1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mukky

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Andere Ziggo modem, toch blijft wifi wegvallen

Ik heb laatste tijd weer veel haperend internet, wegvallen wifi etc. Met beeldbellen en studerende kids is dat gewoon echt zeer onhandig

Ziggo Modem (connectbox) gaf veel T3 error (60)

er is een andere connectbox verstuurd na telefonisch overleg met ziggo. Deze draait nu een weekje maar eigenlijk is er niks veranderd, gisteren viel wifi weer weg, en vanmorgen viel alles uit ook bekabeld internet.

 

Op ziggo connectbox knipperde alles dus nieuw opgestart. In de geschiedenis zie ik weer T3 en T4 errors

Nu heb ik gelezen dat T3 met de bekabeling naar buiten te maken kan hebben. Dit is al helemaal vernieuwd, AOP, kortere stekker, speciale splitter, retour geschikte versterker naar TV boven, alle kabels ziggo certified driedubbel afgescherm, certified doos in de kamer, certified stekkers.

Graag tips wat te doen want dit wordt irritant

42 Reacties 42
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7355Posts
  • 325Oplossingen
  • 3583Likes

Het hier plaatsen van schermopnamen van de up- en downstreamwaarden

en de volledige netwerkhistorie uit het modem kan helpen een oorzaak te vinden.

Evenals een foto van het AOP, (waar de groene kabel het huis binnenkomt), met de daarop aanwezig splitter en eventuele signaalversterker.

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Eerst foto’s 

hierna de gegevens

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

En div waarden:

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1658000000137256qam8
2602000000237256qam1
3610000000237256qam2
4618000000237256qam3
5666000000136256qam9
6674000000236256qam10
7682000000136256qam11
8690000000136256qam12
9698000000136256qam13
10706000000136256qam14
11714000000136256qam15
12722000000136256qam16
13730000000136256qam17
14738000000136256qam18
15746000000136256qam19
16754000000136256qam20
17762000000136256qam21
18770000000136256qam22
19778000000036256qam23
20810000000035256qam27
21826000000035256qam29
22834000000035256qam30
23842000000035256qam31
24850000000-135256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)37.35643604211250
2Goed (Locked)37.35643323751830
3Goed (Locked)37.63643323535626
4Goed (Locked)37.63643323335124
5Goed (Locked)36.84443323878528
6Goed (Locked)36.61043323720626
7Goed (Locked)36.84443322725034
8Goed (Locked)36.61043324308031
9Goed (Locked)36.61043324045326
10Goed (Locked)36.61043324479931
11Goed (Locked)36.38743324532735
12Goed (Locked)36.38743324302337
13Goed (Locked)36.61043323193628
14Goed (Locked)36.61043323280230
15Goed (Locked)36.38743324672131
16Goed (Locked)36.61043324735327
17Goed (Locked)36.38743322704825
18Goed (Locked)36.61043324256430
19Goed (Locked)36.38743324743434
20Goed (Locked)35.78043324926281
21Goed (Locked)35.595433227526178
22Goed (Locked)35.780433250715307
23Goed (Locked)35.780433252970484
24Goed (Locked)35.595433253773361

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
152000000475.12064qam5
258800000475.12064qam8
336000000465.12064qam7
444500000465.12064qam6

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00020
22.00000
32.00000
4
02-04-2022 13:11:28noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=193.29.204.6 MAC=00:01:5C:B2:BC:46;CM-MAC=38:43:7d:4f:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:5c:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 13:05:49noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.161.178.150];CM-MAC=38:43:7a:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 13:02:43noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=17.57.146.170 MAC=00:01:5C:B2:BC:46;CM-MAC=38:43:7d:df:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:a2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:37:25noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:bf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5a:b2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:36:35noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.150 MAC=44:8B:5B:65:3A:EA;CM-MAC=38:43:7a:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:36:24noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:cb:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ba:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:36:13noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.161.178.150 MAC=44:8A:5A:65:3A:EA;CM-MAC=38:43:7c:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5a:b2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:36:07warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7a:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:a2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:02:46noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.150 MAC=44:8A:6B:65:3A:EA;CM-MAC=38:43:7d:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:41:7d:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=38:43:7d:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:32:32noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400c:0c0a:0000:0000:0000:0080 MAC=01:5C:B1:BC:46:86;CM-MAC=38:43:7a:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b2:ac:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:32:13noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:c1:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5a:b2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:32:01noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.161.178.80 MAC=7A:4A:35:9C:09:6A;CM-MAC=38:41:7d:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5a:b2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:32:00warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:ce:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:31:48noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.80 MAC=7A:4A:35:9A:09:6A;CM-MAC=38:43:7e:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:a2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:31:21noticeTR069 stop ;CM-MAC=38:43:7a:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5a:b2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:31:10noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.80 MAC=7A:4A:35:1C:09:6A;CM-MAC=38:43:1d:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:30:37criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:cf:41:7e;CMTS-MAC=00:01:1c:b2:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-04-2022 09:26:37criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7a:cf:45:7e;CMTS-MAC=00:01:5c:12:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2.0000

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7355Posts
  • 325Oplossingen
  • 3583Likes

Voor mij is het niet goed te zien, maar de hedendaagse aansluitwijze is als volgt:

AOP > POA-01-B splitter > 1 uitgang naar het modem > de andere uitgang naar de signaalversterker/televisies.

Voor de aansluiting vanaf de splitter naar het modem is een coaxkabel IEC/F, rood en groen gemarkeerd, lengte 1,5 meter, benodigd. Het rood gemarkeerde uiteinde aansluiten op het modem, het groen gemarkeerde op de splitter.  Een moderator kan deze zonder kosten toesturen.

Laat maar even weten.

 

Op de downstream is ruis aanwezig. 

Op 02-04-2022 een T4 melding, waarbij het modem de interface reset (herstart),

om 09.32 uur een modem reboot door power reset. Even voor de zekerheid: heb je hier zelf het modem een herstart gegeven?

De TR069 meldingen geven aan dat er tijdelijk geen communicatie was tussen modem en CMTS.

Bovenstaande meldingen worden meestal veroorzaakt door ruis.

Ik betwijfel of dit met een nieuwe coaxkabel zal worden opgelost. Het lijkt me verstandig dat een moderator ook een meting op het signaal laat uitvoeren.

Moderators komen op werkdagen (ma t/m vrij) langs de topics, in het weekend is men beperkt aanwezig.

Ik heb dit topic bij het moderatie-team voorgelegd.

 

De overige modemwaarden zijn goed.

 

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Voor mij is het niet goed te zien, maar de hedendaagse aansluitwijze is als volgt:

AOP > POA-01-B splitter > 1 uitgang naar het modem > de andere uitgang naar de signaalversterker/televisies.

Voor de aansluiting vanaf de splitter naar het modem is een coaxkabel IEC/F, rood en groen gemarkeerd, lengte 1,5 meter, benodigd. Het rood gemarkeerde uiteinde aansluiten op het modem, het groen gemarkeerde op de splitter.  Een moderator kan deze zonder kosten toesturen.

 

Van die rood/groene kabel heb ik er 2 en al eens uitgewisseld. Rood zit op modem.

Verder is het idd zoals je beschrijft aangesloten. 

 

Paar dagen terug ook even blokjesbeeld op tv maar dat gaat nu weer goed

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7355Posts
  • 325Oplossingen
  • 3583Likes

Blokjes in beeld duidt op een coax- of signaalprobleem.  Rest nu niet anders dan wachten op de reactie van een moderator.

Een nieuwe kabel is niet nodig, omdat je die al voldoende hebt.🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

Goedemiddag @Mukky en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend vervelend dat de verbinding niet werkt zoals het hoort! Met studerende kids is dit natuurlijk verre van handig. Het is daarom goed dat je via dit topic even aan de bel trekt. Ik zie dat onze expert @KBX458 al de nodige oorzaken in de binnenhuisinstallatie met je heeft nagelopen en uitgesloten. Op de foto's die gedeeld hebt in je bericht, ziet de installatie er verder prima uit. Als ik op dit moment een blik werp op de connectie zie ik eerlijk gezegd niet direct een verklaring voor het blokkerige  beeld en de instabiliteit op de verbinding. Ik heb daarom een meting lopen die de komende dagen de verbinding nauwkeurig monitord. Eventuele ongeregeldheden zullen in deze meting aan het licht komen. Zie jij kans de komende 2 a 3 dagen storingsmomenten (datum+tijd) bij te gaan houden? Dan kan ik dit naast onze meting leggen en aan de hand daarvan gericht een storingsmonteur aansturen. 

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

ga ik doen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@Mukky Top! We houden dan even contact via dit topic. 

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Nou het is eigenlijk drama vandaag, elke paar uur valt iig wifi weg, en soms ook (langdurig) bekabeld internet. 

In modem kijk laat veel T3 (upload) en soms T4 (download) fouten zien

Zojuist een ziggo medewerker gebeld; deze meneer heeft het over een verouderd abo wat ik zou hebben want speedtest blijft achter. Speedtest varieerd tussen de 90 D/30Up tot 130D/30Up

Bij bekijken in mijn ziggo zijn mijn abo gegevens alles in 1 plus met internet Z2, dan moet snelheid gewoon 300/30 zijn

 

Ondanks dat ik er een hard hoofd in heb of het probleem hier van komt, zojuist een ander abo afgesloten, wederom 300/30 en TV standaard met onbeperkt bellen. Ik hoop dat de snelheid nu omhoog gaat en abo weer actueel is voor ziggo.

De T3 en T4 fouten zullen hiermee zeker niet opgelost worden ben ik bang maar ik heb dan iig alles gedaan wat ik zelf kan doen.

 

Oh ja: dochter had online les en vergadering: haar bel bundel is al bijna op.. moest via 4G gebeuren want bekabelde verbinding viel helemaal weg

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7355Posts
  • 325Oplossingen
  • 3583Likes

Zijn er mobiele Vodafoon abonnementen aanwezig in het gezin?  

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Nee niet via vodafone

 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7355Posts
  • 325Oplossingen
  • 3583Likes

Dan is vanuit Ziggo helaas geen extra databundel mogelijk.

Vreemd dat de helpdeskmedewerker vindt dat een verouderd abonnement van invloed zou zijn op de internetverbinding.

Wellicht dat @Paul hier ook nog even naar kan kijken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@Mukky Balen dat de verbinding nog steeds veel wegvalt! Dit heeft verder niets te maken met het al of niet hebben van een ouder type internet abonnement, zoals @KBX458 ook al aangeeft. Wel zie ik in de signaalmeting terug dat de upstream SNR op verschillende momenten dipt waardoor uncorrectables ontstaan. Dit zul jij vervolgens merken in de vorm van instabiliteit, uitval en een slechte internetsnelheid. Het lijkt mij gezien de zaken die al uitgesloten zijn verstandig dat er een monteur langskomt om de dips op de upstream kanalen op te lossen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op vrijdag 8 april 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Nou ik ben benieuwd wat eruit gaat komen

ondertussen is er ook een ander apparaat binnen gekomen ivm nieuwe abo. Een mediabox xl. De tv heeft een ci module dus ik heb dit helemaal niet nodig. Verder is zo’n extra kastje naast de stereo apparatuur ook niet echt fraai

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@Mukky Het was in dit geval niet nodig om het pakket aan te passen. Als je terugwilt naar de oude situatie, dan kan ik conform de wet koop op afstand (herroepingsrecht)  de wijzigingen ongedaan maken en ervoor zorgen dat je het oude pakket houdt. Laat maar weten of ik dit voor je moet regelen. Daarnaast is het nu wachten op het monteursbezoek van 8 april 2022 voor het verhelpen van de storingsklachten. 

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Monteur is geweest en de boel doorgemeten: Er zit nu een andere AOP op, oude had een klein barstje was ws te hard aangedraaid geweest. Verder nog wat aansluit snoeren en stekkers vervangen. Nu draait het weer, en 300/30 snelheid. 

De signaal versterker naar boven zou er weer tussenuit mogen volgens de monteur dus dat ga ik nog proberen.

En monteur heeft boven nog even gekeken, dit is niet 100% nog, voor TV boven ga ik nog een andere wandaansluiting monteren en nieuwe coax kabel en dan zou het helemaal top moeten zijn. 

 

@Paul   ja wat mij betreft mag de Mediabox XL weer retour, tv doet het nu gewoon naar tevredenheid. Zou je dat willen regelen ? 

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Nou vreugde van oplossing was van korte duur.

na enkele dagen gewerkt te hebben weer alles eruit, wifi bedraad en blokjes op tv. Modem is niet op te starten.

ik heb nu de splitter van coax boven/beneden er tussen uit gehaald en de enigste splitter is dio op aop, welke naar moden/TV beneden gaat. Nu kan ik modem wel weer opstarten en in modem kijken wat er loos is, en dit bericht posten.

Modem heeft nu veel TR069 start / stop fouten, oftewel weer de modem naar internet server verbindings problemen...

 

Verder heb ik gisteren met veel pijn en moeite het nieuwe abo teruggezet naar een andere nieuwe, want oude plus pakket met tv bellen en internet bestaat niet meer.

Mukky
topicstarter
Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

 Verder zie in nu in klein half uur weer T3 timeouts 

 

en dit is ook opvallend: downstream veel RS errors

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
158800000465.12064qam8
236000000455.12064qam7
344500000455.12064qam6
452000000465.12064qam5

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00010
22.00000
32.00010
42.00000
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1730000000236256qam17
2602000000337256qam1
3610000000337256qam2
4618000000337256qam3
5626000000337256qam4
6634000000337256qam5
7642000000236256qam6
8650000000236256qam7
9666000000236256qam9
10674000000236256qam10
11682000000236256qam11
12690000000236256qam12
13698000000236256qam13
14706000000236256qam14
15714000000236256qam15
16722000000236256qam16
17738000000236256qam18
18746000000236256qam19
19754000000236256qam20
20762000000236256qam21
21770000000236256qam22
22810000000035256qam27
23842000000035256qam31
24850000000035256qam32

 

 




Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)36.387139973350125
2Goed (Locked)37.6361371437346
3Goed (Locked)37.6361371455555
4Goed (Locked)37.3561371450885
5Goed (Locked)37.3561371396747
6Goed (Locked)37.3561371457186
7Goed (Locked)36.8441371462066
8Goed (Locked)36.61013714666212
9Goed (Locked)36.3871371414633
10Goed (Locked)36.61013714704311
11Goed (Locked)36.61013714595213
12Goed (Locked)36.38713713690610
13Goed (Locked)36.61013714569115
14Goed (Locked)36.38713714631415
15Goed (Locked)36.38713714712834
16Goed (Locked)36.61013714256616
17Goed (Locked)36.61013713246331
18Goed (Locked)36.38713714687632
19Goed (Locked)36.38713714704431
20Goed (Locked)36.38713713418036
21Goed (Locked)36.61013714757745
22Goed (Locked)35.780137149665157
23Goed (Locked)35.595137149563571
24Goed (Locked)35.780137150163614
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic