1
Vraag
2
Reacties
Vlinder7

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Apple Mail: Ontvangen van e-mail werkt niet

Ik stelde eerder de vraag waarom ik geen mail binnen kreeg op mijn iPhone. Er bleek een storing te zijn. Inmiddels is die storing opgelost, maar ik krijg nog steeds geen mail binnen.

Ik kan via safari wel inloggen op ziggo webmail, dus dat werkt.

Mijn mailaccount is gekoppeld aan de mailapp van de iPhone. Ik krijg daar de melding dat de server pop.ziggo.nl niet  reageert. Heeft iemand een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Mail account op iPhone verwijderen en opnieuw aanmaken en geen pop3 gebruiken maar imap.

Bekijk in context

8 Reacties 8
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Mail account op iPhone verwijderen en opnieuw aanmaken en geen pop3 gebruiken maar imap.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en alleen mail adres en ww moet voldoende zijn om in te stellen.

Vlinder7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

kan het echt niet zonder pop3? Ik vind imap niet fijn

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Pop zou in principe ook moeten werken. Maar op een mobile device is dat niet gebruikelijk. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je POP verwijderd, zonder backup maken, is al je mail weg en ook in de webmail als je met POP geen kopie op de server achterlaten, hebt ingeschakeld.

mieske123

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Werkt het weer bij jou? Lijkt erop dat ik zelfde probleem heb. Dacht eerst dat het aan oud mailadres (casema) lag.

maar jouw probleem klinkt ook wel bekend. 
hoe ben je er achter gekomen dat er eerst een storing was? Ik kan daar niks over vinden.

 

Vlinder7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt weer bij mij. Ziggo had de poort voor inkomende berichten gewijzigd. Ik kwam erachter doordat ik wel berichten kon versturen.

Ik kwam erachter dat er een storing was door op de Ziggo website te kijken naar de storingen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Vlinder7 Dat is al jaren geleden gebeurt, alleen niet duidelijk gecommuniceerd en nu, grofweg 6 jaar later zijn de oude poorten gesloten.

 

@mieske123 Kijk hier voor de juiste instellingen: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic