JPaanakker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen nieuwe berichten van de afgelopen week in mijn inbox van Ziggo Mail

In de webmail versie van Ziggo (ziggo mail) verdwijnen berichten die ouder zijn dan een week. Ook als ik ze niet gelezen heb. Ik zie dus alleen email berichten van de afgelopen 7 dagen. Ik mijn instellingen gecontroleerd, samen met iemand van de servicedesk van Ziggo, maar die staan allemaal goed. De servicedesk van Ziggo kan mij niet verder helpen en verwijst naar dit platform.

Ik hoop dat ook dat iemand dit leest en er een oplossing voor weet.

Op mijn telefoon en pc ontvang ik alle email en die wordt daar ook opgeslagen, maar dat heeft hier niets mee te maken. Mijn quota is (volgens Ziggo mail zelf) pas voor minder dan 1% verbruikt.

Jaren geleden (meer dan 10 jaar) heb ik volgens mij ingesteld dat email op de server niet lang bewaard hoeft te worden, omdat ik het toch altijd ophaal. Ik vermoed dat dit nog steeds staat ingesteld, maar bij Ziggo weet niemand dus hoe ik dat kan veranderen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@JPaanakker "Op mijn telefoon en pc ontvang ik alle email en die wordt daar ook opgeslagen, maar dat heeft hier niets mee te maken."

 

Dat is nog maar de vraag, want als je daar met POP de mail binnenhaalt, dan is het standaard dat de mail dan weg is in de Ziggo Mail, maar als het POP is, dan lijkt er een kopie achter te blijven tot 7 dagen, dat is in te stellen in de mailprogramma's waarmee je op je PC of telefoon de mail ophaalt.

 

Die instelling is niet te maken in Ziggo Mail, maar alleen in de mailprogramma's waar je de mail mee ophaalt.

Om te weten hoe dit te wijzigen, is het nodig dat je hier aangeeft met welk emailprogramma precies en met POP of IMAP en de versie je de mail ophaalt op de telefoon en de PC.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@JPaanakker "Op mijn telefoon en pc ontvang ik alle email en die wordt daar ook opgeslagen, maar dat heeft hier niets mee te maken."

 

Dat is nog maar de vraag, want als je daar met POP de mail binnenhaalt, dan is het standaard dat de mail dan weg is in de Ziggo Mail, maar als het POP is, dan lijkt er een kopie achter te blijven tot 7 dagen, dat is in te stellen in de mailprogramma's waarmee je op je PC of telefoon de mail ophaalt.

 

Die instelling is niet te maken in Ziggo Mail, maar alleen in de mailprogramma's waar je de mail mee ophaalt.

Om te weten hoe dit te wijzigen, is het nodig dat je hier aangeeft met welk emailprogramma precies en met POP of IMAP en de versie je de mail ophaalt op de telefoon en de PC.

JPaanakker
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad. Jammer dat de ziggo servicedesk dit niet bedacht. Het was een instelling in mijn POP account. Ik wist dat ik dit ooit ergens had gedaan, maar niet meer waar.

tnx.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@JPaanakker De servicedesk is een helpdesk voor TV en internet van Ziggo en geen ICT helpdesk voor computer systemen en programma's.

Want dat is een heel andere wereld, waar je in vooral in de praktijk de tientallen systeemsoftware en honderden programma's en allerlei protocollen en programma's en werkwijzen en gedrag van die programma's en protocollen moet leren kennen.

Dat gaat niet vanuit een stoel achter een beeldscherm met een korte opleiding met door anderen gemaakte stappenplannen.

Al die ICT praktijkervaringen zijn te complex om om te zetten in stappenplannen om een oorzaak te kunnen vinden of je moet jaren in de praktijk ICT hebben gewerkt en gedetailleerde stappenplannen als extra hulp ter beschikking hebben.

Uitgelicht topic