Luc Richter

Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Apparaatnaam (Wi-Fi) hernoemen

Killer!

 

Dag bezig geweest m'n Connect Box te resetten.

Behalve 'grote schoonmaak' ook geprobeerd m'n Wi-Fi-apparatuur die op de Connect Box in het lijstje Verbonden apparaten als unknown/onbekend stonden te hernoemen.

Iemand bekend met dat hernoemen van die apparaten (mij in ieder geval niet gelukt; grrr!) of kan dat sowieso niet?

 

Senx for the reply!

 

Luc Richter

 

PS     alles werkt nu, maar dat hernoemen is dus niet gelukt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Behalve 'grote schoonmaak' ook geprobeerd m'n Wi-Fi-apparatuur die op de Connect Box in het lijstje Verbonden apparaten als unknown/onbekend stonden te hernoemen."

 

Ik begrijp dat je de namen in het modem van Verbonden apparaten wilt hernoemen.

Dit kun je niet in verbonden apparaten, maar wel in de Home pagina van het modem, daar kun je de namen veranderen:

 

Klik op de naam van het apparaat en kies wat voor apparaat het is en wijzig de unknown in de naam die je wenst.

 

1111.png

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nee, dat gaat niet anders.

Het is bekend dat het soms niet lukt en ik heb het ook ervaren, er wordt aan gewerkt om dit weer werkbaar te maken, heb ik begrepen.

Bekijk in context

Luc Richter
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Hoi Bert,

 

OK, senx sofar; heb 't ook eindelijk voor mekaar dat m'n Realtek-netwerk-adapter niet meer m'n oude 5GHz SSDI-naam gebruikt. Overal op internet hebben ze 't over de Sec Policy-editor van Windows. Blijkt ie niet meer in Windows Home te zitten...... Probleem opgelost door Windows het netwerk opnieuw in te laten richten. Kost 'n paar uur, maar 't probleem is opgelost.

 

Bedankt voor alle replies en hints.

 

CU, Luc

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @luc,

 

Leuk dat je weer op het forum terecht komt.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met hernoemen van verbonden apparaten, maar ik vermoed dat dit de apparaten zijn die verbonden zijn met het netwerk van je modem.
Helaas kun je niet al je apparaten hernoemen. Sommige apparaten hebben namelijk van zichzelf een eigen naam die niet gewijzigd kunnen worden, andere apparaten heb je zelf al eens een naam gegeven. Bijvoorbeeld bij een iPad, kun je het apparaat de naam iPad van Luc noemen op de iPad zelf. Dit kun je dus niet in het modem wijzigen maar enkel op het betreffende apparaat zelf.

Is dit wat je bedoelde? Dan kun je op zoek naar de betreffende apparaten en de naam daarop wijzigen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Behalve 'grote schoonmaak' ook geprobeerd m'n Wi-Fi-apparatuur die op de Connect Box in het lijstje Verbonden apparaten als unknown/onbekend stonden te hernoemen."

 

Ik begrijp dat je de namen in het modem van Verbonden apparaten wilt hernoemen.

Dit kun je niet in verbonden apparaten, maar wel in de Home pagina van het modem, daar kun je de namen veranderen:

 

Klik op de naam van het apparaat en kies wat voor apparaat het is en wijzig de unknown in de naam die je wenst.

 

1111.png

Luc Richter
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Hoi Jamyla,

 

Bedankt voor je reply.

't Was idd zo ik wilde veranderen hoe de verbonden apparaten (de apparaten verbonden aan m'n ConnectBox) genoemd werden (en dan natuurlijk de Onbekend-apparaten).

iPad had ik inderdaad op m'n iPad al hernoemd naar iPad van Luc.

Iig bedankt voor je reactie.

Zie in Berts bericht (hieronder) een work around beschreven; ga ik mee verder!

 

Hoi, Luc

Luc Richter
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Yo Bert,

 

Helemaal geweldig!

Je bedoelt dat ik de HTML-pagina moet hebben?

 

Senx in advenz!

 

Luc

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Luc Richter Op de eerste pagina die je ziet, na inloggen op het modem, via een browser, een stuk naar beneden scrollen.

Je hoeft daar alleen op Unknown te klikken en dan kun je de functie en de naam wijzigen.

Luc Richter
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Hoi Bert,

 

Check! Ben gedeeltelijke geslaagd.

Eén onbekend apparaat heb kunnen hernoemen (Afbeelding 1). De tweede Onbekend-e gaf geen sjoege (afbeelding 2). Ka ik die pagina niet anderszins editen?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nee, dat gaat niet anders.

Het is bekend dat het soms niet lukt en ik heb het ook ervaren, er wordt aan gewerkt om dit weer werkbaar te maken, heb ik begrepen.

Luc Richter
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Hoi Bert,

 

OK, senx sofar; heb 't ook eindelijk voor mekaar dat m'n Realtek-netwerk-adapter niet meer m'n oude 5GHz SSDI-naam gebruikt. Overal op internet hebben ze 't over de Sec Policy-editor van Windows. Blijkt ie niet meer in Windows Home te zitten...... Probleem opgelost door Windows het netwerk opnieuw in te laten richten. Kost 'n paar uur, maar 't probleem is opgelost.

 

Bedankt voor alle replies en hints.

 

CU, Luc

Uitgelicht topic