ruud!

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apparaat aan accesspoint toekennen

Heb reeds contact gehad met de servicedesk van Ziggo over onderstaand, ze konden mijn vraag niet beantwoorden.

Mijn Homey bridge is regelmatig de Wifi-verbinding kwijt. Nu is de Homey zodanig gepositioneerd dat de afstand naar 2 accesspoints (resp modem en pod) nagenoeg gelijk is. Ik zou graag willen instellen dat hij altijd verbinding maakt met het modem. Weet iemand waar en hoe ik dat doe? 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9559Posts
  • 562Oplossingen
  • 3449Likes

Welk type modemrouter en access point gaat het om?

Ik heb geen ervaring met Homey, maar deze beschikt (voor zover ik kan zien) niet over een instelling om met een enkele BSSID (MAC-adres welke hoort bij de SSID) te verbinden. De Homey Bridge zal dus dichter bij ofwel de modemrouter of het access point geplaatst moeten worden of een van deze twee moet van een aparte SSID worden voorzien, het laatste is niet mogelijk met een zeshoekige SmartWifi pod aangezien deze de instellingen van de modemrouter overneemt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9559Posts
  • 562Oplossingen
  • 3449Likes

Welk type modemrouter en access point gaat het om?

Ik heb geen ervaring met Homey, maar deze beschikt (voor zover ik kan zien) niet over een instelling om met een enkele BSSID (MAC-adres welke hoort bij de SSID) te verbinden. De Homey Bridge zal dus dichter bij ofwel de modemrouter of het access point geplaatst moeten worden of een van deze twee moet van een aparte SSID worden voorzien, het laatste is niet mogelijk met een zeshoekige SmartWifi pod aangezien deze de instellingen van de modemrouter overneemt.

ruud!
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het betreft

Ziggo Wifiboosterpods (staat op de doos)

Ziggo Connect Box (komt in beeld als ik op modemrouter inlog)

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9559Posts
  • 562Oplossingen
  • 3449Likes

Zie mijn vorige reactie, deze heb ik net bijgewerkt.

ruud!
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2de SSID is voor mij sowieso geen oplossing, ook apparatuur verplaatsen gaat hem niet worden maar bedankt voor de reactie.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9559Posts
  • 562Oplossingen
  • 3449Likes

Dan vermoed ik dat het lastig gaat worden. Op zakelijke AP's is het mogelijk om de zendsterkte aan te passen, daarmee kan een apparaat ook worden aangemoedigd om een bepaald AP te kiezen om mee te verbinden, op de huidige apparatuur is dat helaas geen beschikbare instelling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic