1
Vraag
2
Reacties
Emspr

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android smartfone geen verbinding meer met modum na test met wifispot

Ik heb even getest hoe wifispots werkt op mijn telefoon en wat de snelheid en het bereik ervan was in mijn tuin en tuinhuis. Dit leek, na een hele hoop settings in te voeren op min Android 12 zenfone, redelijk te werken. Het probleem is, na deze test kan mijn telefoon plots niet meer terug op mijn gewone (veel snellere) Ziggo modumverbinding.

- De telefoon (in het engelse ingesteld) zegt "ZiggoXXXXX has no internet access".

- In Settings -> Networks -> Internet: onder ZiggoXXXX "Connected to device. Can't provide internet."

- Mijn laptop heeft wel gewoon succesvol internetverbinding via dezelfde Ziggo modum. 

- Ik heb mijn telefoon het andere wifispot netwerk laten vergeten. Telefoon opnieuw laten opstarten. Dit alles heeft geen effect. 

- De telefoon heeft zelf wel gewoon goed 4G internet.

- De telefoon in een Zenfone 8 met Android 12. De stappen die ik heb gevolgd van Ziggo wifipods waren niet beschikbaar voor Android 12 dus heb ik die voor Android 11 gevolgd.

Ik vermoed dat ik iets heb aangepast in de settings (het waren veel stappen) toen ik de wifipod connectie installeerde wat nu doorwerkt in de gewone modumverbinding

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70362Posts
  • 4896Oplossingen
  • 19876Likes

Als je de resetknop achterop het modem 30 seconden ingedrukt houd, dan staat het modem weer zoals je het binnen hebt gekregen met de wifi instellingen die onderop het modem staan of op een kaartje wat erbij zit.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Emspr
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

update: nu geprobeerd of het resetten van de modem zou helpen, maar nu kan ook de laptop geen verbinding meer maken met de modem! Dus nu heb ik helemaal geen Ziggo internet meer en moet ik werken met mijn telefoon's 4G Hotspot.

Ik hoop op een snelle reactie!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70362Posts
  • 4896Oplossingen
  • 19876Likes

Als je de resetknop achterop het modem 30 seconden ingedrukt houd, dan staat het modem weer zoals je het binnen hebt gekregen met de wifi instellingen die onderop het modem staan of op een kaartje wat erbij zit.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 974Likes

Hallo @Emspr, is het gelukt om met de tips van @Bert het modem weer aan de praat te krijgen? Mocht dit niet het geval zijn dan horen we dat graag zodat we verder kunnen zoeken naar een oplossing! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic