Ik heb laatste tijd weer veel haperend internet, wegvallen wifi etc. Met beeldbellen en studerende kids is dat gewoon echt zeer onhandig
Ziggo Modem (connectbox) gaf veel T3 error (60)
er is een andere connectbox verstuurd na telefonisch overleg met ziggo. Deze draait nu een weekje maar eigenlijk is er niks veranderd, gisteren viel wifi weer weg, en vanmorgen viel alles uit ook bekabeld internet.
Op ziggo connectbox knipperde alles dus nieuw opgestart. In de geschiedenis zie ik weer T3 en T4 errors
Nu heb ik gelezen dat T3 met de bekabeling naar buiten te maken kan hebben. Dit is al helemaal vernieuwd, AOP, kortere stekker, speciale splitter, retour geschikte versterker naar TV boven, alle kabels ziggo certified driedubbel afgescherm, certified doos in de kamer, certified stekkers.
Graag tips wat te doen want dit wordt irritant
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het hier plaatsen van schermopnamen van de up- en downstreamwaarden
en de volledige netwerkhistorie uit het modem kan helpen een oorzaak te vinden.
Evenals een foto van het AOP, (waar de groene kabel het huis binnenkomt), met de daarop aanwezig splitter en eventuele signaalversterker.
Eerst foto’s
hierna de gegevens
En div waarden:
1 | 658000000 | 1 | 37 | 256qam | 8 |
2 | 602000000 | 2 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 2 | 37 | 256qam | 2 |
4 | 618000000 | 2 | 37 | 256qam | 3 |
5 | 666000000 | 1 | 36 | 256qam | 9 |
6 | 674000000 | 2 | 36 | 256qam | 10 |
7 | 682000000 | 1 | 36 | 256qam | 11 |
8 | 690000000 | 1 | 36 | 256qam | 12 |
9 | 698000000 | 1 | 36 | 256qam | 13 |
10 | 706000000 | 1 | 36 | 256qam | 14 |
11 | 714000000 | 1 | 36 | 256qam | 15 |
12 | 722000000 | 1 | 36 | 256qam | 16 |
13 | 730000000 | 1 | 36 | 256qam | 17 |
14 | 738000000 | 1 | 36 | 256qam | 18 |
15 | 746000000 | 1 | 36 | 256qam | 19 |
16 | 754000000 | 1 | 36 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | 1 | 36 | 256qam | 21 |
18 | 770000000 | 1 | 36 | 256qam | 22 |
19 | 778000000 | 0 | 36 | 256qam | 23 |
20 | 810000000 | 0 | 35 | 256qam | 27 |
21 | 826000000 | 0 | 35 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 0 | 35 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 0 | 35 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | -1 | 35 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 37.356 | 436042112 | 50 |
2 | Goed (Locked) | 37.356 | 433237518 | 30 |
3 | Goed (Locked) | 37.636 | 433235356 | 26 |
4 | Goed (Locked) | 37.636 | 433233351 | 24 |
5 | Goed (Locked) | 36.844 | 433238785 | 28 |
6 | Goed (Locked) | 36.610 | 433237206 | 26 |
7 | Goed (Locked) | 36.844 | 433227250 | 34 |
8 | Goed (Locked) | 36.610 | 433243080 | 31 |
9 | Goed (Locked) | 36.610 | 433240453 | 26 |
10 | Goed (Locked) | 36.610 | 433244799 | 31 |
11 | Goed (Locked) | 36.387 | 433245327 | 35 |
12 | Goed (Locked) | 36.387 | 433243023 | 37 |
13 | Goed (Locked) | 36.610 | 433231936 | 28 |
14 | Goed (Locked) | 36.610 | 433232802 | 30 |
15 | Goed (Locked) | 36.387 | 433246721 | 31 |
16 | Goed (Locked) | 36.610 | 433247353 | 27 |
17 | Goed (Locked) | 36.387 | 433227048 | 25 |
18 | Goed (Locked) | 36.610 | 433242564 | 30 |
19 | Goed (Locked) | 36.387 | 433247434 | 34 |
20 | Goed (Locked) | 35.780 | 433249262 | 81 |
21 | Goed (Locked) | 35.595 | 433227526 | 178 |
22 | Goed (Locked) | 35.780 | 433250715 | 307 |
23 | Goed (Locked) | 35.780 | 433252970 | 484 |
24 | Goed (Locked) | 35.595 | 433253773 | 361 |
1 | 52000000 | 47 | 5.120 | 64qam | 5 |
2 | 58800000 | 47 | 5.120 | 64qam | 8 |
3 | 36000000 | 46 | 5.120 | 64qam | 7 |
4 | 44500000 | 46 | 5.120 | 64qam | 6 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4
| 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0
|
Voor mij is het niet goed te zien, maar de hedendaagse aansluitwijze is als volgt:
AOP > POA-01-B splitter > 1 uitgang naar het modem > de andere uitgang naar de signaalversterker/televisies.
Voor de aansluiting vanaf de splitter naar het modem is een coaxkabel IEC/F, rood en groen gemarkeerd, lengte 1,5 meter, benodigd. Het rood gemarkeerde uiteinde aansluiten op het modem, het groen gemarkeerde op de splitter. Een moderator kan deze zonder kosten toesturen.
Laat maar even weten.
Op de downstream is ruis aanwezig.
Op 02-04-2022 een T4 melding, waarbij het modem de interface reset (herstart),
om 09.32 uur een modem reboot door power reset. Even voor de zekerheid: heb je hier zelf het modem een herstart gegeven?
De TR069 meldingen geven aan dat er tijdelijk geen communicatie was tussen modem en CMTS.
Bovenstaande meldingen worden meestal veroorzaakt door ruis.
Ik betwijfel of dit met een nieuwe coaxkabel zal worden opgelost. Het lijkt me verstandig dat een moderator ook een meting op het signaal laat uitvoeren.
Moderators komen op werkdagen (ma t/m vrij) langs de topics, in het weekend is men beperkt aanwezig.
Ik heb dit topic bij het moderatie-team voorgelegd.
De overige modemwaarden zijn goed.
Voor mij is het niet goed te zien, maar de hedendaagse aansluitwijze is als volgt:
AOP > POA-01-B splitter > 1 uitgang naar het modem > de andere uitgang naar de signaalversterker/televisies.
Voor de aansluiting vanaf de splitter naar het modem is een coaxkabel IEC/F, rood en groen gemarkeerd, lengte 1,5 meter, benodigd. Het rood gemarkeerde uiteinde aansluiten op het modem, het groen gemarkeerde op de splitter. Een moderator kan deze zonder kosten toesturen.
Van die rood/groene kabel heb ik er 2 en al eens uitgewisseld. Rood zit op modem.
Verder is het idd zoals je beschrijft aangesloten.
Paar dagen terug ook even blokjesbeeld op tv maar dat gaat nu weer goed
Blokjes in beeld duidt op een coax- of signaalprobleem. Rest nu niet anders dan wachten op de reactie van een moderator.
Een nieuwe kabel is niet nodig, omdat je die al voldoende hebt.🙂
Goedemiddag @Mukky en een warm welkom op de Community,
Wat onzettend vervelend dat de verbinding niet werkt zoals het hoort! Met studerende kids is dit natuurlijk verre van handig. Het is daarom goed dat je via dit topic even aan de bel trekt. Ik zie dat onze expert @KBX458 al de nodige oorzaken in de binnenhuisinstallatie met je heeft nagelopen en uitgesloten. Op de foto's die gedeeld hebt in je bericht, ziet de installatie er verder prima uit. Als ik op dit moment een blik werp op de connectie zie ik eerlijk gezegd niet direct een verklaring voor het blokkerige beeld en de instabiliteit op de verbinding. Ik heb daarom een meting lopen die de komende dagen de verbinding nauwkeurig monitord. Eventuele ongeregeldheden zullen in deze meting aan het licht komen. Zie jij kans de komende 2 a 3 dagen storingsmomenten (datum+tijd) bij te gaan houden? Dan kan ik dit naast onze meting leggen en aan de hand daarvan gericht een storingsmonteur aansturen.
ga ik doen
@Mukky Top! We houden dan even contact via dit topic.
Nou het is eigenlijk drama vandaag, elke paar uur valt iig wifi weg, en soms ook (langdurig) bekabeld internet.
In modem kijk laat veel T3 (upload) en soms T4 (download) fouten zien
Zojuist een ziggo medewerker gebeld; deze meneer heeft het over een verouderd abo wat ik zou hebben want speedtest blijft achter. Speedtest varieerd tussen de 90 D/30Up tot 130D/30Up
Bij bekijken in mijn ziggo zijn mijn abo gegevens alles in 1 plus met internet Z2, dan moet snelheid gewoon 300/30 zijn
Ondanks dat ik er een hard hoofd in heb of het probleem hier van komt, zojuist een ander abo afgesloten, wederom 300/30 en TV standaard met onbeperkt bellen. Ik hoop dat de snelheid nu omhoog gaat en abo weer actueel is voor ziggo.
De T3 en T4 fouten zullen hiermee zeker niet opgelost worden ben ik bang maar ik heb dan iig alles gedaan wat ik zelf kan doen.
Oh ja: dochter had online les en vergadering: haar bel bundel is al bijna op.. moest via 4G gebeuren want bekabelde verbinding viel helemaal weg
Zijn er mobiele Vodafoon abonnementen aanwezig in het gezin?
Nee niet via vodafone
Dan is vanuit Ziggo helaas geen extra databundel mogelijk.
Vreemd dat de helpdeskmedewerker vindt dat een verouderd abonnement van invloed zou zijn op de internetverbinding.
Wellicht dat @Paul hier ook nog even naar kan kijken.
@Mukky Balen dat de verbinding nog steeds veel wegvalt! Dit heeft verder niets te maken met het al of niet hebben van een ouder type internet abonnement, zoals @KBX458 ook al aangeeft. Wel zie ik in de signaalmeting terug dat de upstream SNR op verschillende momenten dipt waardoor uncorrectables ontstaan. Dit zul jij vervolgens merken in de vorm van instabiliteit, uitval en een slechte internetsnelheid. Het lijkt mij gezien de zaken die al uitgesloten zijn verstandig dat er een monteur langskomt om de dips op de upstream kanalen op te lossen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op vrijdag 8 april 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Nou ik ben benieuwd wat eruit gaat komen
ondertussen is er ook een ander apparaat binnen gekomen ivm nieuwe abo. Een mediabox xl. De tv heeft een ci module dus ik heb dit helemaal niet nodig. Verder is zo’n extra kastje naast de stereo apparatuur ook niet echt fraai
@Mukky Het was in dit geval niet nodig om het pakket aan te passen. Als je terugwilt naar de oude situatie, dan kan ik conform de wet koop op afstand (herroepingsrecht) de wijzigingen ongedaan maken en ervoor zorgen dat je het oude pakket houdt. Laat maar weten of ik dit voor je moet regelen. Daarnaast is het nu wachten op het monteursbezoek van 8 april 2022 voor het verhelpen van de storingsklachten.
Monteur is geweest en de boel doorgemeten: Er zit nu een andere AOP op, oude had een klein barstje was ws te hard aangedraaid geweest. Verder nog wat aansluit snoeren en stekkers vervangen. Nu draait het weer, en 300/30 snelheid.
De signaal versterker naar boven zou er weer tussenuit mogen volgens de monteur dus dat ga ik nog proberen.
En monteur heeft boven nog even gekeken, dit is niet 100% nog, voor TV boven ga ik nog een andere wandaansluiting monteren en nieuwe coax kabel en dan zou het helemaal top moeten zijn.
@Paul ja wat mij betreft mag de Mediabox XL weer retour, tv doet het nu gewoon naar tevredenheid. Zou je dat willen regelen ?
Nou vreugde van oplossing was van korte duur.
na enkele dagen gewerkt te hebben weer alles eruit, wifi bedraad en blokjes op tv. Modem is niet op te starten.
ik heb nu de splitter van coax boven/beneden er tussen uit gehaald en de enigste splitter is dio op aop, welke naar moden/TV beneden gaat. Nu kan ik modem wel weer opstarten en in modem kijken wat er loos is, en dit bericht posten.
Modem heeft nu veel TR069 start / stop fouten, oftewel weer de modem naar internet server verbindings problemen...
Verder heb ik gisteren met veel pijn en moeite het nieuwe abo teruggezet naar een andere nieuwe, want oude plus pakket met tv bellen en internet bestaat niet meer.
Verder zie in nu in klein half uur weer T3 timeouts
en dit is ook opvallend: downstream veel RS errors
1 | 58800000 | 46 | 5.120 | 64qam | 8 |
2 | 36000000 | 45 | 5.120 | 64qam | 7 |
3 | 44500000 | 45 | 5.120 | 64qam | 6 |
4 | 52000000 | 46 | 5.120 | 64qam | 5 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
1 | 730000000 | 2 | 36 | 256qam | 17 |
2 | 602000000 | 3 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 3 | 37 | 256qam | 2 |
4 | 618000000 | 3 | 37 | 256qam | 3 |
5 | 626000000 | 3 | 37 | 256qam | 4 |
6 | 634000000 | 3 | 37 | 256qam | 5 |
7 | 642000000 | 2 | 36 | 256qam | 6 |
8 | 650000000 | 2 | 36 | 256qam | 7 |
9 | 666000000 | 2 | 36 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 2 | 36 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 2 | 36 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 2 | 36 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 2 | 36 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 2 | 36 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 2 | 36 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 2 | 36 | 256qam | 16 |
17 | 738000000 | 2 | 36 | 256qam | 18 |
18 | 746000000 | 2 | 36 | 256qam | 19 |
19 | 754000000 | 2 | 36 | 256qam | 20 |
20 | 762000000 | 2 | 36 | 256qam | 21 |
21 | 770000000 | 2 | 36 | 256qam | 22 |
22 | 810000000 | 0 | 35 | 256qam | 27 |
23 | 842000000 | 0 | 35 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 0 | 35 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 36.387 | 139973350 | 125 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 137143734 | 6 |
3 | Goed (Locked) | 37.636 | 137145555 | 5 |
4 | Goed (Locked) | 37.356 | 137145088 | 5 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 137139674 | 7 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 137145718 | 6 |
7 | Goed (Locked) | 36.844 | 137146206 | 6 |
8 | Goed (Locked) | 36.610 | 137146662 | 12 |
9 | Goed (Locked) | 36.387 | 137141463 | 3 |
10 | Goed (Locked) | 36.610 | 137147043 | 11 |
11 | Goed (Locked) | 36.610 | 137145952 | 13 |
12 | Goed (Locked) | 36.387 | 137136906 | 10 |
13 | Goed (Locked) | 36.610 | 137145691 | 15 |
14 | Goed (Locked) | 36.387 | 137146314 | 15 |
15 | Goed (Locked) | 36.387 | 137147128 | 34 |
16 | Goed (Locked) | 36.610 | 137142566 | 16 |
17 | Goed (Locked) | 36.610 | 137132463 | 31 |
18 | Goed (Locked) | 36.387 | 137146876 | 32 |
19 | Goed (Locked) | 36.387 | 137147044 | 31 |
20 | Goed (Locked) | 36.387 | 137134180 | 36 |
21 | Goed (Locked) | 36.610 | 137147577 | 45 |
22 | Goed (Locked) | 35.780 | 137149665 | 157 |
23 | Goed (Locked) | 35.595 | 137149563 | 571 |
24 | Goed (Locked) | 35.780 | 137150163 | 614 |
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.