Vraag
Reacties
Oplossing
Poekel
Level 3

Andere ip-reeks connectbox......

Hallo,

Ik had problemen met mijn externe router (netgear R7000) dus deze heb ik er even tussenuit gehaald en aan ziggo gevraagd of ze de routerfunctie op het modem (een connectbox) weer AAN wilde zetten. 

Dit was vlot geregeld.

De connectbox gebruikt 192.168.178.* 

Ik zou dat graag op 192.168.2.* willen hebben. Een andere ip reeks dus.  In het menu van het modem vind  ik geen keuze waar ik dat instellen ( vroeger op de cisco kon dat wel)

De helpdesk va ziggo wist geen raad oplossing.

De vraag is dus: Kan ik een andere ip reeks in die connectbox instellen ?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pita4ISP
Level 6

De dhcp reeks instellen zorgt er naast het uitdelen van andere addressen, ook voor dat het modem zijn eigen adres aanpast. instellen opslaan en daarna uitzetten en opslaan zou dit ( hoop ik ) kunnen oplossen.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Als ik zo de instellingen bekijk, moet het mogelijk zijn.

 



Ps. de DHCP op mijn ConnectBox staat uit, dus echt even testen ( op “Instelligen opslaan” klikken ) ga ik niet doen.

0 Kudos
Poekel
Level 3
Topicstarter

Ja die had ik wel gevonden, echter ik regel dhcp anders ( met een ander apparaat en dnsmasq) Dus als ik die uitzet geen DHCP maar ook geen andere ip reeks

0 Kudos
Pita4ISP
Level 6

De dhcp reeks instellen zorgt er naast het uitdelen van andere addressen, ook voor dat het modem zijn eigen adres aanpast. instellen opslaan en daarna uitzetten en opslaan zou dit ( hoop ik ) kunnen oplossen.

0 Kudos
Ga naar reactie
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey @Poekel en welkom op onze Community! 

Zo te zien heb je al mooie tips gekregen van @Pasi en @pita4z1gg0. Hoe gaat het nu? Is het hiermee gelukt of loop je nog ergens tegenaan?

0 Kudos
Poekel
Level 3
Topicstarter

Hallo,

de opmerking van @pita4z1gg0. bracht de oplossing.  Deze post is opgelost!

Mariska
Community Developer
Community Developer

Super om te lezen, thanks voor de terugkoppeling!

0 Kudos
Pita4ISP
Level 6

Fijn dat het opgelost is daarmee en bedankt voor het laten weten

0 Kudos