1
Vraag
2
Reageer en help mee
Arnold22

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alleen e-mail naar Gmail-adressen komen onbestelbaar retour

sinds deze week komen sommige e-mails naar G-mailadressen retour

soms zijn ze dan toch bij de ontvanger binnengekomen en soms ook niet
en als ik het een 2e of 3e keer probeer krijg ik geen bouncemelding meer

kan ik hier zelf iets aan doen?

 

omschrijving:

Dit is een meerdelig bericht in de MIME-indeling. ------=_NextPart_000_0146_01D82E25.19321590 Content-Type: text/plain; charset="utf-8" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Gebedsavond voor Oekra=C3=AFne From: Marry van Huit=20 Sent: Wednesday, March 2, 2022 9:17 AM To: Arjo | Geloven in

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


  (naam)@gmail.com 
    host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.27]
    SMTP error from remote mail server after end of data:
    550-5.7.26 This message does not have authentication information or fails to
    550-5.7.26 pass authentication checks. To best protect our users from spam, the
    550-5.7.26 message has been blocked. Please visit
    550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication  for more
    550 5.7.26 information. o20-20020a056402439400b00415b72444dfsi1232344edc.196 - gsmtp

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Verzend je die mail via een Ziggo mailadres?

Verzend je die via webmail of een mailprogramma?

Is het afzender adres een andere dan een Ziggo mailadres als die verzonden wordt via de Ziggo SMTP server?

 

Welke SMTP instellingen gebruik je?

Arnold22
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

mail wordt verzonden via een Ziggo mailadres
mail wordt verzonden via een mailprogramma (geen webmail)

afzender is ander adres maar wel verzonden via Ziggo SMTP

SMTP instellingen: smtp.ziggo.nl via poort 25

 

99% van die mails gaan goed de deur uit, maar sinds deze week zitten er hiaten in de verzending

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Arnold22  Smtp poort 25 werkt niet meer omdat dat als spam gezien wordt, als je deze instellingen gebruikt, zal je er waarschijnlijk geen last meer van hebben.

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Arnold22
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

als ik bovenstaande gegevens zo invoer krijg ik niets meer verzonden 😞 

het is heel bijzonder bij Windows Live (mijn mailprogramma)
als ik vanuit mijn eigen Ziggo-adres een mail stuur naar een Gmail-adres komt die aan

als ik diezelfde mail vanuit mijn "alias-adres" naar een Gmail-adres verstuur komt de post retour

alle instellingen zijn identiek 

alle overige mail vanuit mijn "alias-adres" komen ook gewoon aan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat met de alias verzenden iets niet goed gaat.

Een alias is een onderliggend mailadres wat verzonden wordt vanuit de mailbox van het bovenliggend emailadres.

Mogelijk gaat het daarmee mis.

 

Mogelijk kan een Ziggo moderator eens navragen in de achtergrond waarom dit fout gaat en of er een oplossing voor is.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"afzender is ander adres maar wel verzonden via Ziggo SMTP"

 

Daar kan de fout liggen, misschien klopt er iets niet met SPF of DKIM records

Waarom maak je geen gebruik van de smtp van dat andere email adres?

 

"als ik bovenstaande gegevens zo invoer krijg ik niets meer verzonden"

Als je niet-ziggo adressen via de smtp op poort 25 verstuurt zal dat in de nabije toekomst wel vaker mis gaan. De anti-spam maatregelen worden steeds strenger en op poort 25 gebruik je geen authenticatie. Dikke kans dat Gmail het daarover heeft.

 

Bij de instellingen wat Boris de Kat noemt moet je voor smtp wel je ziggo email adres en wachtwoord gebruiken, zo authenticeer je voor de smtp server. Maar ik zou gewoon de smtp server nemen van het domein waar dat mail adres van is.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat raar dat het verzenden via de aliasmail niet goed gaat, @Arnold22
Goed dat je dit hier voorlegt en welkom op de Ziggo Community! 

Hoe gaat het wanneer je met dit aliasadres inlogt op de webmail en vervolgens de mail verstuurt naar een Gmail account? 

Arnold22
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hoi Jiri,

 

ik zou niet weten hoe ik via webmail d.m.v. aliasmail kan verzenden 🤔

 

maar ik heb zojuist weer de test gedaan met een uitgaande mail naar een Gmail-adres

1. vanuit mijn eigen Ziggo-adres via eigen mailprogramma => lukt

2. vanuit mijn eigen Ziggo-adres via webmail => lukt

3. vanuit 1e alias-adres via eigen mailprogramma => lukt niet

4. vanuit 2e alias-adres via eigen mailprogramma => lukt niet

 

alle instellingen voor zowel eigen Ziggo-adres als beide alias-adressen hebben ik identiek ingevoerd

probleem doet zich pas sinds ruim een week voor, hiervoor liep alles gesmeerd

Arnold22
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hoi Jiri,

 

ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd met dit als resultaat

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


 xx@gmail.com
    host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.26]
    SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
    550-5.7.26 This message does not have authentication information or fails to
    550-5.7.26 pass authentication checks. To best protect our users from spam, the
    550-5.7.26 message has been blocked. Please visit
    550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
    550 5.7.26 information. jr11-20020a170906a98b00b006d6d8da08e4si6769166ejb.274 - gsmtp

 

dit zijn de eigenschappen ingebracht bij mij alias-adres binnen Ziggo
emailadres = mijn alias-adres (als ik mijn Ziggo-adres hier inbreng wordt er helemaal geen mail verzonden)

server uitgaande mail = smtp.ziggo.nl

poort = zowel 25 als 587 leveren geen uitgaande mail op

server uitgaande mail = verificatie vereist levert geen uitgaande mail op

voor deze server is beveiligde verbinding SSL nodig = ja levert geen uitgaande mail op

 

ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen

alleen de alias-adressen leveren dit probleem op, alle gewone Ziggo-adressen niet!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"ik zou niet weten hoe ik via webmail d.m.v. aliasmail kan verzenden."

Inloggen met je alias en met het wachtwoord van het bovenliggende emailadres.

Nieuw bericht -> Van -> klik aan en kies je alias emailadres.

 

Zojuist een mail kunnen sturen vanaf een alias met als afzender het alias emailadres.

 

Probeer op deze wijze eens een mail te sturen met als afzender je alias emailadres.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Arnold22 Ook op hier boven staande wijze een mail kunnen sturen met als afzender een alias naar een Gmail adres.

 

Ik zie nu pas goed: "het is heel bijzonder bij Windows Live (mijn mailprogramma)"

Windows Live mail heeft sinds 10 januari 2017 geen updates meer gehad, dus ook geen veiligheid- en verzend updates.

Windows live mail is hierdoor onveilig geworden den heeft niet de laatste technische updates meer.

 

Advies: Stap over op een ander email programma, wat wel veilig is en de laatste veiligheid en technische updates ontvangt. 

 

Ik heb Windows mail getest en daar een account in gemaakt met een alias emailadres, vandaar uit een mail gestuurd naar Gmail en de mail kwam aan met als afzender het alias adres en bij retour sturen ook aan bij het alias adres.

Arnold22
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb (nog) geen alias-adres in webmail (kan ik nergens vinden en heb ik ook nooit toegevoegd)

deze link van Ziggo is inmiddels vervallen https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-toevoegen#/

 

maar ik wil gewoon in mijn eigen mailprogramma via een (Ziggo) alias-adres naar Gmail kunnen versturen
naar alle ander mailadressen lukt dit nog steeds, alleen Gmail weigerd alle uitgaande mails 😞

Arnold22
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

begrijp ik dat het jou wel lukt bij Windows Mail (i.p.v. Windows Live)

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Wat bedoel je precies met een alias? Is dat ook een @Ziggo.nl adres, of een willekeurig@domein.nl adres van je zelf. Als dat laatste het geval is moet je dat versturen via de smtp die bij domein.nl hoort en niet via Ziggo. Google zegt eigenlijk dat ziggo.nl niet gerechtigd is mail te versturen voor domein.nl, en dat is terecht.


Welk mail programma je gebruikt of via welke poort (25 of 587) de mail wordt aangeboden is voor Google niet relevant.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Arnold22 "ik heb (nog) geen alias-adres in webmail (kan ik nergens vinden en heb ik ook nooit toegevoegd)"

 

Waarom heb je het dan over een "alias-adres binnen Ziggo" ???

 

Ik begrijp er niets meer van.

kraats

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb sinds korte tijd hetzelfde probleem.

Probleem treedt op bij versturen van mail  naar een gmail  adres,

Zowel onder Windows 10 als onder Linux.

Mijn mail-adres eindigt op hccnet.nl.

Als ik mail verstuur met mijn ziggo-mail adres, dat eindigt op home.nl,

dan komt de mail gewoon aan.

Het lijkt er op, dat sinds kort  iets is aangepast in de communicatie tussen Ziggo en Google,

waardoor de mail wordt geweigerd.

naam@gmail.com
    host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.26]
    SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
    550-5.7.26 This message does not have authentication information or fails to
    550-5.7.26 pass authentication checks. To best protect our users from spam, the
    550-5.7.26 message has been blocked. Please visit
    550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
    550 5.7.26 information. g9-20020a170906c18900b006b259e56d18si6683168ejz.272 - gsmtp

 Helaas is er geen enkele mogelijkheid meer open, om deze klacht rechtstreeks bij Ziggo in te dienen.

Arnold22
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hallo Bert,

 

ik heb een abo via Ziggo met een aantal e-mailadressen

daarnaast heb ik bij een stichting een emailadres (geen eigen server, wel webmail)

dit adres heb ik als account toegevoegd in Windows Live met smpt van Ziggo en pop3 van het domein van de stichting
alle mails komen bij WL nog steeds binnen (ook van GMail) en alle mails gaan nog steeds uit, behalve naar GMail

ik noem dit een "allias-adres", maar misschien noemen jullie dit anders

 

ik hoop dat dit nu helder voor je is

ik heb geprobeerd dezelfde werkwijze via Windows Mail te creëren, maar dat is nog niet gelukt 🤔

Arnold22
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hallo Efok,

 

zo ongeveer, het adres is van een domein via een hostingprovider (betreffende stichting heeft geen eigen server)
tot nu toe heb ik dit adres toegevoegd via Windows Live met smtp van Ziggo (dat is tenminste bij provider)

en pop3 van die stichting

 

via deze werkwijze komen alle mails binnen op WL en gaan alle mails via WL de deur uit, behalve sinds ruim een maak de mails naar GMail. Alle andere uitgaande mails werken tot op dit moment nog steeds perfect

ik gebruik poort 25, want bij 587 gaat niets de deur uit
 

kraats

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Efok,

Ik heb inderdaad voor hccnet een specifieke smtp-server geconfigureerd in de email-programma's,

 

waarmee het probleem is opgelost.

In een grijs verleden was het bij HOME overigens verplicht om voor alle uitgaande mail de smtp-server van HOME te gebruiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic