1
Vraag
2
Reacties
Ad_vD

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apple Airprint werkt niet meer

Hoi

Sinds kort ben ik weer nieuwe klant bij Ziggo, alles werkt behalve Airprint naar de HP envy 5330.

De printer heeft connectie via wifi via de router.

Via de PC (wifi) kan ik wel printen naar de printer. Echter via de Apple telefoon / tablet kan ik niet printen (AIRprint). Iets meer specifiek, de printer is niet zichtbaar als AIRprint er.

Voorheen werkte dit wel, en als ik mijn printer bij mijn zoon op de router aansluit werkt het wederom prima.

Kan het zijn dat bepaalde poorten door de router geblokkeerd worden ?

Mvgr,

Ad

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
Expert
  • 16974Posts
  • 1328Oplossingen
  • 2579Likes

Ik had ook regelmatig problemen met een HP printer, in mijn geval een color laser jet. Het probleem lag in het automatisch gekozen kanaal in de 5 Ghz band. Ik heb in de instellingen nu de 2.4 GHz band geselecteerd staan; sindsdien geen of nauwelijks problemen meer.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Jan F.

Level 20
Expert
  • 16974Posts
  • 1328Oplossingen
  • 2579Likes

Ik had ook regelmatig problemen met een HP printer, in mijn geval een color laser jet. Het probleem lag in het automatisch gekozen kanaal in de 5 Ghz band. Ik heb in de instellingen nu de 2.4 GHz band geselecteerd staan; sindsdien geen of nauwelijks problemen meer.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4456Posts
  • 410Oplossingen
  • 1177Likes

Hoi @Ad_vD,

Ik snap dat je graag weer wilt printen zoals je gewend was. Heb je de suggestie van @Jan F. geprobeerd en heeft dit geholpen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic