sinds deze week komen sommige e-mails naar G-mailadressen retour
soms zijn ze dan toch bij de ontvanger binnengekomen en soms ook niet
en als ik het een 2e of 3e keer probeer krijg ik geen bouncemelding meer
kan ik hier zelf iets aan doen?
omschrijving:
Dit is een meerdelig bericht in de MIME-indeling. ------=_NextPart_000_0146_01D82E25.19321590 Content-Type: text/plain; charset="utf-8" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Gebedsavond voor Oekra=C3=AFne From: Marry van Huit=20 Sent: Wednesday, March 2, 2022 9:17 AM To: Arjo | Geloven in
Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:
(naam)@gmail.com
host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.27]
SMTP error from remote mail server after end of data:
550-5.7.26 This message does not have authentication information or fails to
550-5.7.26 pass authentication checks. To best protect our users from spam, the
550-5.7.26 message has been blocked. Please visit
550-5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
550 5.7.26 information. o20-20020a056402439400b00415b72444dfsi1232344edc.196 - gsmtp
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Verzend je die mail via een Ziggo mailadres?
Verzend je die via webmail of een mailprogramma?
Is het afzender adres een andere dan een Ziggo mailadres als die verzonden wordt via de Ziggo SMTP server?
Welke SMTP instellingen gebruik je?
mail wordt verzonden via een Ziggo mailadres
mail wordt verzonden via een mailprogramma (geen webmail)
afzender is ander adres maar wel verzonden via Ziggo SMTP
SMTP instellingen: smtp.ziggo.nl via poort 25
99% van die mails gaan goed de deur uit, maar sinds deze week zitten er hiaten in de verzending
@Arnold22 Smtp poort 25 werkt niet meer omdat dat als spam gezien wordt, als je deze instellingen gebruikt, zal je er waarschijnlijk geen last meer van hebben.
als ik bovenstaande gegevens zo invoer krijg ik niets meer verzonden 😞
het is heel bijzonder bij Windows Live (mijn mailprogramma)
als ik vanuit mijn eigen Ziggo-adres een mail stuur naar een Gmail-adres komt die aan
als ik diezelfde mail vanuit mijn "alias-adres" naar een Gmail-adres verstuur komt de post retour
alle instellingen zijn identiek
alle overige mail vanuit mijn "alias-adres" komen ook gewoon aan
Ik vermoed dat met de alias verzenden iets niet goed gaat.
Een alias is een onderliggend mailadres wat verzonden wordt vanuit de mailbox van het bovenliggend emailadres.
Mogelijk gaat het daarmee mis.
Mogelijk kan een Ziggo moderator eens navragen in de achtergrond waarom dit fout gaat en of er een oplossing voor is.
"afzender is ander adres maar wel verzonden via Ziggo SMTP"
Daar kan de fout liggen, misschien klopt er iets niet met SPF of DKIM records
Waarom maak je geen gebruik van de smtp van dat andere email adres?
"als ik bovenstaande gegevens zo invoer krijg ik niets meer verzonden"
Als je niet-ziggo adressen via de smtp op poort 25 verstuurt zal dat in de nabije toekomst wel vaker mis gaan. De anti-spam maatregelen worden steeds strenger en op poort 25 gebruik je geen authenticatie. Dikke kans dat Gmail het daarover heeft.
Bij de instellingen wat Boris de Kat noemt moet je voor smtp wel je ziggo email adres en wachtwoord gebruiken, zo authenticeer je voor de smtp server. Maar ik zou gewoon de smtp server nemen van het domein waar dat mail adres van is.
hoi Jiri,
ik zou niet weten hoe ik via webmail d.m.v. aliasmail kan verzenden 🤔
maar ik heb zojuist weer de test gedaan met een uitgaande mail naar een Gmail-adres
1. vanuit mijn eigen Ziggo-adres via eigen mailprogramma => lukt
2. vanuit mijn eigen Ziggo-adres via webmail => lukt
3. vanuit 1e alias-adres via eigen mailprogramma => lukt niet
4. vanuit 2e alias-adres via eigen mailprogramma => lukt niet
alle instellingen voor zowel eigen Ziggo-adres als beide alias-adressen hebben ik identiek ingevoerd
probleem doet zich pas sinds ruim een week voor, hiervoor liep alles gesmeerd
hoi Jiri,
ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd met dit als resultaat
Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:
xx@gmail.com
host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.26]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550-5.7.26 This message does not have authentication information or fails to
550-5.7.26 pass authentication checks. To best protect our users from spam, the
550-5.7.26 message has been blocked. Please visit
550-5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
550 5.7.26 information. jr11-20020a170906a98b00b006d6d8da08e4si6769166ejb.274 - gsmtp
dit zijn de eigenschappen ingebracht bij mij alias-adres binnen Ziggo
emailadres = mijn alias-adres (als ik mijn Ziggo-adres hier inbreng wordt er helemaal geen mail verzonden)
server uitgaande mail = smtp.ziggo.nl
poort = zowel 25 als 587 leveren geen uitgaande mail op
server uitgaande mail = verificatie vereist levert geen uitgaande mail op
voor deze server is beveiligde verbinding SSL nodig = ja levert geen uitgaande mail op
ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen
alleen de alias-adressen leveren dit probleem op, alle gewone Ziggo-adressen niet!
"ik zou niet weten hoe ik via webmail d.m.v. aliasmail kan verzenden."
Inloggen met je alias en met het wachtwoord van het bovenliggende emailadres.
Nieuw bericht -> Van -> klik aan en kies je alias emailadres.
Zojuist een mail kunnen sturen vanaf een alias met als afzender het alias emailadres.
Probeer op deze wijze eens een mail te sturen met als afzender je alias emailadres.
@Arnold22 Ook op hier boven staande wijze een mail kunnen sturen met als afzender een alias naar een Gmail adres.
Ik zie nu pas goed: "het is heel bijzonder bij Windows Live (mijn mailprogramma)"
Windows Live mail heeft sinds 10 januari 2017 geen updates meer gehad, dus ook geen veiligheid- en verzend updates.
Windows live mail is hierdoor onveilig geworden den heeft niet de laatste technische updates meer.
Advies: Stap over op een ander email programma, wat wel veilig is en de laatste veiligheid en technische updates ontvangt.
Ik heb Windows mail getest en daar een account in gemaakt met een alias emailadres, vandaar uit een mail gestuurd naar Gmail en de mail kwam aan met als afzender het alias adres en bij retour sturen ook aan bij het alias adres.
ik heb (nog) geen alias-adres in webmail (kan ik nergens vinden en heb ik ook nooit toegevoegd)
deze link van Ziggo is inmiddels vervallen https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-toevoegen#/
maar ik wil gewoon in mijn eigen mailprogramma via een (Ziggo) alias-adres naar Gmail kunnen versturen
naar alle ander mailadressen lukt dit nog steeds, alleen Gmail weigerd alle uitgaande mails 😞
begrijp ik dat het jou wel lukt bij Windows Mail (i.p.v. Windows Live)
Wat bedoel je precies met een alias? Is dat ook een @Ziggo.nl adres, of een willekeurig@domein.nl adres van je zelf. Als dat laatste het geval is moet je dat versturen via de smtp die bij domein.nl hoort en niet via Ziggo. Google zegt eigenlijk dat ziggo.nl niet gerechtigd is mail te versturen voor domein.nl, en dat is terecht.
Welk mail programma je gebruikt of via welke poort (25 of 587) de mail wordt aangeboden is voor Google niet relevant.
@Arnold22 "ik heb (nog) geen alias-adres in webmail (kan ik nergens vinden en heb ik ook nooit toegevoegd)"
Waarom heb je het dan over een "alias-adres binnen Ziggo" ???
Ik begrijp er niets meer van.
Ik heb sinds korte tijd hetzelfde probleem.
Probleem treedt op bij versturen van mail naar een gmail adres,
Zowel onder Windows 10 als onder Linux.
Mijn mail-adres eindigt op hccnet.nl.
Als ik mail verstuur met mijn ziggo-mail adres, dat eindigt op home.nl,
dan komt de mail gewoon aan.
Het lijkt er op, dat sinds kort iets is aangepast in de communicatie tussen Ziggo en Google,
waardoor de mail wordt geweigerd.
naam@gmail.com host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.26] SMTP error from remote mail server after pipelined end of data: 550-5.7.26 This message does not have authentication information or fails to 550-5.7.26 pass authentication checks. To best protect our users from spam, the 550-5.7.26 message has been blocked. Please visit 550-5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more 550 5.7.26 information. g9-20020a170906c18900b006b259e56d18si6683168ejz.272 - gsmtp
Helaas is er geen enkele mogelijkheid meer open, om deze klacht rechtstreeks bij Ziggo in te dienen.
hallo Bert,
ik heb een abo via Ziggo met een aantal e-mailadressen
daarnaast heb ik bij een stichting een emailadres (geen eigen server, wel webmail)
dit adres heb ik als account toegevoegd in Windows Live met smpt van Ziggo en pop3 van het domein van de stichting
alle mails komen bij WL nog steeds binnen (ook van GMail) en alle mails gaan nog steeds uit, behalve naar GMail
ik noem dit een "allias-adres", maar misschien noemen jullie dit anders
ik hoop dat dit nu helder voor je is
ik heb geprobeerd dezelfde werkwijze via Windows Mail te creëren, maar dat is nog niet gelukt 🤔
hallo Efok,
zo ongeveer, het adres is van een domein via een hostingprovider (betreffende stichting heeft geen eigen server)
tot nu toe heb ik dit adres toegevoegd via Windows Live met smtp van Ziggo (dat is tenminste bij provider)
en pop3 van die stichting
via deze werkwijze komen alle mails binnen op WL en gaan alle mails via WL de deur uit, behalve sinds ruim een maak de mails naar GMail. Alle andere uitgaande mails werken tot op dit moment nog steeds perfect
ik gebruik poort 25, want bij 587 gaat niets de deur uit
Hallo Efok,
Ik heb inderdaad voor hccnet een specifieke smtp-server geconfigureerd in de email-programma's,
waarmee het probleem is opgelost.
In een grijs verleden was het bij HOME overigens verplicht om voor alle uitgaande mail de smtp-server van HOME te gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.