Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb even getest hoe wifispots werkt op mijn telefoon en wat de snelheid en het bereik ervan was in mijn tuin en tuinhuis. Dit leek, na een hele hoop settings in te voeren op min Android 12 zenfone, redelijk te werken. Het probleem is, na deze test kan mijn telefoon plots niet meer terug op mijn gewone (veel snellere) Ziggo modumverbinding.
- De telefoon (in het engelse ingesteld) zegt "ZiggoXXXXX has no internet access".
- In Settings -> Networks -> Internet: onder ZiggoXXXX "Connected to device. Can't provide internet."
- Mijn laptop heeft wel gewoon succesvol internetverbinding via dezelfde Ziggo modum.
- Ik heb mijn telefoon het andere wifispot netwerk laten vergeten. Telefoon opnieuw laten opstarten. Dit alles heeft geen effect.
- De telefoon heeft zelf wel gewoon goed 4G internet.
- De telefoon in een Zenfone 8 met Android 12. De stappen die ik heb gevolgd van Ziggo wifipods waren niet beschikbaar voor Android 12 dus heb ik die voor Android 11 gevolgd.
Ik vermoed dat ik iets heb aangepast in de settings (het waren veel stappen) toen ik de wifipod connectie installeerde wat nu doorwerkt in de gewone modumverbinding
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je de resetknop achterop het modem 30 seconden ingedrukt houd, dan staat het modem weer zoals je het binnen hebt gekregen met de wifi instellingen die onderop het modem staan of op een kaartje wat erbij zit.
update: nu geprobeerd of het resetten van de modem zou helpen, maar nu kan ook de laptop geen verbinding meer maken met de modem! Dus nu heb ik helemaal geen Ziggo internet meer en moet ik werken met mijn telefoon's 4G Hotspot.
Ik hoop op een snelle reactie!
Als je de resetknop achterop het modem 30 seconden ingedrukt houd, dan staat het modem weer zoals je het binnen hebt gekregen met de wifi instellingen die onderop het modem staan of op een kaartje wat erbij zit.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...