1
Vraag
2
Reacties
John1952

Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Apple apparatuur: Draadloze verbinding valt weg

“Ik heb het probleem dat de draadloze verbinding op Apple apparaten via (Ziggo) acces point en powerline adapters na enige tijd wegvalt. Hoe los ik dit op?”

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes

Welk access point heb je precies in gebruik?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Powerline adapters zijn zo goed als het electra netwerk, en eerlijk gezegd is een electra netwerk niet echt bedoeld voor internet signaal. Als het werkt, werkt het anders heb je boekensteunen.

De beste oplossing is netwerk kabels trekken, een andere oplossing beter dan de powerline's zijn de nieuwe pods of de Deco M4 mesh.

John1952
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Mijn modem via WiFi.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5628Posts
  • 517Oplossingen
  • 1930Likes

Hoi @John1952,

Jammer dat je problemen ervaart met wifi. Laten we samen kijken hoe dit te verbeteren is. Nu staat er in je eerst bericht accespoint en powerline adapters, echter daarna spreek je over de wifi van je modem. Dan ben ik het al kwijt. wat voor apparatuur gebruik je precies? 

John1952
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

maak gebruik van iPad en iPhone met de ziggo go app. Bij terugkijken geeft de app na een klein uur spontaan “ niet beschikbaar “. In de app kan ik hierna ook niks meer bekijken. App weggooien en opnieuw laden, probleem is opgelost voor weer een klein uurtje. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes

Een uur is wel een heel aparte tijdsduur, het lijkt wel een beschikbaarheidsprobleem van een IP adres, probeer deze instellingen eens in je modem:

Bert_0-1638800460326.png

John1952
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Het modem staat hier al op ingesteld. Dus dat heeft weinig effect.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6188Posts
  • 731Oplossingen
  • 2645Likes

Dank voor de terugkoppeling @John1952

Ervaar je dit probleem ook als je access points en powerline adapters loskoppelt en je apparatuur zoals iPhone rechtstreeks verbind met het modem? Als het probleem zich dan niet voordoet kunnen onze leden je wellicht helpen bij het verbeteren dan de installatie.