser (tab) sluit, blijft de sessie open staan en als je dan opnieuw probeert in te loggen lukt dat niet. Als je netjes uitlogt in het modem wordt ook de sessie opgeruimd. Anders duurt het heel lang voordat de modem de sessie vrijgeeft of je moet het modem even spanningsloos maken en kan je weer inloggen. Er kan maar een inlog sessie actief zijn.
Inloggen via het gast wifi of WAN ip adres op het modem is geblokkeerd vanwege de veiligheid.
@puppie schreef:
en je zegt ipad bekabeld...hoe doe je dat.?
Die vind ik wel hele goede, tenzij je een USB - C iPad hebt met een Netwerkadapter deze heb ik ook, maar dan toch, lijkt me niet voor de hand liggend. Goede opmerking 😉
@Karel. wat hij aangeeft met inlog sessie klopt als je 1 keer bent ingelogd kan je niet in een andere browser inloggen, geeft ie aan je bent al ingelogd.
Voor de cookies blijf ik vreemd vinden. Ik denk dat je er goed aan doet de iPad even in fabrieksherstel te zetten en even opnieuw configureren, omdat hij deze instellingen weigert.
We hebben alles eigelijk al besproken over modem en over inloggen, denk je iPad even fabrieksherstel beste is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.