1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mukky

Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Andere Ziggo modem, toch blijft wifi wegvallen

Ik heb laatste tijd weer veel haperend internet, wegvallen wifi etc. Met beeldbellen en studerende kids is dat gewoon echt zeer onhandig

Ziggo Modem (connectbox) gaf veel T3 error (60)

er is een andere connectbox verstuurd na telefonisch overleg met ziggo. Deze draait nu een weekje maar eigenlijk is er niks veranderd, gisteren viel wifi weer weg, en vanmorgen viel alles uit ook bekabeld internet.

 

Op ziggo connectbox knipperde alles dus nieuw opgestart. In de geschiedenis zie ik weer T3 en T4 errors

Nu heb ik gelezen dat T3 met de bekabeling naar buiten te maken kan hebben. Dit is al helemaal vernieuwd, AOP, kortere stekker, speciale splitter, retour geschikte versterker naar TV boven, alle kabels ziggo certified driedubbel afgescherm, certified doos in de kamer, certified stekkers.

Graag tips wat te doen want dit wordt irritant

42 Reacties 42
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Posts
  • 1100Oplossingen
  • 4208Likes

Hi @Mukky,

 

Niet bepaald een update waar we op hoopten natuurlijk. Als ik je modem induik, zie ik een klein piekje gisteren rond 16:00 en geen verbinding, maar op signaalniveau zie ik eigenlijk nog geen bijzonderheden. Hoe staat het er vandaag voor?

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik ben vandaag aan het werk maar wordt geïnformeerd indien er iets is. Tot nu toe gaat het goed maar na nieuwe aop leek het ook paar dagen goed te gaan.

ik heb wel de kabel naar boven er geheel tusssn uit gehaald. Ook signaal naar boven zonder versterker geprobeerd (op advies monteur) mijn indruk is dat de kabel naar boven wel versterking nodig heeft (25m) dit om storings gevoeligheid te onderdrukken, ook al is de demping naar boven maar minimaal

vooralsnog nu alleen tv beneden en modem in gebruik

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20044Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7728Likes

@Mukky Hartelijk dank voor je update en fijn om te lezen dat je eerste indruk tot dusver goed is. Houd anders de komende dagen nog even in de gaten hoe het gaat en deel dan in de loop van komende week nog eens jouw bevindingen. We houden dan nog even de vinger aan de pols.

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Te vroeg gejuigd, zonet viel alles weer compleet uit, bedraad en wifi. Modem wederom niet op te starten, (ruim kwartier gewacht per reboot)

 

En vorige week had ik overigens nog een medewerker aan de lijn, hij zou een nieuwe splitter (voor TV signaal) opsturen. Nooit gekregen, ook niet sms dat er een pakket onderweg is. 

 

Ik heb nu de versterker naar boven wederom aangesloten, en lijkt weer te werken. Echter heb ik geen TV signaal boven, een einddoos heb ik nieuw aangesloten, de centrale ader moet met drukknopje vast gezet en is een gedoe met die hele stugge certified coax kabel

Ben er wel klaar mee allemaal. 

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)36.610134232593219
2Goed (Locked)37.3566951530495
3Goed (Locked)37.63669517006113
4Goed (Locked)37.63669520564113
5Goed (Locked)37.35669512989141
6Goed (Locked)37.35669525309127
7Goed (Locked)37.3566951556883
8Goed (Locked)36.6106952129795
9Goed (Locked)36.6106951269799
10Goed (Locked)37.3566952236681
11Goed (Locked)36.38769509705115
12Goed (Locked)36.38769517925186
13Goed (Locked)36.61069513604193
14Goed (Locked)36.61069511528247
15Goed (Locked)36.61069510388238
16Goed (Locked)36.61069518259204
17Goed (Locked)36.61069516352113
18Goed (Locked)36.38769518346125
19Goed (Locked)36.38769518458112
20Goed (Locked)36.61069518340151
21Goed (Locked)35.78069495321203
22Goed (Locked)35.59569518309324
23Goed (Locked)35.59569518351499
24Goed (Locked)35.59569502996481
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20044Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7728Likes

@Mukky Dankjewel voor het delen van je bevindingen! Aan netwerkzijde zie ik geen afwijkingen terug m.b.t,. de verbinding. Wat betreft de foutmeldingen (post en pre RS errors) in het modemlog van je Compal Connectbox (SmartWifi ) modem; hier zou ik niet naar kijken. Bij de Compal Connectbox modems worden namelijk alle pakketten weergegeven in het modemlog. Je hebt hier op dit moment dus niets aan en kunt hier ook geen verdere conclusies aan verbinden. Alleen op het moment dat er naar het signaal gekeken wordt is hierover iets te zeggen. Wat zijn je eigen bevindingen de afgelopen dagen heb je nog storing of uitval ervaren? Zo ja, heb je de data en tijdstippen genoteerd waarop dit het geval was? Aan de hand daarvan kunnen we het verder onderzoeken indien noodzakelijk.

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

We zijn een weekje weggeweest, en 2 dagen weer terug.  om 19.50 viel alles weer compleet uit, TV blokjes. modem herstarten gaat niet. Ik heb de coax met splitter naar boven nu omgeleid met een adapter, dus alleen beneden TV signaal. Blokjes zijn weg en modem krijg ik nu wel aan de praat. Storing komt dus ws van instraling op kabel etc van boven. Inloggen modem kan ik niet meer achterhalen wat er mis going (weer heel veel Pre RS errors maar dat zegt ws weer niks)

Kan iemand kijken hoe het er nu uitziet?

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20044Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7728Likes

@Mukky Goed dat je opnieuw je bevindingen deelt. Het modem is gisteren tussen 19:40 uur en en 20:23 uur een aantal keer opnieuw is opgestart. Kort daarna zie ik dat alles weer online is. Het signaal ziet er verder ook prima uit. Wat zijn op dit moment jouw bevindingen m.b.t. d werking v.d. diensten (internet en digitale tv)? Ervaar je op dit moment nog storing?

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

We zijn vandaag nauwelijks thuis geweest, dus kom daar nog op terug

 

Als ik tv boven goed wil hebben moet er maar een thuis monteur bij komen. 
verder heeft een paar week terug een medewerker van ziggo ons een nieuwe splitter beloofd voor tv coax maar deze niet ontvangen. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20044Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7728Likes

@Mukky Hartelijk dank voor je reactie! We wachten je verdere bevindingen even af op het moment dat je weer een tijd de diensten hebt kunnen gebruiken & testen.

Als ik tv boven goed wil hebben moet er maar een thuis monteur bij komen. 
verder heeft een paar week terug een medewerker van ziggo ons een nieuwe splitter beloofd voor tv coax maar deze niet ontvangen. 

Ik heb alsnog kosteloos een splitter toegestuurd. Binnen 2 a 3 dagen dien je deze te ontvangen met de reguliere post. Als je wilt dat ik daarna een installatiemonteur regel om ook het tv signaal boven in orde te maken dan kan ik daarvoor uiteraard een afspraak inplannen. 

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Graag een monteur langs laten komen

gisteravond plotseling blokjes beeld op tv

ik was met met iets bezig op internet en dacht al zul je zien netwerk zo ook offline. Ja dus. Tot vanmorgen nauwelijks meer aan de praat te krijgen. Ik heb nu modem direct in de AOP zitten en dan start ie wel direct op. 
Het moet aan de tv of antenne bekabeling naar tv liggen.

monteur regelen hoe gaan we dat doen ?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

De moderators hebben zojuist een seintje gekregen. Advies: Wacht op hun reactie.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20044Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7728Likes

@Mukky Balen dat de storing zich nog steeds voordoet! Het is goed dat je dit direct onder dit topic laat weten. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor je geregeld op woensdag 18 mei 2022 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Boris de Kat

Level 16
  • 1304Posts
  • 34Oplossingen
  • 298Likes

@Mukky  Ik zie dit topic nu pas, maar ik vraag me af waarom er een tweede splitter tussen zit?

Waarom niet de kabel vanaf de splitter op het AOP direct op de versterker ingang en de andere kabels op de uitgangen?

Een extra splitter geeft alleen maar verlies en waarom zit die kabel op poort 3 (0-15m)? Je had het over een kabellengte van 25 meter, die zou dus op poort 4 (0-30m) moeten.

Het zal je problemen niet oplossen maar het kan dus simpeler met je aansluiting.

Kan je ook even een foto van de aansluiting bij die tv hier plaatsen, er is vast wel iemand die kan oordelen of dat een juiste is.

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@boris Die configuratie zonder splitter, heb ik ook al eens gebruikt en bleek niet optimaal te werken. Het TV signaal beneden wordt dan onnodig versterkt. De laatste monteur vertelde ook dat het signaal hiet vrij sterk is en dat zelfs naar boven eigenlijk geen versterker nodig is. Mijn indruk is dat de versterker wel help bij het onderdrukken van storingen /instraling naar modem maar dat is slechts een aanname.

 

Ik ben zelf op onderzoek gegaan, en TV beneden aangesloten aan Humax rrecorder van boven. Weer blok storingen. Dus moet het in de bekabeling zitten. Beneden heb ik een dikke hirschmann kabel met blauw witte connectoren vanaf muurdoos naar TV. Ik heb de blauw witte coax connector even open getrokken en weer vast gezet. Gelijk storing over en goed signaal, en modem lockt vrij vlot in. 

Ik ga dit even testenws kan de monteur woensdag afgemeld. Ik kijk morgen nog even aan. Haal dan een paar reserve connectors voor geval dat.

Verder heb ik zon 100+ volt spannings veschil op chassis TV naar (geaarde) coax mantel. Ik denk/zeg steeds dat dit een probleem zou kunnen zijn. Dit potentiaalverschil geeft bij ook maar een miniem slecht contactje wel gelijk een behoorlijke stoorsignaal af op mantel van coax naar modem. Ik kijk of ik te TV kan repareren en dit verhelpen, ws een condensatortje bij ingang niet goed meer.  ( we hebben eens bliksem inslag gehad wellicht daarom een condensatortje doorgeslagen)

Panasonic TV werkt overigens prima 

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Het is even goed gegaan, en net terwijl dochter moet videobellen voor studie: blokjesbeeld, wifi en alles valt uit. 

Bij herstarten modem is beeld ook weer even goed. TV signaal op errors beoordeeld: Zodra de wifi vol signaal gaat geven komen de E meldingen binnen, en signaal sterkte gaat dan ook varieren van 100 naar 10%

TV signaal naar boven heb ik ruim een week niet meer in gebruik, splitter naar boven is er tussen weg.

De splitter afdekken met alu tape heeft geen nut.

Wat mij opvalt is dat analoge radio met de dag slechter wordt, steeds gepulste storing. Deze hele buurt wordt overstraald met 2 en 5 G zo ongeveer. Ben er helemaal klaar mee. Moet je op de hei wonen om zelf nog internet te kunnen hebben? moet niet gekker worden

Splitter naar modem-TV er tussen uit halen heeft weinig zin,,

 

Modem uitgelezen: veel pre en post RS errors.

Ik ben woensdag thuis zou mooi zijn dat dan een monteur kan komen. Als die het niet kan verhelpen gaan we weer naar KPN

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 80044621 16
2 Goed (Locked) 37.356 77196374 8
3 Goed (Locked) 37.356 77196922 5
4 Goed (Locked) 37.356 77189238 6
5 Goed (Locked) 37.356 77198976 7
6 Goed (Locked) 36.610 77190126 6
7 Goed (Locked) 36.387 77193196 7
8 Goed (Locked) 36.610 77199182 7
9 Goed (Locked) 36.610 77199692 2
10 Goed (Locked) 36.610 77201912 6
11 Goed (Locked) 36.610 77200291 1
12 Goed (Locked) 36.610 77188620 5
13 Goed (Locked) 36.387 77203531 8
14 Goed (Locked) 36.610 77204026 6
15 Goed (Locked) 36.387 77204484 5
16 Goed (Locked) 36.610 77201164 7
17 Goed (Locked) 36.387 77201960 9
18 Goed (Locked) 36.610 77208622 4
19 Goed (Locked) 35.780 77209095 19
20 Goed (Locked) 35.780 77210065 18
21 Goed (Locked) 35.595 77204807 40
22 Goed (Locked) 35.780 77210775 50
23 Goed (Locked) 35.595 77205047 117
24 Goed (Locked) 35.595 77209488 167

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20044Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7728Likes

Goedemorgen @Mukky,

Balen dat het probleem nog steeds speelt. Ik zie dat je de eerder ingeplande monteursafspraak geannuleerd had. Ook op dit moment zie ik nog ruis terug op het signaal. Dit moet echt door een monteur opgelost worden. Ik heb voor jou nu een nieuwe monteursafspraak geregeld op woensdag 1 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet lukken dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo wijzigen. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20044Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7728Likes

@Mukky We zijn heel benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt. Laat je het weten?

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

De laatste monteur ging weer anders te werk, hij had gelijk al de indruk dat er meer aan de hand moet zijn. Het nu 3x vervangen AOP heeft hij wederom vervangen omdat deze wat wiebelig op de wand gemonteerd zat. Daarbij heeft hij ook even in de wijkkast gekeken, en gemeten, er blijft steeds een stoorsignaal aanwezig vanuit de wijkkast. Daarbij moet  de kabel naar wijkkast onderbroken zijn geweest want de mantel kleur in ons huis vs wijkkast is verschillend. Zijn conclusie is dat er in ons huis nu niks meer fout zit en er waarschijnlijk een nieuwe kabel gegraven moet worden.

 

Vorige week maandag zijn er monteurs bezig geweest bij de wijkkast, maar ik zag ze bij meer wijkkasten bezig. (Ivm uitrol giganet ?) Dit heeft ws niets met onze storing te maken. 
Mijn dochter zegt (studeert online) dat verbinding nog regelmatig uitvalt. 

Weet je de status bij Ziggo zelf, Paul? 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20044Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7728Likes

@Mukky Hartelijk dank voor het delen van jouw bevindingen! Balen dat jullie toch nog problemen constateren met de verbinding. Ik zie dat de monteur van 1 juni 2022 inderdaad een vervolgtaak met ticketnummer TTS855671 heeft aangemaakt i.v.m. signaalproblemen hogerop in het netwerk. De status van deze netwerktaak heb ik niet inzichtelijk, ik heb dus even een bericht gestuurd naar onze netwerkspecialisten om hierover uitsluitsel te geven. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het weten onder dit topic. In sommige gevallen kan het zijn dat er een vervolgactie nodig is, dat hangt dus even af van onze specialisten aangeven. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic