Maurice21

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen wifi gastnetwerk zichtbaar

Goedenavond,

 

Sinds 2 dagen heb ik de nieuwe smart wifi modem in huis.

Op de vorige modem had ik 3 TP Link Deco M4 boosters aangesloten.

Deze heb ik nu ook weer gebruikt maar nu zie ik alleen mijn gasten netwerk in de lijst van wifi netwerken maar niet mijn 'prive' netwerk.

 

Iemand wellicht een idee hoe ik deze zichtbaar maak??

 

Alvast bedankt,

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Mogelijk helpt het om de Deco's van de stroom te halen en ze vanaf het modem 1 voor 1 weer aan te sluiten, wacht telkens tot de eerdere Deco is opgestart.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Misschien is een algemene reset een snellere oplossing en aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is dat snel gedaan.

Reset de Deco's als volgt :
-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.

Installeer de Deco's als volgt :
-Controleer de netwerkkabel naar het 1ste Deco station ( = de master ) en zet deze aan.
-Start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg de master hieraan toe.
-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu de Deco set in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
-Wacht een tiental minuten en voer daarna "Netwerk optimalisatie' uit.

M.b.t. "...Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo wordt tijdens de configuratie direct duidelijk of er b.v. verbindings-problemen zijn.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hoi @Maurice21, welkom op de Community! Vertel, heb je iets gehad aan de suggesties en wellicht de leidraad van expert @Pasi? We zijn benieuwd!

Uitgelicht topic