Hanzel1

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Anger-management

Nou ja,.....topic was al gesloten,...op zich te begrijpen maar ik had een maand een cursus anger-management nodig om rustig te worden en niet alles aan elkaar te vloeken en te tieren.

Nadat er ontzettend veel was mis gegaan met de test met de nieuwe Mini-box en gelijktijdig heel vaak geen internet lijkt het nu eindelijk weer goed(en plz, zeg nu niet  "blij dat alles weer goed is" want daarmee lijkt alles weer goed, maar dat is het niet voor mij)

Op het laatst een monteur, AOP was met zekerheid de boosdoener, gaf fouten aan met metingen.

AOP vervangen en daarna een heel schoon signaal waar hij gewoon verbaasd over was.

Vlak voor het vertrok "gelukkig" weer een storing en de snelheid was er weer uit,.....hij hoorde een vreemd geluidje uit het modem, en jawel hoor! Het modem was nu de boosdoener.

Modem vervangen voor een verbeterd type en alles was nu 100% ok!!!

's Avonds,....weer storing!!!!

Volgende dag voor de zoveelste keer een netwerkmonteur in de straat die een week daarvoor al open was gegraven voor de boosdoener, een slechte kabel.

Weer meten, weer een werkploeg en daarna durfde ik het niet goed meer, veel op 4G gezeten en een beetje TV kunnen kijken via 4G.

Ziggo-App bleef heel erg traag doen wat ook zeer vervelend was/is. (Wij wonen voor en achter op de boerderij, en kijken via Mini-Next en de Ziggo-app(als die werkt,...)

Ik kreeg wel via het forum het verzoek om nog terug te koppelen hoe of wat, maar ik had er even niet de puf meer voor.

Er zitten zoveel uren dit jaar in mailen/bellen/schrijven en vooral ergernis dat ik even niet meer opbouwend kon reageren.

Helemaal dat ik voor een compensatie weer moest bellen en ik het hele verhaal weer moest uitleggen, ik heb toen opgehangen.

Als er ook maar iets is opgeslagen dan zou Ziggo zelf moeten weten hoe of wat en zelf met een compensatie moeten komen en niet weer een gesprek van een half uur met uitleg.

 

Ik durf nu heel zachtjes te zeggen dat alles behalve de Ziggo-app het weer normaal doet, maar vertrouwen heb ik er niet meer in.

Ik kijk uit naar eind van het jaar als we glasvezel krijgen en we tenminste een keuze hebben om over te stappen.

 

Niets persoonlijks hier en bedankt voor jullie tijd, maar over Ziggo in het algemeen heb ik weinig goede woorden voor.

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik kijk uit naar eind van het jaar als we glasvezel krijgen en we tenminste een keuze hebben om over te stappen."

 

TIP: kijk ook even op de forums van de glasvezel leveranciers, hoe daar de ervaringen zijn, dan kun je een gewogen keuze maken voor de provider die je het best lijkt.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Wat Bert aanhaalt is zeker geen overbodige luxe. Klantenservice blij glasvezel kunnen ook maar zo cowboys zijn. Informeer jezelf vooraf over klachten, bereikbaarheid van de klantenservice enz., staar je ook niet blind op de goedkoopste glasvezel verbinding. Dit kan ook weer ellende geven, ergens moet de lage prijs vandaan gehaald worden, en dat is nu wel het laatste wat je wilt na alles wat je nu al meegemaakt hebt.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @Hanzel1

Wat rot om te lezen dat alles zo ontzettend in de soep is gelopen en je zelf ook ongelooflijk veel tijd erin hebt zitten om ervoor te zorgen dat je diensten weer naar behoren werken. Ik snap heel goed dat je baalt en geen zin hebt om opnieuw contact op te nemen en alles vanaf 0 uit te leggen. 

Wel wil ik  een compensatie in orde maken voor de periode dat je geen diensten hebt gehad. Zou je mij een samenvatting kunnen geven van de periode dat je geen diensten of slecht werkende diensten hebt gehad? Dan kan ik met deze onderbouwing een vergoeding in orde maken. 

Hanzel1
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Met het gevaar dat ik wordt afgescheept met een paar euro of een gratis extraatje bij deze dan mijn samenvatting:

 

Vanaf het begin dat we Ziggo hebben dus begin vorig jaar hebben we minimaal half de avond(elke avond) een aantal storingen van geen internet gehad.

Toen is dit dit jaar vanaf Februari steeds erger geworden tot soms uren lang of heel wisselvallig internet/TV. (elke dag)

Ergens vanaf Februari toen ik zo dom was me in te schrijven voor de Media Mini hebben we ook nog regelmatig geen TV gehad terwijl we dan wel internet hadden. (behalve als er weer een gehele storing was, vooral in de avonden)

Na die test met de Mini duurde het nog weken voordat TV eindelijk weer "normaal" liep, maar internetstoringen gingen gewoon door en werden ook alsmaar erger en langer.

Dit is nu al meer dan een maand denk ik opgelost en heb nergens geen last meer van, maar al met al van kwaad tot erger heeft het ongeveer 1,5 jaar geduurd.

We kregen ook nu bericht dat er binnenkort meerdere keren geen internet zal zijn vanwege groot onderhoud, dus er zal het nodige niet goed hebben gezeten.

 

Ik vind het niet erg als een compensatie eventueel privé wordt gehouden als dat mogelijk is dan kan ik in alle rust er vrede mee hebben of me voor de laatste keer weer opwinden! 🙄

 

Bedankt voor de moeite in ieder geval.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Hanzel1 "We kregen ook nu bericht dat er binnenkort meerdere keren geen internet zal zijn vanwege groot onderhoud, dus er zal het nodige niet goed hebben gezeten."

Groot onderhoud bestaat in dit geval uit het volledig vervangen van de inhoud van alle kasten om Docsis 3.1 mogelijk te maken.

Hier heeft dat ook heel korte en vage storingen en heel korte haperingen opgelost.

Gelukkig lang niet zo problematisch als bij jou.

 

"Met het gevaar dat ik wordt afgescheept met een paar euro of een gratis extraatje bij deze dan mijn samenvatting:"

De ervaring hier op het forum en mijn eigen ervaring is de compensatie vrijwel altijd heel redelijk.

Hanzel1
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

We zijn nu 3 weken verder en ik heb nog niets gehoord over een compensatie.

Bij deze wil ik ook doorgeven dat ik nu de compensatie ken van onze overbuurman die EXACT dezelfde storingen heeft gehad en daar nog vaker ook geklaagd heeft.

Ik neem aan dat naar de storing wordt gekeken en niet naar het aantal keren klagen, ik heb vaak de "oplossing" afgewacht voor onze buurman omdat het over dezelfde storing ging.(waarom zou je alles dubbel bellen?)

Hij kreeg in eerste instantie een beschamend lage compensatie omdat hij niet elke keer opnieuw had geklaagd na een poging tot reparatie.

Waarna de buurman terecht opmerkte dat er nooit werd verteld dat er mogelijk iets was gerepareerd, dus hoe weet je dan of je moet wachten of weer opnieuw moet klagen?

Onze buurman woont op 9686PK  huisnummer 210 en had precies dezelfde klachten als wij, ik heb ook whats-app verkeer waarin blijkt dat we elke keer op dezelfde tijd geen internet hadden.

Hij heeft zelfs logbestanden bewaard waarin alle onderbrekingen staan, handig als je zelf IT-er bent.

Ik hoop dus op een vlottere oplossing dan het nu gaat, want het lijkt alweer een beetje op vergeten,.....mijn negatieve verwachting op een eerlijke compensatie bevestigend.   😞

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Hanzel1

Het klopt dat het door onvoorziene omstandigheden op dit moment veel drukker is dan normaal op de community. Heel spijtig dat jij daar de dupe van bent. Ik ben dan ook nu direct de systemen ingedoken en heb uitgezocht hoe dit precies zit. 

Om dit proces voor jou eerlijk te laten verlopen heb ik een taak aangemaakt voor een andere afdeling. Zij hebben meer rechten en kunnen het uitzoek werk veel nauwkeuriger uitvoeren dan ik. Het betreft een storing over een langere termijn. Ik heb in de taak ook aangegeven dat de buurman last heeft gehad van dezelfde storing 🙂 

Natuurlijk nemen mijn collega's contact met jou op naar aanleiding van de taak die ik zojuist heb aangemaakt. Zij beschikken over jouw gegevens en zullen telefonisch contact opnemen. 

De afdeling heeft een verwerkingstijd van ongeveer 1 week. Heb je na een week nog niks gehoord? Trek gerust aan de bel, dan ga ik er direct voor je achteraan. 

Natuurlijk staan we klaar voor al jouw vragen, stel ze ook gerust. Ondanks het iets drukker is geweest dan je mag verwachten, we helpen je graag! 

Hanzel1
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Na een week nog niets gehoord, dus bij deze aan de bel trekkend.

 

Handiger zou nog zijn als er gewoon een mail wordt gestuurd, bellen kost zeer waarschijnlijk weer tijd omdat er eerst wordt geprobeerd het af te doen met een schijntje en na veel gepraat en heen en weer gebel en wachten zal het dan redelijker zijn.

Althans zo verging het mijn overbuurman.

Daarnaast kan je op een mail terug komen, op een mondelinge toezegging niet.

 

Je zal zien dat ik een belletje mis en niet direct kan terug bellen waardoor het weer langer duurt dan zou hoeven.

Mijn overbuurman had exacte dezelfde klacht met precies dezelfde oorzaak, even kijken wat hij vergoed kreeg en dit aan mij toezeggen, daar hoef je niet voor geleerd hebben toch?

Al de tijd die Ziggo het al gekost heeft (mij nog niet eens mee gerekend) kost veel meer dan de vergoeding die ik wellicht zou kunnen krijgen.

Drukte kan je ook voorkomen om het gewoon veel sneller en over minder schijven te laten lopen.

 

Precies om deze reden ben ik zo teleurgesteld in Ziggo, ook om deze reden zag ik op tegen het vragen van compensatie, de frustratie duurt voort helaas.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik zie dat er inmiddels contact is tussen jou en mijn collega's @Hanzel1 en ik heb er vertrouwen in dat jullie er samen uitkomen! 

Hanzel1
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Nou, ik heb er helemaal geen vertrouwen in, want ik hoor helemaal niets meer.

Dit is precies de reden waarom ik eigenlijk niet meer wilde vragen om compensatie want de moeite en ergernis die dit kost wilde ik juist besparen.

En voor de zoveelste keer zeer netjes te woord gestaan, van alles beloofd en toegezegd, maar ik hoor helemaal niets!!!!

 

1 keer ben ik gebeld en dit duurde weer iets van 40 minuten, ook al een reden om dit per email te willen doen want het kost elke keer teveel tijd op momenten dat sommigen ook moeten werken.

Andere keer terugbellen dan? Dan duurt alles nog veel langer dus dan maar weer het hele riedeltjes opnieuw.

Met het zeer dringen verzoek van mij om alles via email te doen, dan kan ik reageren wanneer het mij uitkomt.

Want bellen met een prive-nummer, ik kan niet terug bellen en mailen kan al helemaal niet.

Heel simpel een email met een dossiernummer zodat je helder kan communiceren en (belangrijk!!!) ook terug kan komen op eerdere afspraken of toezeggingen.

 

Alsof het personeel van Ziggo gratis werkt om mij een vergoeding uit de zak te kloppen??

Dit kost toch veel meer dan even kijken wat er aan de hand is, overbuurman heeft exact dezelfde klachten gehad door precies dezelfde storing bij Ziggo.

Wat krijgt hij, geef dat ook aan mij, klaar, afgerond, helder, duidelijk, service gericht, klantvriendelijk enz enz.

 

Het gaat weer over 100 schijven, en elke keer moet er weer worden ingelezen en nageplozen, ik wordt er xxxxxziek van!

 

Beste Rikst(alweer iemand anders) waarop baseer jij je goede vertrouwen?

 

Gewoon 1 mail met dezelfde compensatie die mijn overbuurman ook kreeg(na heel veel gedoe ook) deze overbuurman is bekend bij jullie, dus super makkelijk.

En ga nou niet weer bellen terwijl ik gewoon moet werken, en zeker niet door iemand die de zaak weer eens niet kent, dat jullie dit riedeltje nu niet eens doorzien.

 

Het kan heel kort, is dan ook zelfs goedkoper, maar je moet het willen.😖

Hanzel1
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Nou, ik heb er helemaal geen vertrouwen in, want ik hoor helemaal niets meer.

Dit is precies de reden waarom ik eigenlijk niet meer wilde vragen om compensatie want de moeite en ergernis die dit kost wilde ik juist besparen.

En voor de zoveelste keer zeer netjes te woord gestaan, van alles beloofd en toegezegd, maar ik hoor helemaal niets!!!!

 

1 keer ben ik gebeld en dit duurde weer iets van 40 minuten, ook al een reden om dit per email te willen doen want het kost elke keer teveel tijd op momenten dat sommigen ook moeten werken.

Andere keer terugbellen dan? Dan duurt alles nog veel langer dus dan maar weer het hele riedeltjes opnieuw.

Met het zeer dringen verzoek van mij om alles via email te doen, dan kan ik reageren wanneer het mij uitkomt.

Want bellen met een prive-nummer, ik kan niet terug bellen en mailen kan al helemaal niet.

Heel simpel een email met een dossiernummer zodat je helder kan communiceren en (belangrijk!!!) ook terug kan komen op eerdere afspraken of toezeggingen.

 

Alsof het personeel van Ziggo gratis werkt om mij een vergoeding uit de zak te kloppen??

Dit kost toch veel meer dan even kijken wat er aan de hand is, overbuurman heeft exact dezelfde klachten gehad door precies dezelfde storing bij Ziggo.

Wat krijgt hij, geef dat ook aan mij, klaar, afgerond, helder, duidelijk, service gericht, klantvriendelijk enz enz.

 

Het gaat weer over 100 schijven, en elke keer moet er weer worden ingelezen en nageplozen, ik wordt er xxxxxziek van!

 

Beste Rikst(alweer iemand anders) waarop baseer jij je goede vertrouwen?

 

Gewoon 1 mail met dezelfde compensatie die mijn overbuurman ook kreeg(na heel veel gedoe ook) deze overbuurman is bekend bij jullie, dus super makkelijk.

En ga nou niet weer bellen terwijl ik gewoon moet werken, en zeker niet door iemand die de zaak weer eens niet kent, dat jullie dit riedeltje nu niet eens doorzien.

 

Het kan heel kort, is dan ook zelfs goedkoper, maar je moet het willen.

Hanzel1_0-1666111698427.png

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe misschien kan jij een mod inseinen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zojuist gedaan.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Hanzel1 het maakt niet uit welke moderator hier een antwoord geeft op dit topic. Feit is dat je situatie in behandeling is bij de afdeling klachten en hoe zij te werk gaan is aan hen. 
Bij navragen van de status van zoeken van contact is er meerdere keren contact gezocht. Mijn advies, neem het gesprek aan wanneer je gebeld wordt en maak daar verdere afspraken over hoe dit afgehandeld wordt. Daar hebben wij als moderators namelijk totaal geen invloed op. 

Hanzel1
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Beste Jos,.....

 

Ik word hier verschrikkelijk moe van!!

Zeg dan gewoon dat de zin er niet is om fatsoenlijk te helpen naar MIJN wens!!!

 

Ik ben 1 keer gebeld dat ik het gelukkig hoorde, opgenomen, veel te lang gebeld en daarna afgesproken dat waar mogelijk ik per email antwoord zou krijgen.

Mogelijk dat ze wel zouden bellen, maar bij een paar keer geen contact zou ik daar een email over krijgen, dit is NIET gebeurt.

Na mijn vorige bericht ben ik snel weer gebeld door een privé nummer, wat waarschijnlijk weer Ziggo was.

Wat is dan jouw advies?? neem het gesprek aan?? Je gaat er vanuit dat ik bewust de telefoon niet opneem??

Zouden er nog mensen werken die niet met hun telefoon in hun hand lopen of de hele dag met bluetooth oortjes in???

Geef dan de mogelijkheid om een nummer terug te bellen i.p.v. een prive nummer, als ik het algemene nummer bel van Ziggo dan krijg ik niet de juiste aan de lijn.

 

Het is godgeklaagd deze manier van handelen, op een "nette" en "beleefde" manier een dikke middelvinger.

 

Weet je, laat Ziggo het geld stoppen waar het heel erg donker is, hoe beleefd klinkt dit.

 

Ziggo out!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik mag toch wel verwachten dat een ziggo moderator hier nog wat ik kan doen, dit is natuurlijk schandalig hoe hier gehandeld word door ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

ik mag toch wel verwachten dat een ziggo moderator hier nog wat ik kan doen, dit is natuurlijk schandalig hoe hier gehandeld word door ziggo


@MR_CHIP Wij weten niet wat er zich precies heeft afgespeeld en besproken is en de afdeling klachten heeft het in behandeling, hoger bij Ziggo kun je niet komen.

 

Jos, moderator van Ziggo schreef: "Daar hebben wij als moderators namelijk totaal geen invloed op. "

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nee dat is waar maar met wat ik lees gaan mijn nekharen toch recht overend staan

 

 

zou zonde zijn vind ikzelf dan als deze casus zo zou eindigen 

Uitgelicht topic