Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedemiddag. Dit is wat ik op internet heb gelezen: Bij internet-only abonnementen levert Ziggo het lineaire ongecodeerde zenderaanbod van het Kabel TV-abonnement. Dit bestaat uit meer dan 100 zenders, waarvan rond de 50 tv-zenders. Een deel van de zenders wordt in HD-beeldkwaliteit geleverd.
Op welke manier kan ik deze zenders bekijken dan want ik heb geen modem of zo. Via een app misschien?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je krijgt altijd een modem/router voor de internetverbinding.
Internet only zonder Kabel TV: TV kan dan alleen bekeken worden met een TV met een DVB tuner, aangesloten op de coax kabel.
Met Kabel TV erbij, € 6,00 meer kun je ook TV kijken met Ziggo Go TV en de Ziggo Go app op je computer en mobiele telefoon of tablet.
Afhankelijk van de locatie kunnen ook de volgende instellingen nodig zijn:
Frequentie*: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875
Dit is Kabel TV https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Kies je voor Kabel TV, dan haal je 50+ tv-zenders in scherpe beeldkwaliteit in huis. Het grootste deel van de zenders kijk je zelfs in HD-kwaliteit. En het fijne is: je hebt geen mediabox of afstandsbediening nodig. Kabel in je tv en het is gepiept. Ook kun je 50+ radiozenders ontvangen.
Geen mediabox, wel digitale tv
Om het digitale signaal te ontvangen heb je een geschikte tv nodig met een ingebouwde digitale ontvanger. Technische naam: een DVB-C tuner. Dat klinkt ingewikkeld, maar de meeste toestellen hebben er wel een. Check direct of je tv geschikt is
Je krijgt altijd een modem/router voor de internetverbinding.
Internet only zonder Kabel TV: TV kan dan alleen bekeken worden met een TV met een DVB tuner, aangesloten op de coax kabel.
Met Kabel TV erbij, € 6,00 meer kun je ook TV kijken met Ziggo Go TV en de Ziggo Go app op je computer en mobiele telefoon of tablet.
Oke duidelijk. Als je tv voorzien is van een dvb-c tuner ingebouwd kun je dan af met een C1+ module? Of heb je dan nog meer benodigd?
Met internet only - zonder Kabel TV, dan is een TV met een DVB-C tuner is voldoende, daar kun je de vrije kanalen mee ontvangen.
Een CI+ module is om TV kanalen van extra abonnementen te kunnen zien, dus die heb je niet nodig.
Zie de installatie van een TV met DVB-C tuner, zonder CI+ module:
TV installeren | Klantenservice | Ziggo
oke duidelijk, dank je wel
Als je bij provider ´ander´/overig invult, moet je al deze instellingen kunnen invullen:
Lukt dat dan?
Ik zit nu op mijn werk maar ga dit van het weekend nog eens proberen. Dank voor de hulp.
Afhankelijk van de locatie kunnen ook de volgende instellingen nodig zijn:
Frequentie*: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875
Het werkt Bedankt voor de hulp.
Top, goed om te horen!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...