Ik heb mijn Ziggo Connect Box uit bridge gehaald: toen kwam ik er achter dat Ziggo het niet toelaat om een andere DNS in te stellen (en bedankt, Ziggo! 😞 ).
Ik heb een Synology NAS en die kan prima dienst doen als DHCP-server. Dat is het probleem ook niet. Ik zit alleen met een paar vragen.
Situatie nu:
De Connect Box is modem/router met de wifi uit. Ik heb access points die een wifi-netwerk verzorgen. De Connect Box heeft nu IP-adres 192.168.178.1, en deelt in de range 192.168.178.100+ uit. So far so good.
Gewneste situatie:
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heeft de router een vast IP-adres (192.168.178.1) of is dat niet als ik de DHCP-server van de router uit zet?
De Connectbox blijft 192.168.178.1 houden als je DHCP uit zet.
Vergeet in de DHCP van je NAS niet aan te geven dat de gateway de .1 is.
Maak de lease 7 dagen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heeft de router een vast IP-adres (192.168.178.1) of is dat niet als ik de DHCP-server van de router uit zet?
De Connectbox blijft 192.168.178.1 houden als je DHCP uit zet.
Vergeet in de DHCP van je NAS niet aan te geven dat de gateway de .1 is.
Maak de lease 7 dagen.
Oké top. Dus ik kan letterlijk de instellingen van de dhcp server van ziggo overnemen (range, subnet en ip-bindings, etc). Dan ziggo uit en NAS aan.
Klaar!
Goedenavond @iAR en welkom op de Community,
Zo te zien heeft onze expert @Henno je al voorzien van de gouden tip om alles goed ingesteld te krijgen i.c.m. Synology NAS.
Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?
Nog een prettige avond en alvast een fijn weekend gewenst!
Groeten,
Paul
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.