1
Vraag
2
Reacties
Cliff017

Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Alleen 2,4 Ghz wifi via (bekabelde) Wifi Booster zeer slecht

Hallo allemaal,

Wij hebben sindskort wifi van Ziggo. Onze situatie:
De router, met UTP aangesloten naar de Wifi Booster en via Coaxkabel naar de Mediabox XL. Op zowel de router als op de Wifibooster heb ik een APART 2,4 en 5 ghz kanaal.

Tv kijken met Mediabox gaat prima overigens.

Maar met de Wifi via de Booster heb ik de grootste problemen (de 2,4 Ghz). De verbinding is steeds prima (3/4 streepjes op de iPhone bijv.), maar om de 10 min. valt het internet gewoon weg, kan zelfs niet meer Whatsappen dan. 1 min later doet die het weer. En zo gaat dit de hele dag door.

Wat heb ik nu allemaal al gedaan:

• Gekeken welke wifi kanalen er in de buurt veel worden gebruikt en deze vermijd ik uiteraard. Al meerdere keren gewisseld, met beide apparaten en beide ghz-kanalen
  • Ook al vaker de kanalen op auto gezet. Helpt helaas niet.
  • "Gespeeld" met de bandbreedte van alle vier de kanalen (2 routers en 2 ghz-kanalen) en ook dit zonder effect.
  • Heb 3 kanalen eens uitgezet, waardoor er nog maar 1 overbleef om evt. storingen te voorkomen, maar ook dit had geen effect.
  • Vaker gereset.
  • Vaker gereboot. Na een reboot en/of reset werkt het vaak een aantal dagen goed, om vervolgens uit het niets weer vervelend te gaan doen. (heel vreemd!?)
  • Contact gehad met Ziggo en aan de verbinding ligt het niet zeggen ze.

Zijn er nog mensen met tips of idee waar dit aan kan liggen? Het is namelijk echt zeer irritant.

Alvast heel erg bedankt
68 Reacties 68
Meldingen
Aan Uit
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Op de Imac/macBook in de menu balk is een WIFI icoon. Maak een verbinding met de wifi booster 2.4 Houdt de Option key ingedrukt (open Wireless Diagnostics ) en minimaliseer het beste scherm.

Onder window(Venster) kan je verschillende functies kiezen (Performance Monitor) Hier kan je mee spelen en kijken of er meer duidelijk is.

Wanneer je het beste scherm afsluit wordt er een bestand geplaatst op de desktop datum- tijd.wdmon.

Misschien of dit wat duidelijk verschaft.

Indien het wifi icoon niet in de menu balk zichtbaar is Open netwerk voorkeuren select wifi show wifi in menu bar
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik zal dit doen. Maar ik heb geen idee wat ik er uit kan aflezen, haha.

Ik ben trouwens van plan om een goede Unify access point te kopen. Maar heel eerlijk gezegd vind ik dat Ziggo deze mag vergoeden. Ik betaal immers voor een goed access point van Ziggo, wat niet werkt.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Een tweede optie is om iMac/MacBook pro als acces point.
Een Lan aansluiting is noodzakelijk.

In netwerk voorkeuren >> Delen >>Intern delen >> selecteer wifi.

Je wifi is nu een access point geworden.

Omgekeerd kan ook maar dan moet het verbonden worden met de connect box.
Als dit niet duidelijk is kan ik meer info geven.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Klinkt inderdaad als een oplossing. Maar dit ga ik niet doen, ik betaal genoeg geld per maand om juiste wifi te krijgen van Ziggo.

Neemt niet weg dat ik jouw evt oplossing erg waardeer!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes
Hallo Cliff017,

We willen graag met je meedenken om dit probleem aan te pakken. We hebben preventief de modem en ook de wifibooster vervangen. We hebben daarmee uitgesloten dat je apparatuur hebt ontvangen waar onverhoopt een productiefout in zit. De vervelende wifi onderbrekingen die bij jou zo hardnekkig zijn zien we niet terug bij andere klanten met dezelfde modems en wifiboosters.

Iets aan jouw specifieke situatie is dus anders. Een verkeerd ingesteld apparaat in je thuisnetwerk, of toch een stoorbron die op radio frequenties stoort. Daar kunnen we alleen proefondervindelijk achter komen.

Ik zie in je modem bijvoorbeeld dat een apparaat online is wat lijkt op wifiapparatuur van LB-Link (een Chinese TP-Link kloon?). Dat kan een booster, router of IP camera zijn bijvoorbeeld. Er is ook een Apple device online die een vast IP adres heeft, is dit een server of ook een wireless router? Dit heb je niet eerder vermeld. We weten ook dat je printer een wifinetwerk uitzend, die kan ook het een en ander verstoren.

• Ervaar je de problemen nog steeds wanneer je een tijdje test met die apparaten uitgeschakeld? Die stap in de analyse is nog niet gebeurd.

• Is het ook mogelijk dat je een ping uitvoert vanaf een apparaat waarop je uitval ervaart? Voer dan 2 gelijktijdige ping tests uit naar de accesspoint en naar de modem. Dat kan helpen bepalen waar het vastloopt, uitvinden welk netwerk apparaat niet meer reageert.

Op 10 januari heb je ook met de zakelijke helpdesk de afspraak gemaakt om een wifi-monteur te bestellen wanneer de omruil van de wifibooster niet heeft geholpen, daar kun je nog steeds gebruik van maken. Deze specifieke wifi-monteur kan ook vergelijkbare ping tests doen en radio storingen in kaart brengen.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hoi Anne,

“Ik zie in je modem bijvoorbeeld dat een apparaat online is wat lijkt op wifiapparatuur van LB-Link (een Chinese TP-Link kloon?). Dat kan een booster, router of IP camera zijn bijvoorbeeld. Er is ook een Apple device online die een vast IP adres heeft, is dit een server of ook een wireless router? Dit heb je niet eerder vermeld. We weten ook dat je printer een wifinetwerk uitzend, die kan ook het een en ander verstoren.”

Ik heb een IP-camera inderdaad. Deze heb ik pas sinds 1 maand. Dit is dus zeker niet de storingsbron. Van tevoren waren de problemen hetzelfde.

Mijn printer zendt inderdaad een wifi netwerk uit, maar als ik dit niet doe kan ik niet meer draadloos printen lijkt mij. Tevens had ik deze printer in de “KPN-tijd” ook al en had ik geen problemen.

Dat Apple device met het vaste Ip-adres is mijn iPhone. Dit heb ik twee dagen geleden gedaan, om te kijken of dit wellicht helpt.

Ik heb vrijwel alles vermeld, maar ik probeer steeds weer nieuwe dingen. Als ik deze dingen allemaal moet vermelden, wordt het een fulltime job ben ik bang.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes
Cliff017 wrote:
Ik heb een IP-camera inderdaad. Deze heb ik pas sinds 1 maand. Dit is dus zeker niet de storingsbron. Van tevoren waren de problemen hetzelfde.

Mee eens!

Cliff017 wrote:
Mijn printer zendt inderdaad een wifi netwerk uit, maar als ik dit niet doe kan ik niet meer draadloos printen lijkt mij. Tevens had ik deze printer in de “KPN-tijd” ook al en had ik geen problemen..

De kans is zeker klein dat je verschil merkt. Als je het niet probeert weten we het niet zeker 🙂

Cliff017 wrote:
Dat Apple device met het vaste Ip-adres is mijn iPhone. Dit heb ik twee dagen geleden gedaan, om te kijken of dit wellicht helpt.

Ik heb vrijwel alles vermeld, maar ik probeer steeds weer nieuwe dingen. Als ik deze dingen allemaal moet vermelden, wordt het een fulltime job ben ik bang.

Duidelijk, dat is dus je iPhone. Dank voor de info.

Het begint al aardig wat tijd van je op te slokken. Je kan overwegen nog eens met zakelijk contact op te nemen voor de wifi monteur.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Zo... even een update:
Heb een ander access point gekocht (Unify) en het probleem is opgelost.
Het ligt dus wel degelijk aan de apparatuur van Ziggo. Jammer dat ze dit zelf niet toegeven. Ik werk bij een IT bedrijf en heb de afdeling Netwerken eens gevraagd en ze vertelde mij dat dit een algemeen probleem is bij Ziggo en ze vrijwel dagelijks access points verkopen aan klanten, vanwege de problemen met de Ziggo apparatuur. Jammer dat Ziggo dit niet erkent en erg slechte reclame.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes
Hallo Cliff017 bedankt voor de update! Fijn dat het nu weer werkt, misschien weet je dat pas echt zeker na een tijdje testen.

Uiteraard verkoopt een bedrijf die accesspoints verkoopt ook dagelijks accesspoints aan klanten van een grote provider zoals wij. Dat zijn gewoon goede apparaten om een goede dekking in huis te realiseren. Een modem alleen is immers niet voldoende.

De oorzaak van jouw specifieke geval hebben we nooit goed kunnen achterhalen, we hebben wel de modem en accesspoint vervangen om met je mee te blijven denken. De gevraagde ping test had ons de kans gegeven om dieper in het probleem te duiken, helaas is dat niet gebeurd. Je bent helaas ook niet in gegaan op de door onze Zakelijke afdeling aangeboden gratis monteur.

Al met al heb je geen leuke ervaring gehad met onze dienst, sorry daarvoor. Ik hoop dat het vanaf nu wel allemaal super lekker loopt met de verbinding.