Ik heb een connectbox van ziggo en een tp link deco.
Ik heb regelmatig dat mijn laptop wel wifi verbinding maakt met de deco alleen heeft hij dan een ander ip adres, het ip adres van de connectbox en deco (staat in ap) zijn anders, als ik op mijn laptop via ipconfig kijk dan zie ik dat hij 192.168.192.1 gaat en ik op een horizon inloggen scherm kom terwijl er op die manier geen internet verbinding is.
De connectbox en deco hebben als ip om op in te loggen 192.168.178.1 en daar werkt de verbinding wel.
Hoe kan ik dit aanpassen want niet alleen mijn laptop maakt zo verbinding maar ook mijn ip camera's.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat betekent dat de Mediabox XL via ethernet is verbonden met de Connect Box. Dit veroorzaakt twee DHCP-servers op hetzelfde LAN, met alle gevolgen van dien. Zorg er dus voor dat beide niet verbonden zijn met elkaar.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat betekent dat de Mediabox XL via ethernet is verbonden met de Connect Box. Dit veroorzaakt twee DHCP-servers op hetzelfde LAN, met alle gevolgen van dien. Zorg er dus voor dat beide niet verbonden zijn met elkaar.
Dankje dat was inderdaad de oplossing!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.