1
Vraag
2
Reacties
Lerxt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen gastennetwerk via ConnectBox

Dag Forum,

Ik wil via de Ziggo Connect Box alleen het Wifi gastennetwerk beschikbaar stellen. Het gewone Wifi netwerk wil ik uitschakelen, omdat ik wil werken met een Unifi Switch en enkele Access Points. Deze werken al goed.

Mijn vermoeden is dat ik, na inloggen op de Connect Box, moet kiezen voor

  • Geavanceerde instellingen
  • Draadloos signaal
  • 2,4 GHz frequentieband
  • Schakel 2,4 GHz uit
  • 5 GHz frequentieband
  • Schakel 5 GHz uit

Klopt dit? Zo niet, hoe kan ik dat stap voor stap bereiken?

Alvast dank voor het meedenken!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan eventueel  Wifi-naam zichtbaar? op Nee zetten en alleen het Gastnetwerk op Ja dan zijn de SSID's niet meer te kiezen

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Be rt  Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar als de 2.4 en 5 GHz zijn uitgeschakeld is er dan wel Wifi via het gastnetwerk?

Lerxt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Bert,

Bedankt voor je snelle reactie!
Het klopt dat nu mijn gewone wifi netwerk niet langer beschikbaar is, maar dat geldt ook voor (@Jan) het wifi gastennetwerk. Als je daar kiest voor ‘Inschakelen’ en de instellingen opslaat, dan blijft het vinkje staan bij ‘Uitschakelen'.
Zie ik iets over het hoofd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Oeps, ik weet niet of zo hoort of juist niet.

Mogelijk kan een Ziggo moderator hier antwoord op geven als ze hier langskomen of iemand anders die hier ervaring mee heeft.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey!

Wanneer je de wifi uitschakelt, zoals op het plaatje, zet je daarmee inderdaad ook het gastennetwerk uit. Helaas is dit hoe het werkt. 

 

Mag ik vragen waarom je dit wilt, @Lerxt . Misschien kunnen we nog ergens bij helpen 🙂 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan eventueel  Wifi-naam zichtbaar? op Nee zetten en alleen het Gastnetwerk op Ja dan zijn de SSID's niet meer te kiezen

Lerxt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Lycke,
Via de switch en acces points heb ik mijn eigen wireless omgeving ingeregeld en wil ik alleen het Ziggo gastennetwerk beschikbaar stellen.  Ook dat kan ik uiteraard via de switch inregelen, maar ik dacht het eenvoudig op te lossen door hiervoor wel de Ziggo Connect Box te gebruiken. Het gewone wifi netwerk wil ik eigenlijk op geen enkele manier meer beschikbaar stellen. Meer zit daar niet achter.
Mijn suggestie voor de toekomst zou zijn, dat je binnen de Ziggo Connect Box dit apart kunt instellen.

@ mugzz: bedankt voor je tip. Ik denk dat dit voor nu de beste / enige oplossing is!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic