Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
darude
Level 2

Ander ip adres ipv connectbox ip adres

Ik heb een connectbox van ziggo en een tp link deco.

Ik heb regelmatig dat mijn laptop wel wifi verbinding maakt met de deco alleen heeft hij dan een ander ip adres, het ip adres van de connectbox en deco (staat in ap) zijn anders, als ik op mijn laptop via ipconfig kijk dan zie ik dat hij 192.168.192.1 gaat en ik op een horizon inloggen scherm kom terwijl er op die manier geen internet verbinding is.

De connectbox en deco hebben als ip om op in te loggen 192.168.178.1 en daar werkt de verbinding wel.

Hoe kan ik dit aanpassen want niet alleen mijn laptop maakt zo verbinding maar ook mijn ip camera's.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat betekent dat de Mediabox XL via ethernet is verbonden met de Connect Box. Dit veroorzaakt twee DHCP-servers op hetzelfde LAN, met alle gevolgen van dien. Zorg er dus voor dat beide niet verbonden zijn met elkaar.

Bekijk in context

0 Kudos
2 Reacties 2
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat betekent dat de Mediabox XL via ethernet is verbonden met de Connect Box. Dit veroorzaakt twee DHCP-servers op hetzelfde LAN, met alle gevolgen van dien. Zorg er dus voor dat beide niet verbonden zijn met elkaar.

0 Kudos
darude
Level 2
Topicstarter

Dankje dat was inderdaad de oplossing!