FFikke
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles op de WiFi behalve laptop

Hoi!

alle devices behalve mijn werk laptop en de draadloze printer hebben problemen met de WiFi van de nieuwe Connectbox.

De laptop vindt de wifi, maakt verbinding maar zegt geen internetverbinding. Alle andere devices maken zonder problemen verbinding, ook mijn werk laptop.
Bij de draadloze printer is de WiFi-verbinding net een knipperlicht en is printer dus No Go.

Op de eerste verdieping staat een router, als repeater, en die vindt ie wel. 

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47608Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10487Likes

Welke laptop en printer zijn het precies?

FFikke
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Acer aspire E15 E5-572G-57AA

HP Envy 5640

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47608Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10487Likes

Ai, die ken ik niet goed in hun samenwerking met bepaalde wifi instellingen.

Hopelijk komt er snel iemand langs die deze beter kent en je goed op weg kan helpen.

Pasi
Expert
Expert
  • 4044Posts
  • 229Oplossingen
  • 1517Likes

@FFikke  schreef:

...Op de eerste verdieping staat een router, als repeater, en die vindt ie wel. 

Heeft die router ook 2,4 én 5GHz wifi ?

FFikke
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad. Die staat op de 1e verdieping en daar krijg ik beneden wel verbinding mee. De Connectbox staat beneden en daar krijg ik met die laptop geen internetverbinding mee. Alle andere devices en werklaptop wel.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 685Posts
  • 27Oplossingen
  • 107Likes

@FFikke dat is absoluut een merkwaardig verhaal, mee eens. Om zeker te zijn dat apparaten goed verbinden met de bron, kunnen we eerst even wat zaken uitsluiten. Wil je je extra router eens uit het netwerk halen en beide apparaten (laptop en printer) verbinden met je modem? Desnoods bekabeld?

Werkt het dan wel? Laat het gerust weten, ook als het via een andere weg alsnog gelukt is. Die informatie is nuttig voor ons! 🙂

Uitgelicht topic