1
Vraag
2
Reacties
BuzzDoet

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Apparaten offline met TP-LINK DECO M4 SmartWifi pods

Ik heb sinds een paar dagen een set van 3 TP-LINK DECO M4 SmartWifi pods.

 

Mijn modem staat in Bridge mode en de DECO in Wifi-router mode.

De aangesloten apparaten werken prima, zowel de draadloze als de bedraade.

 

Ik heb echter 1 probleem en dat is dat het meerendeel van de apparaten volgens de app Offline zijn. 

Dat zijn ze uiteraard niet, dat heb ik gecontroleerd, maar volgens de app zijn ze wel Offline.

 

Het gevolg is dat ik niets in kan stellen voor deze apparaten. Ik zou bijvoorbeeld poort 80 willen forwarden naar mijn server maar omdat de server Offline is volgens de app geeft de app geen mogelijkheid om de instellingen van de server te veranderen.

 

Ik heb de main DECO al gereset maar dat helpt niet. Ook het opniew opstarten van het modem helpt niet.

 

Wie heeft hier ervaring mee en hopenlijk een oplossing?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
BuzzDoet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Lotte Ik heb inmiddels mijn modem weer uit Bridge mode laten halen en gebruik nu de router van het modem. Dat gaat prima.

Ik ga de TP Link DECO's inrichten als accepoints voor een uniforme Wifi dekking.

Ik verwacht niet dat dat problemen op gaat leveren.

Dus samengevat is mijn probleem opgelost!

Bekijk in context

iisas

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wellicht heb je inmiddels al een oplossing, maar ik had exact ditzelfde probleem en heb het via de TP-Link helpdesk (en een beetje Ziggo Klantenservice) op weten te lossen.

 

Allereerst werkten bij mij om een of andere reden mijn M4 deco’s niet stabiel als het modem in Bridge-mode stond. In plaats daarvan kan je dat (via de Ziggo Klantenservice) ongedaan laten maken en alle wifi uit (laten) zetten die het modem uitstraalt. (Bonus voordeel is dat je dan ook nog alle 4 LAN-aansluitingen van je modem kan blijven gebruiken om andere apparaten op aan te sluiten). 

 

Vervolgens moet je de Deco’s volgens de instructies in de Deco-app activeren. Hoewel je dit al gedaan hebt natuurlijk, zou ik je aanraden dit toch opnieuw te doen als je je Deco’s nog steeds niet kan vinden in de Deco-app. Je kan je bestaande netwerk verwijderen in de app en de Deco’s handmatig resetten onderop het apparaat. Daarna kan je ze een voor een opnieuw activeren in de app. 

 

Als je je hoofd-deco en al je extra Deco’s daarna hebt toegevoegd in de app, heb je weer wifi in huis en zouden je Deco’s ook weer zichtbaar online moeten zijn in de app. 

 

Om te voorkomen dat de Deco’s weer offline lijken is het echter van belang om in de app naar Meer > Geavanceerd > Snelle roaming te gaan en Snelle Roaming in te schakelen. Vervolgens ga je naar Meer > Geavanceerd > Bewerkingsmodus en zet je deze over van Wifi router (welke om onduidelijke reden is aanbevolen) naar Access point. Je Deco’s zullen hierop moeten gaan herstarten. Hierna had ik nooit meer het probleem dat mijn Deco’s offline leken, dus hopelijk helpt dit jou ook. 

 

Mocht het toch niet werken of wil je extra ondersteuning, de TP-Link helpdesk zijn heel behulpzaam via de mail en je kan hun het beste benaderen vanuit de app en gelijk al je Deco app-activiteit meesturen om ernaar te kijken op de volgende wijze:

 

Deco app: ‘3 horizontale streepjes linksboven’ > Help > Contact us > Suggestions > ‘Beschrijf je probleem (kan in Nederlands)’ en zorg ervoor dat je “Add system logs” aanklikt. Hiermee kunnen ze precies uitlezen wat er in je app gebeurt en je meteen goed op weg helpen!

 

Succes!

Bekijk in context

6 Reacties 6
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@BuzzDoet ,

 

Staat de main deco nu goed ingesteld en de andere 2 gekoppeld? ( Vanuit de app eens proberen te rebooten )

 

Heb je de deco's met een kabel aan elkaar hangen of draadloos?

 

 

Succes,

 

Bam

 

BuzzDoet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bam,

 

Bedankt voor je reactie.

De main deco staat goed ingesteld en ik heb 1 andere gekoppeld via ethernet (bedraad).

Een reboot heeft niets uitgehaald.

Groeten, Emiel

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @BuzzDoet, wat jammer dat dit geen oplossing bood! Ik zie dat @BAM al het nodige met je is nagelopen. Heeft een herinstallatie van de app je ook niet verder geholpen? Verder ben ik benieuwd welke stappen je door loopt om poort 80 te forwarden. Dan kunnen we verder opzoek naar de oplossing. 

BuzzDoet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Lotte Ik heb inmiddels mijn modem weer uit Bridge mode laten halen en gebruik nu de router van het modem. Dat gaat prima.

Ik ga de TP Link DECO's inrichten als accepoints voor een uniforme Wifi dekking.

Ik verwacht niet dat dat problemen op gaat leveren.

Dus samengevat is mijn probleem opgelost!

iisas

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wellicht heb je inmiddels al een oplossing, maar ik had exact ditzelfde probleem en heb het via de TP-Link helpdesk (en een beetje Ziggo Klantenservice) op weten te lossen.

 

Allereerst werkten bij mij om een of andere reden mijn M4 deco’s niet stabiel als het modem in Bridge-mode stond. In plaats daarvan kan je dat (via de Ziggo Klantenservice) ongedaan laten maken en alle wifi uit (laten) zetten die het modem uitstraalt. (Bonus voordeel is dat je dan ook nog alle 4 LAN-aansluitingen van je modem kan blijven gebruiken om andere apparaten op aan te sluiten). 

 

Vervolgens moet je de Deco’s volgens de instructies in de Deco-app activeren. Hoewel je dit al gedaan hebt natuurlijk, zou ik je aanraden dit toch opnieuw te doen als je je Deco’s nog steeds niet kan vinden in de Deco-app. Je kan je bestaande netwerk verwijderen in de app en de Deco’s handmatig resetten onderop het apparaat. Daarna kan je ze een voor een opnieuw activeren in de app. 

 

Als je je hoofd-deco en al je extra Deco’s daarna hebt toegevoegd in de app, heb je weer wifi in huis en zouden je Deco’s ook weer zichtbaar online moeten zijn in de app. 

 

Om te voorkomen dat de Deco’s weer offline lijken is het echter van belang om in de app naar Meer > Geavanceerd > Snelle roaming te gaan en Snelle Roaming in te schakelen. Vervolgens ga je naar Meer > Geavanceerd > Bewerkingsmodus en zet je deze over van Wifi router (welke om onduidelijke reden is aanbevolen) naar Access point. Je Deco’s zullen hierop moeten gaan herstarten. Hierna had ik nooit meer het probleem dat mijn Deco’s offline leken, dus hopelijk helpt dit jou ook. 

 

Mocht het toch niet werken of wil je extra ondersteuning, de TP-Link helpdesk zijn heel behulpzaam via de mail en je kan hun het beste benaderen vanuit de app en gelijk al je Deco app-activiteit meesturen om ernaar te kijken op de volgende wijze:

 

Deco app: ‘3 horizontale streepjes linksboven’ > Help > Contact us > Suggestions > ‘Beschrijf je probleem (kan in Nederlands)’ en zorg ervoor dat je “Add system logs” aanklikt. Hiermee kunnen ze precies uitlezen wat er in je app gebeurt en je meteen goed op weg helpen!

 

Succes!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@BuzzDoet  schreef:

@Lotte Ik heb inmiddels mijn modem weer uit Bridge mode laten halen en gebruik nu de router van het modem. Dat gaat prima.

Ik ga de TP Link DECO's inrichten als accepoints voor een uniforme Wifi dekking.

Ik verwacht niet dat dat problemen op gaat leveren.

Dus samengevat is mijn probleem opgelost!



Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic