Hallo allemaal. Na vele weken van internetproblemen die doorklinken naar de TV is er vanmorgen een monteur geweest. Het probleem zat m in oude modem en ergens is mijn abo of systeem op alleen bellen gezet of zoiets. Er is een ticket aangemaakt, modem vervangen, alles weer netjes aangesloten. Helaas moest de monteur verder maar de “doorlooptijd” van opnieuw activeren zat op 9 minuten op dat moment.
we zijn nu 4 uur verder en nog steeds niets. De modem staat in bridge modus zie ik aan het lampje. Er zit een deco wifi versterker op aangesloten en alles zat goed zei de monteur. Kwestie van geduld.
ben er eigenlijk een beetje klaar mee en zoek hulp waardoor we weer internet en tv hebben.
ik hoor graag de opties die ik kan uitvoeren.
aanvulling: heb ook 3,5 weken geleden een nieuwe next box gekregen omdat ze dachten dat het daaraan lag. Heb nu dus helemaal geen tv omdat de updates van die box niet naar binnen gehaald kunnen worden omdat internet niet werkt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bevestigd, service flows van 128 kbps voor telefonie en 1,07 Mbps voor internet. Ziggo moet voor een reprovisioning van de boot file met correcte snelheden voor de internet service flows zorgen.
Vanmorgen monteur geweest, die heeft weer een nieuwe ticket aangemaakt en dit keer is het goed opgepakt door de betreffende afdeling. Serviceflow weer goed gezet zoals jullie al aangaven en probleem verholpen.
Bedankt allemaal voor het meezoeken en meedenken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Stond het modem eerder ook in bridge mode (groene status-LED)? Dit vereist namelijk een eigen router. Je geeft aan dat je TP-Link Deco gebruikt, maar deze zou in router mode geconfigureerd moeten zijn en de decoder hierop aangesloten om gebruik te kunnen maken van internet en TV. Staat de Deco in AP mode, dan gaat dit niet werken.
Indien er nu meerdere apparaten zijn aangesloten op het SmartWifi modem, waaronder de decoder, dan moet de eRouter opnieuw ingeschakeld worden door Ziggo.
Dit stond een paar weken geleden niet in bridge modus. Dit is van het een op het andere moment vanzelf gegaan en toen zijn de problemen denk ik begonnen. De modem staat overdekt dus heb geen zicht op wanneer dit precies was. Alles werkte perfect met de deco en daar hebben wij niets aan veranderd.
Zal maar weer eens gaan bellen maar weet je, na zoveel telefoontjes weet ik dat er niets opgelost wordt. Ben er al 5 weken mee bezig.
In dat geval zou terugzetten naar router mode en daarna opnieuw opstarten van het Deco AP de problemen moeten oplossen.
Overigens kun je router mode ook aanvragen via dit formulier.
Dankje. Aan de telefoon en de bridge is er af. Nu een wit led lampje dus zou moeten werken. Echter nog steeds geen internet. Ze zijn aan het zoeken. Verbinding tot 2 x toe verbroken dus wordt vervolgd.
Zou je de downstream/upstream/configuratie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Hoi, mijn excuus voor de vertraging. De modem is niet online. Als ik verbinding zoek zoals werd aangegeven krijg ik melding dat de modem er niet is. Bij telefonisch consult wordt er verteld dat de modem niet online is maar dat ik dan wel kan bellen via het modem vinden zij ook raar. Zojuist een sms gekregen dat alles weer moet werken. Nog steeds geen modem online. Nog steeds geen internet en kan niet bij het modem komen via de computer. Wordt vervolgt.
Als vaste telefonie werkt, dan zijn modem en eMTA online.
Is de status-LED nog steeds continu wit? Wat krijg je te zien als je 192.168.178.1 opent in de browser?
Dan krijg ik instelhulp eerste installatie
vervolgens ingesteld
connectbox status staat alles op goed actief en verbonden
Vervolgens speedtest en een up en download snelheid van 1 mb
In elk geval fijn dat de internetverbinding weer werkt. Er lijkt alleen nog iets mis te gaan met de service flows (deze bepalen de maximaal haalbare snelheden), dit moet aangepast worden door Ziggo.
ik heb zoan gevoel dat de bootfile niet correct staat en alleen maar op profiel vast bellen
kan je naar de volgende pagina gaan
192.168.178.1
dan
geavanceerde instelling
dan
hulpmiddelen
dan
netwerk status
en dan
configuratie
en die service flows en al die waarde hier posten
De eMTA + eRouter werken naar behoren, de boot file specificeert dus wel service flows voor zowel telefonie (128 kbps) als internet, maar voor internet hebben deze vrijwel zeker traffic rates van 1 Mbps i.p.v. de snelheden van het abonnement + 7%.
Bevestigd, service flows van 128 kbps voor telefonie en 1,07 Mbps voor internet. Ziggo moet voor een reprovisioning van de boot file met correcte snelheden voor de internet service flows zorgen.
Hi, dit stond in mijn eerste bericht idd. Dat had die monteur gezegd. Dat moest dus nu opgelost zijn maar niks. Kreeg ook bericht dat alles weer moest werken via sms. Maar…….niks
Ik ga de moderators inlichten zodat dit z.s.m. wordt aangepast.
Heb modem weer opnieuw opgestart en heb nu ipv 1 mb helemaal niks meer. 😂 krijg er bijna de slappe lach van als het niet zo triest was.
Opnieuw opstarten is in dit geval niet zinvol. Het modem blijft dezelfde service flows van 1 Mbps gebruiken totdat het een opdracht ontvangt om zichzelf een reset te geven voor opnieuw ophalen van de boot file met de correcte service flows.
Zou fijn zijn als een moderator hier achteraan kan. Hopelijk dan opgelost. Heel erg bedankt voor alle hulp, wordt zeer gewaardeerd!
Hi tobias, heb jij al iets gehoord? Hier alles nog steeds bagger…..oplossing lijkt zo smpel
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.