1
Vraag
2
Reacties
benalla

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Andere IP reeks dan 192.168.178.0/24 zoals 192.168.1.0/24

Ik heb de DHCP reeks van mijn Connectbox Giga veranderd van 192.168.178.0/24 naar 192.168.1.0/24.

Modem heeft di geaccepteerd en in 1e instantie geen issues.

Later blijkt met name WiFi (en iPhones) hier problemen mee te hebben.

 

Hier in de community (archief) lees ik dat er een verzoek bij InHome gedaan moet worden om het modemprofiel te wijzigen.

 

Wie kan dit verzoek voor mij doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul dat verklaart een hoop.
Ik had nl nog steeds problemen. Meerdere keren gesproken met de helpdesk.

Uiteindelijk toch maar besloten om weer terug te laten naar fabrieksinstellingen en heb mijn intern netwerk maar aangepast. Wel mijn eigen SSID weer genomen en prompt weer problemen met de WiFi.

Heb nu ruim een week de TPlink (Deco M4) wifiboosters gekregen van Ziggo en geen issues meer.

 

Bekijk in context

34 Reacties 34
benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul kun jij wellicht helpen hiermee?

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@benalla 

MIJn Connectbox Giga staat als volgt ingesteld:

Screenshot 2022-09-27 at 18.50.00.png

Screenshot 2022-09-27 at 18.50.35.png

 iPhones en iPads hebben geen problemen hiermee.

Wel heb ik het 2.4 GHz en het 5GHz netwerk ieder een eigen naam (en password) gegeven.

Ik verbind verder alleen met het 5GHz netwerk.

benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat heb ik ook ongeveer zo ingesteld.

Desondanks problemen met meerdere iPhones (en ook meerdere draadloze devices).
Het 5GHz heb ik ook een andere naam gegeven, wel hetzelfde password.

 

benalla_0-1664298127620.png

 

 

benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Daarnaast zie ik ook iets vreemds op de home pagina van het modem. Het overzicht met draadloos en bekabeld verbonden apparaten klopt. Bij de 'bedrade' staan ook apparaten die draadloos verbonden zijn.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@benalla 

Maak je soms gebruik van een mesh netwerk met wifipods?

benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb 1 wifipod bedraad aangesloten.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@benalla 

Apparaten die draadloos verbinding maken met bijvoorbeeld de wifipod zie je als bedraad.

 

Kun je de Wifipod zo instellen dat deze een eigen netwerknaam voor 2.4 en 5 GHz krijgt?

 

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Ik denk dat je aanloopt tegen problemen met de Smart Wifi functionaliteit. Zet het eens uit en/of aan.

Screenshot 2022-09-27 at 19.13.19.png

 

Bij mij staat het aan, maar ik het geen wifipods. Wel een ander accesspunt met eigen namen.

benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Marinus 
Issue bedraad overzicht: duidelijk, dat klinkt logisch.
WifiPod een eigen netwerknaam: is dat nodig, liever niet, liever maar 1 WiFi netwerk.

Als dit mijn issue met Wifi en iPhones oplost: hoe doe ik dat? Hoe kan ik de instellingen van de WiFiPod wijzigen?

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@benalla 

Geen idee, ik heb ze zelf niet.

Misschien kan @Bert  helpen?

benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Uit of aanzetten van de kanaal optimalisatie geeft geen resultaat.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@benalla 

De eerste vraag die ik natuurlijk had moeten stellen is "wat zijn de problemen precies met bijvoorbeeld de iPhone?"

benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Issue: connectie met het WiFi netwerk kan opgezet worden, alleen krijgt de iPhone geen intern IP adres (192.168.1.*) toegewezen maar een 169.254.189.* adres. Dus geen connectie met Internet.

 

Gisteravond ook hetzelfde gehad, mijn iPhone had verbinding, 3 andere niet. Na een herstart van het modem alle iPhones in orde.

Vanmiddag de iPhone van mijn zoontje geen verbinding (IP adres), de mijne wel/nog steeds. Nadat ik mijn WiFi uitschakel en opnieuw verbindt krijg ik ook geen juist IP adres meer.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@benalla 

Om de wifipod uit te sluiten, zou je deze even van de stroom kunne halen en dan kijken of er dan nog steeds een probleem ik met de DHCP server van de Connectbox Giga.

 

Ik een ander draadje op dit forum ben ik dit probleem ook tegengekomen. 

Ik heb geen terugkoppeling gezien met " opgelost".

Bij mij werkt het allemaal goed (afkloppen), maar ik het geen wifipods en zoals gezegd heeft ieder wifi-netwerk een eigen naam (nu 6 in totaal). iPhones en iPads gaan hier goed mee om. Schakelen soms zelf over na wakkermaken.

benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de WiFIPod losgekoppeld.
Issue met WiFi niet opgelost, nu is zelfs mijn WiFi snelheid heel laag, max 25 Mbps.

Was met de WifiPod (welke boven staat!) ook niet best maar het dubbele.

 

Overzicht met bekabelde apparaten is nu wel goed.

 

Ik heb hier een draadje in het archief gevonden dat de afdeling InHome (?) iets met het modemprofiel kon doen waardoor alles wel werkt.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Connectbox-V2-niet-in-te-stellen-op-andere-IP-reeks-dan-192-16...

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@benalla 

Dat betreft voor zover ik weet de “oude” connectbox (zonder giga).

 

Hebben de bedrade apparaten hier geen last van?

 

Start ook de Connectbox Giga (even) opnieuw op. 

benalla
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Er wordt ook melding gemaakt een Connectbox Giga V2 (weet niet welke ik heb, hoe kan ik dat achterhalen?). Waarbij de gebruiker net als ik zelf de IP range kon veranderen en toch problemen ondervind.

Bekabeld heb ik geen issues, alleen met de WiFi.

Modem restarten zal het wellicht tijdelijk oplossen, had ik gisteravond al gedaan. Maar zodra je de WifI connectie verbreekt en opnieuw verbinding maakt gaat het weer fout. Is dus geen oplossing.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@benalla  schreef:

Issue: connectie met het WiFi netwerk kan opgezet worden, alleen krijgt de iPhone geen intern IP adres (192.168.1.*) toegewezen maar een 169.254.189.* adres. Dus geen connectie met Internet.


 Als de iPhone een 169.254.189.* adres weergeeft betekent dat het geen IPv4 DHCP server kan vinden en zichzelf een APIPA adres geeft. Blijkbaar kan je wel een ander subnet instellen in het modem maar zou het zomaar kunnen zijn dat er een nog een bug zit in de firmware van het modem. Dus het zelf in stellen van het subnet is opgelost maar de interne DHCP server werkt daar nog niet goed op.

 

Het kan zijn dat je voor een goede werking het modem eerst terug brengt naar fabrieksinstellingen en het daarna opnieuw configureert. Handmatig of door een eerdere gemaakte backup terug te zetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi pods werken alleen goed als de SmartWifi optimalisatie ingeschakeld staat.

Dan is er geen aparte 2,4 en 5 GHz in te stellen, het mesh systeem zoekt stelt de stabielste en daarna snelste verbinding in.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic