Ik heb jaren een account bij ziggo, destijds een casema email adres aangemaakt: xxx@casema.nl
Vorig jaar of zo heb ik voor mijn man een account bij aangemaakt, wat tegenwoordig dus ziggo is: xxx@ziggo.nl
Werken beiden prima, behalve als ik van het casema account een mailtje stuur naar het ziggo account. Het wordt zogenaamd wel verzonden, geen foutmeldingen of 'niet afgeleverd'. Bij de ontvanger komt het echter nooit aan, ook niet in de spambox.
Dat is vreemd want naar anderen mailen en mail ontvangen gaat gewoon goed, binnen het eigen account dus niet.
Iemand een suggestie waar het mis gaat? Al gekeken op de blokkinglijst, daar ligt het niet aan.
Vast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Na veel heen en weer geprobeer ben ik er achter! Ik had ooit bij de instellingen aangegeven dat een ander SMTP adres moest worden gebruikt. Dat had ik gedaan omdat ziggo mail niet verzonden werd als ik op een adres met wifi van KPN was. De mogelijkheid om dat te doen is op een plek waar ik niet had gezocht naar een foute instelling. Het staat onderaan bij de account instellingen...
Het blijft vreemd dat naar alle andere email adressen wel gewoon verstuurd werd en niet naar die ene, belangrijker is dat het nu is opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Stuur je dat mailtje via de webmail?
Zo nee, probeer dat eens.
Stuur je het mailtje via een mailprogramma?
Zo ja, welk mailprogramma?
Het mailtje wordt verstuurd met Thunderbird. Goede tip het te proberen via de webmail, dan komt het wel aan. Het lijkt er dus op dat het aan Thunderbird ligt. Ik zou echter niet weten waar.
Als iemand een tip heeft, hou ik me aanbevolen!
Helaas ken ik Thunderbird niet goed genoeg om daar advies over te geven.
Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.
Kijk even of je alle instellingen in Thunderbird wel goed hebt.
Dan bedoel je mogelijk de instellingen bij de uitgaande server (SMTP). Die staan goed, anders zou email bij anderen ook niet aankomen? Overal komt hij aan, behalve bij mijn partner. Die gebruikt trouwens ook Thunderbird (met dezelfde instellingen) en als hij naar mij mailt komt het wel gewoon aan. Wie o wie?
Hi @Chris5!
Wat frappant dat de e-mail niet doorkomt. Als het wel via de webmail aankomt, dan gaat het inderdaad fout bij Thunderbird. Je zou eens contact kunnen opnemen met hun om na te vragen of je iets verkeerd hebt staan in de instellingen of iets dergelijks!
Na veel heen en weer geprobeer ben ik er achter! Ik had ooit bij de instellingen aangegeven dat een ander SMTP adres moest worden gebruikt. Dat had ik gedaan omdat ziggo mail niet verzonden werd als ik op een adres met wifi van KPN was. De mogelijkheid om dat te doen is op een plek waar ik niet had gezocht naar een foute instelling. Het staat onderaan bij de account instellingen...
Het blijft vreemd dat naar alle andere email adressen wel gewoon verstuurd werd en niet naar die ene, belangrijker is dat het nu is opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.