Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
King006 wrote:
Volgens mij moet de PI via LAN aangesloten zijn. Maar wellicht dat hgoor ondersteuning kan geven? 🙂
Markengel wrote:
Edit*
Mijn Raspberry pi heb ik verbonden met Wi-Fi op het thuisnetwerk en heeft een vast IP adres ingesteld gekregen via een config-file van Raspbian (OS van de Pi).
Iemand hier ervaring mee en kan me verder helpen?
Groet,
Mark
efok wrote:
Ik neem dat TS zijn pi-hole wel een IPv4 heeft gegeven in de range waarin ook de gateway van het modem valt. Dus dat komt dan wel goed.
DennyW wrote:efok wrote:Een RaspberryPi zal (met het OS Raspbian) weliswaar met de standaard instellingen DHCP gebruiken, edoch als vervolgens PI-Hole wordt geïnstalleerd zal bij de configuratie voorgesteld worden om er een statisch adres van te (laten) maken. Een statische DHCP toewijzing of een "echte" statisch IP-adres (IPbv4 en IPv6) is bij Pi-Hole niet ongebruikelijk.
Ik neem dat TS zijn pi-hole wel een IPv4 heeft gegeven in de range waarin ook de gateway van het modem valt. Dus dat komt dan wel goed.
efok wrote:
Markengel Je bent niet de 1e die hier tegen aan loopt. Je hebt vermoedelijk DS-lite op je modem. In dit topic stelt de Topicstarter dat het uitschakelen van DHCP op je modem alleen voor IPv4 opgaat, en je modem vrolijk IPv6-adressen blijft uitdelen (niet heel raar, omdat IPv6 adressen, publieke adressen zijn, die je van Ziggo moet krijgen.) Daarbij geeft hij ook standaard DNS servers mee over IPv6.
Waar het exact misgaat in deze setup is me niet helemaal helder en kan ik niet voor je reproduceren omdat ik geen connectbox en geen DS-lite heb. Wellicht kan je in dat topic nog iets meer gewaar worden.
Hier is het ook al gesignaleerd.
efok wrote:
Mooi. En ik maar moeilijk doen?. hgoor zolang je alleen een IPv4-profiel hebt zal het wel goed gaan. De andere topics hadden wel IPv6.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.