Vraag
Reacties
Arnold22
Level 3

Alleen e-mail naar Gmail-adressen komen onbestelbaar retour

sinds deze week komen sommige e-mails naar G-mailadressen retour

soms zijn ze dan toch bij de ontvanger binnengekomen en soms ook niet
en als ik het een 2e of 3e keer probeer krijg ik geen bouncemelding meer

kan ik hier zelf iets aan doen?

omschrijving:

Dit is een meerdelig bericht in de MIME-indeling. ------=_NextPart_000_0146_01D82E25.19321590 Content-Type: text/plain; charset="utf-8" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Gebedsavond voor Oekra=C3=AFne From: Marry van Huit=20 Sent: Wednesday, March 2, 2022 9:17 AM To: Arjo | Geloven in

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

(naam)@gmail.com 
    host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.27]
    SMTP error from remote mail server after end of data:
    550-5.7.26 This message does not have authentication information or fails to
    550-5.7.26 pass authentication checks. To best protect our users from spam, the
    550-5.7.26 message has been blocked. Please visit
    550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication  for more
    550 5.7.26 information. o20-20020a056402439400b00415b72444dfsi1232344edc.196 - gsmtp

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
22 Reacties 22
Richard G.
Level 16

"In een grijs verleden was het bij HOME overigens verplicht om voor alle uitgaande mail de smtp-server van HOME te gebruiken."

Dat klopt, omdat toen nog de meesten poort 25 gebruikten (ook) voor uitgaand verkeer en bij Ziggo is dat op een gegeven moment beperkt tot de eigen smtp servers.

De mogelijkheid om via 465 of 587 te versturen was toen nog niet uitgebreid bekend bij de meesten en er waren ook nog de nodige hosters die dat toen nog niet ondersteunden.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Arnold22 Even voor de duidelijkheid en om verwarring te voorkomen: "Een alias is een extra e-mailadres dat is gekoppeld / onderliggend aangemaakt aan een bestaand emailadres-account."

Het is een mail omweg met oude mail instellingen en met een oude Windows Live Mail die niet meer up to date is, hier kan ik verder niets mee.

Hopelijk weet iemand anders nog wel een oplossing voor je.

kraats
Level 4

Onder Windows 10 gebruik ik Windows Live mail. Dat is verouderd, maar doet gewoon, wat het zou moeten doen.

Voor het afwijkende email-account  naam@hccnet.nl configureer  ik onder  servers voor inkomende mail pop.hccnet.nl en uitgaand smtp.hccnet.nl . Onderaan dit blad aanvinken, dat verificatie voor de uitgaande server verplicht is  en Instellingen aanklikken. Daar aanvinken, dat de instellingen van de inkomende server gebruikt moeten worden.

Onder gevanceerd poort 587 voor uitgaand en 995 voor inkomend pop3, beide met beveiligde (SSL)-verbinding aangevinkt.

De beheerder van de betreffende email-server of de hosting-provider zou moeten weten, of dit (SSL) wordt ondersteund

0 Kudos