Wellicht heb je inmiddels al een oplossing, maar ik had exact ditzelfde probleem en heb het via de TP-Link helpdesk (en een beetje Ziggo Klantenservice) op weten te lossen.
Allereerst werkten bij mij om een of andere reden mijn M4 deco’s niet stabiel als het modem in Bridge-mode stond. In plaats daarvan kan je dat (via de Ziggo Klantenservice) ongedaan laten maken en alle wifi uit (laten) zetten die het modem uitstraalt. (Bonus voordeel is dat je dan ook nog alle 4 LAN-aansluitingen van je modem kan blijven gebruiken om andere apparaten op aan te sluiten).
Vervolgens moet je de Deco’s volgens de instructies in de Deco-app activeren. Hoewel je dit al gedaan hebt natuurlijk, zou ik je aanraden dit toch opnieuw te doen als je je Deco’s nog steeds niet kan vinden in de Deco-app. Je kan je bestaande netwerk verwijderen in de app en de Deco’s handmatig resetten onderop het apparaat. Daarna kan je ze een voor een opnieuw activeren in de app.
Als je je hoofd-deco en al je extra Deco’s daarna hebt toegevoegd in de app, heb je weer wifi in huis en zouden je Deco’s ook weer zichtbaar online moeten zijn in de app.
Om te voorkomen dat de Deco’s weer offline lijken is het echter van belang om in de app naar Meer > Geavanceerd > Snelle roaming te gaan en Snelle Roaming in te schakelen. Vervolgens ga je naar Meer > Geavanceerd > Bewerkingsmodus en zet je deze over van Wifi router (welke om onduidelijke reden is aanbevolen) naar Access point. Je Deco’s zullen hierop moeten gaan herstarten. Hierna had ik nooit meer het probleem dat mijn Deco’s offline leken, dus hopelijk helpt dit jou ook.
Mocht het toch niet werken of wil je extra ondersteuning, de TP-Link helpdesk zijn heel behulpzaam via de mail en je kan hun het beste benaderen vanuit de app en gelijk al je Deco app-activiteit meesturen om ernaar te kijken op de volgende wijze:
Deco app: ‘3 horizontale streepjes linksboven’ > Help > Contact us > Suggestions > ‘Beschrijf je probleem (kan in Nederlands)’ en zorg ervoor dat je “Add system logs” aanklikt. Hiermee kunnen ze precies uitlezen wat er in je app gebeurt en je meteen goed op weg helpen!
Succes!