Vraag
Reacties
Oplossing
Aronnnn
Level 1

Apart netwerk voor Chromecast (bij Client isolation)

Dag allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een Ziggo internet abonnement, en uiteindelijk ga ik dit delen met een aantal huisgenoten. Hiervoor willen we per verdieping een SmartWifi pod huren.

Echter wil ik graag voorkomen dat zij mijn smart home apparaten kunnen bedienen (bijvoorbeeld: per ongeluk midden in de nacht iets streamen naar mijn Chromecast), en ik ben op zoek naar de beste manier om dat te doen.

Is er een manier om een apart netwerk in te stellen per persoon? Of moet ik daar een nieuwe router voor aan het modem vastplakken? Misschien is de gastnetwerk functie genoeg, maar ik krijg de indruk dat die alleen werkt op 2.4GHz, of dat daar andere nadelen aanzitten.

Ben benieuwd wat jullie denken!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Volmetvragen Client isolation is inderdaad gebruikelijk op een gastnetwerk. Clients kunnen elkaar wel 'zien' (ARP-verkeer is mogelijk) maar er is verder geen onderlinge communicatie mogelijk. Meest eenvoudige oplossing is een aparte router plaatsen.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Aronnnn 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

De meest eenvoudige (en goedkope) manier lijkt het mij om het eerst eens uit te proberen of het werkt met een gastnetwerk.

0 Kudos
Aronnnn
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor je antwoord Wim,

Ik heb geprobeerd het in te stellen via het gastnetwerk, maar dat staat Chromecast helaas niet toe. Iets met dat AP isolation niet ingeschakeld mag zijn, en blijkbaar kun je dat niet uitzetten op het gastnetwerk. Volgens mij zien mijn telefoon en de Chromecast elkaar dan niet op het netwerk.

Heeft iemand nog andere ideeën hoe ik dit kan aanpakken? Ik hoor het graag!

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Aronnnn

Wat jammer dat het niet is gelukt om de installatie van Chromecast werkend te krijgen.

Als er iemand een expert is in Chromecast, dan komt er 1 naam in mij op. @Dave Zou jij zodra je tijd hebt hier eens naar willen kijken? 🙂

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Aronnnn meer een vraag uit nieuwsgierigheid: als je Chromecast is verbonden met dat gastnetwerk en je telefoon of tablet zijn óók verbonden met datzelfde gastnetwerk, dan kunnen beide apparaten elkaar dus toch niet ‘zien’?

0 Kudos
Volmetvragen
Level 1

Ik zie dat er nog geen oplossing is voor je vraag. Jammer, want ik zit met hetzelfde probleem. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Volmetvragen Client isolation is inderdaad gebruikelijk op een gastnetwerk. Clients kunnen elkaar wel 'zien' (ARP-verkeer is mogelijk) maar er is verder geen onderlinge communicatie mogelijk. Meest eenvoudige oplossing is een aparte router plaatsen.

0 Kudos
Ga naar reactie