1
Vraag
2
Reacties
Cliff017

Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Alleen 2,4 Ghz wifi via (bekabelde) Wifi Booster zeer slecht

Hallo allemaal,

Wij hebben sindskort wifi van Ziggo. Onze situatie:
De router, met UTP aangesloten naar de Wifi Booster en via Coaxkabel naar de Mediabox XL. Op zowel de router als op de Wifibooster heb ik een APART 2,4 en 5 ghz kanaal.

Tv kijken met Mediabox gaat prima overigens.

Maar met de Wifi via de Booster heb ik de grootste problemen (de 2,4 Ghz). De verbinding is steeds prima (3/4 streepjes op de iPhone bijv.), maar om de 10 min. valt het internet gewoon weg, kan zelfs niet meer Whatsappen dan. 1 min later doet die het weer. En zo gaat dit de hele dag door.

Wat heb ik nu allemaal al gedaan:

  • Gekeken welke wifi kanalen er in de buurt veel worden gebruikt en deze vermijd ik uiteraard. Al meerdere keren gewisseld, met beide apparaten en beide ghz-kanalen
  • Ook al vaker de kanalen op auto gezet. Helpt helaas niet.
  • "Gespeeld" met de bandbreedte van alle vier de kanalen (2 routers en 2 ghz-kanalen) en ook dit zonder effect.
  • Heb 3 kanalen eens uitgezet, waardoor er nog maar 1 overbleef om evt. storingen te voorkomen, maar ook dit had geen effect.
  • Vaker gereset.
  • Vaker gereboot. Na een reboot en/of reset werkt het vaak een aantal dagen goed, om vervolgens uit het niets weer vervelend te gaan doen. (heel vreemd!?)
  • Contact gehad met Ziggo en aan de verbinding ligt het niet zeggen ze.

Zijn er nog mensen met tips of idee waar dit aan kan liggen? Het is namelijk echt zeer irritant.


Alvast heel erg bedankt
68 Reacties 68
Meldingen
Aan Uit
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8214Posts
  • 313Oplossingen
  • 3251Likes
Cliff017 wrote:
Zo..... daar zijn we weer. Ruim 2 weken later...

Het is twee weken perfect gegaan, maar sinds gisteren weer exact hetzelfde verhaal! Dus exact hetzelfde probleem als met mijn oude booster; na een reset gaat het een tijd goed en daarna is het weer een groot drama!
Ik word er nu echt helemaal gek van. Ik ben echt zeer teleurgesteld over de wifi van Ziggo!
Is er wellicht nog een andere optie dan de wifi booster? Een andere router o.i.d?

Wat kan ik hier nog aan doen? Ik zal eerlijk zijn, KPN komt weer in zicht.



Je zou een router kunnen kopen en die in de accespoint modes zetten , doe ik zelf ook en werkt prima .
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ja dat was ik idd al van plan. Maar ik vind dat Ziggo deze mij moet leveren/betalen, daar waar ik gewoon betaal voor goede wifi. Dit kunnen zij echter helaas niet bieden. Dan mogen zij mij ook een normaal accesspoint geven in mijn ogen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes
Hallo Cliff,

Dat valt tegen! Ik heb geen aanknopingspunten meer waar het aan kan liggen. Bij andere klanten vertoont de Wifibooster niet dit gedrag, ik zit dus niet in de richting van een bug te denken. De UTP kabel is uitgesloten, de booster is al vervangen. Heb ik je al gevraagd om de wifibooster tijdelijk eens op een andere plek te plaatsen in dezelfde ruimte? Dat kan nog veel duidelijk maken. En huur je de wifibooster van ons of heb je deze bij installatie gratis ontvangen?

Een tweede modem behoort niet tot de mogelijke oplossingen. Omdat je een zakelijke klant bent verwijs ik je naar je zakelijke contactpersoon / zakelijke helpdesk om dat soort alternatieve opties te bespreken.

Groet,
Anne
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb de wifibooster destijds gratis bij de installatie ontvangen.

Bedankt voor al jullie hulp, echt top.
Maar ik ben allesbehalve blij met Ziggo eerlijk gezegd. Ik heb eens een rondvraag gedaan bij familie en vrienden; vrijwel iedereen met Ziggo heeft hetzelfde, of een vergelijkbaar probleem. Ik snap dan ook niet hoe het kan dat Ziggo dit niet opgelost krijgt.
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
Aleens geprobeerd de wifibooster een vast ip adres te geven in de connectbox?

Klinkt misschien raar heb hetzelf ook eens meegemaakt en dit heeft voor mij gewerkt.

Bleek dat de wifi verbinding met smartphone werd verbroken door dhcp isseus in destijds mijn cisico modem.

Daarna was het probleem zo goed als weg.

Ook bij schoonouders de ziggo wifi booster zo aangesloten, daarop de connectbox. Zij hebben nooit hinder ondervonden.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb mijn booster altijd al een vast ip-adres gegeven, omdat ik anders nooit kan inloggen. Het probleem is namelijk dat ziggo-ap niet werkt en ik er alleen in kan komen door het ip adres in te geven in de url balk.

Zal ik het vaste ip adres juist eens NIET doen? Zal dat misschien helpen?
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
UZou kunnen maar denk het niet.

Weet niet of dit een idee is.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1674027

Deze link heb ik ook bij een kameraad gebruikt op zijn ziggo c7 wifi booster en werkt perfect

LET OPGARANTIE VERVALT.

Voordeel is je kunt hem dan ook als router gebruiken wat nu niet kan. Maar dan krijg je router achter router verhaal. Staat een how to hier op ziggo.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/how-to-router-achter-modem-17853

En je kan hem ook instellen als simpel AP maar deze firmware is denk ik stabieler als die van ziggo zelf.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik wil het best proberen.
Maar ben erg benieuwd wat anderen hiervan zeggen.

Ik snap alleen niet hoe ik het nu moet doen?
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Na, wederom, een hele tijd googlen ben ik uitgekomen bij het volgende:

Ik heb gelezen dat je het accesspoint een vast ip adres moet geven dat buiten de DHCP valt (wist ik niet). Ik had dan ook eerst mijn booster 192.168.178.20 gegeven.
Nu zie ik dat wanneer ik inlog op de connectbox begin lokaal adres 192.168.178.10. (zie bijlage)

Betekent dit dat hier wellicht de fout zat en de connectbox soms meerdere apparaten de .20 (dus ook het adres van de booster) wilde geven en dat het hierdoor fout ging? En dat wanneer ik de booster 192.168.178.2(!) geef, dit niet meer kan gebeuren? (aangezien de connextbox pas vanaf .10 begint uit te delen?)

Of zie ik hier nu fout?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes
Dat zou het heel goed kunnen zijn!! Dat .20 naast dat het vast is ingesteld nog een keer aan een ander apparaat is uitgedeeld. Dan heb je een IP conflict en kan internet niet meer naar die 2 dubbele IP adressen gerouteerd worden. Dit voorkom je door het vaste IP adres buiten de DHCP range te plaatsten.

Ik heb ook wel eens gelezen dat IP adressen buiten de DHCP range niet goed te zijn port-forwarden, iets met NAT wat dan niet goed gaat. Dit kan ik 123 niet meer terugvinden op de Community, weet iemand hier meer over?

Je kan ook proberen om een hoog IP adres te kiezen die binnen de DHCP range valt. Dus 192.168.178.253 en lager. (192.168.178.255 en 192.168.178.254 kun je beter niet gebruiken). Is de uitval dan helemaal weg? Dan zal ik jouw oplossing goed vindbaar maken voor anderen.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hi Anne H Ziggo

Ja precies dat bedoelde ik idd.

Ik heb m nu .2 gegeven, maar mocht dit problemen opleveren geef ik m .253

Ik houd jullie op de hoogte!
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo allemaal,

Nu... een tijdje verder alweer... ben ik écht he-le-maal klaar met het internet van Ziggo.
Ook het dhcp gedeelte was niet de oorzaak. Verder heb ik ook nog de leasetijd verlengd van 1 uur, naar 24 uur.
Allemaal maakt het niets uit.

Ik ben nu echt zo klaar met het internet van Ziggo dat ik op het punt sta mijn contract te laten ontbinden. Ik heb er echt al alles aan gedaan. Jullie krijgen het gewoon niet gefixt...

Iemand met nog een laatste tip/strohalm?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 12005Posts
  • 915Oplossingen
  • 4655Likes
Cliff017
Ik word door een SuperExpert op de hoogte gebracht van dit topic om er opnieuw even naar te kijken en heb daarom alles even doorgenomen.

Ik had ook niet verwacht dat het een DHCP probleem zou zijn, want dat staat mijns inziens volledig los van het niet ontvangen van je draadloos signaal. Als er een DHCP probleem was, dan had je wel een verbinding gemaakt maar was er een probleem in de toewijzing van de IP adressen.

Ik heb je modem zojuist opnieuw uitgelezen en het eerste wat me opvalt is dat je het 2,4GHz netwerk in je modem hebt aangepast naar G/N only. Heb je ditzelfde gedaan in je accespoint?

Ik zie ook een draadloze printer die gebruik maakt van kanaal 6 en een ander draadloos netwerk met Ziggo43291.... in het netwerknaam. Is dit je wifibooster en klopt het dat deze ook gebruik maakt van kanaal 6?
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo,

Ik heb g/n only ook bij het Access point gedaan ja.

Over de printer: Ja dat is hetzelfde kanaal als mijn access point inderdaad. Maar dat komt omdat de printer automatisch het kanaal overneemt van het wifi-netwerk waarmee die verbonden is (access point in dit geval). Is altijd al zo geweest.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Cliff017
Ik zie in je profiel dat je ook een mediabox XL hebt. Is er een utp kabel verbonden tussen de Mediabox XL en de Connect box?

Wanneer de iPhone verbinding wegvalt kan je dan kijken wat het IP adres van de iPhone?
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Er is geen utp kabel tussen de mediabox en connectbox.

Het ip adres als die wegvalt is 192.168.178.182.
Ook als ik mijn iPhone een vast ip adres geef, helpt het niet.

Wat ik gewoon zo frapant vind, is dat na een reset/reboot het een tijdje goed gaat. Dan opeens niet meer.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Wanneer de iPhone verbinding wegvalt enter in de safari invoer balk op de iPhone 192.168.178.1, dan zou je het inlog scherm van de connect box krijgen. Lukt dit?
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ja dat heb ik nu in al die maanden al heel vaak gedaan hoor, haha.

Op het moment dat die dan uitvalt, laadt die ook de “webpagina” 192.168.178.1 niet altijd. Soms wel, soms niet.

Uiteraard op het moment dat die t weer doet, laadt hij die pagina wel altijd.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Cliff017 wrote:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb de (destijds prima werkende) ExperiaBox van KPN nog thuis liggen. Zou ik die als accesspoint kunnen gebruiken i.p.v. de WifiBooster heel toevallig? Dat ik de SSID en ww hetzelfde neem als bij de Wifibooster.


Je kan het natuurlijk proberen. De ExperiaBox aansluiten op de LAN port en de DHCP uitschakelen in de ExperiaBox. Ik weet niet of er een instelling is als Access point.
Ik ben ook niet bekend met de Experia box

Heb je nog Mac apparaten Imac of Macbook? Je kan dan eventueel het netwerk monitoren.

Verder heb ik geen idee.
Cliff017
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ja ik heb alles van Apple.
Hoe bedoel je netwerk monitoren en wat zou ik ermee kunnen?

Experiabox: ja kan ik het toch proberen? Waarom zou ik dan de dhcp uit moeten zetten?