Be rt wrote:
blanco12 Kun je je mogelijke oplossing eens uitleggen?
Het probleem was : "Al mijn bekabelde aansluitingen zijn spontaan verbroken"
wat nu uiteindelijk de mogelijke oplossing geweest is kan ik niet echt zeggen, t is een beetje een gokje maar de laatste keer dat alle bekabelde verbindingen weg waren heb ik alleen het ziggo-ap uitgezet en weer aangezet na enkele minuten en toen waren alle bekabeld aangesloten apparaten weer zichtbaar in t netwerk.
Maar hieronder komt nog een verhaaltje van het afgelopen uur, hopelijk met een paar bijzondere print screentjes :
Dag 1 met mijn nieuwe ConnectBox
Alles werkt naar behoren, achter op de plaats heb ik veel beter bereik terwijl mijn Cb voor in huis staat. Aangezien ik best zuinig ben koppel ik mijn ziggo-ap los, zet daar een switch voor mijn nas(sen) en sluit alles opnieuw aan. Dagje nergens aan gedacht en ik denk zal es kijken of me netwerk wel goed functioneert en ja hoor niks mis mee, echt 100%.
Nou ook maar es kijken hoe t in mijn nieuwe Connectbox is, kijken welke apparaten allemaal zichtbaar zijn echt heb ik vergeten dat ik 2 camera’s heb op wifi die op mijn oude Cb zaten en die moet ik nu dus ff weer opnieuw instellen (pfffffffffffffffff chinese rommel dus een hoop werk) maar dat kom dan maar later, nu eerst es kijken naar allerlei instellingen. Nou alles werkt en ik denk ik zal eens het netwerkdiagnose in de Cb laten uitvoeren: krijg al meteen een melding dat er iets niet goed is tussen mijn CB en het internet, buiten dus denk ik, vergeet een print screen ervan te maken helaas. Nog maar een keer alles laten checken en weer een foutmelding, nu met mijn wifi uitzending; ik lees dat 2.4 uit kan staan en 5.0 uit kan staan?

Wel een beetje gek want ik heb gewoon internet, niet de snelheid gecheckt maar ik heb internet, ff kijken naar de wifi instellingen en wat blijkt, de 2.4 en de 5.0 staan beiden uit en dat terwijl ik gewoon met een wifilaptop op de Cb zit en geniet van internet ?????

Dan maar eens de nieuwe Cb opnieuw opstarten, via het menu in de browser wat uiteindelijk na heeeeeel lang wachten weer werkt, ik denk wel 2 keer zo lang als de vorige maar dat hoef ik hoop ik niet iedere dag week of maand of jaar te doen ….. (alhoewel, ik vrees voor van alles)
Nou de Cb is weer online en ik zal weer eens inloggen en zo te zien zie ik alles wat ook daadwerkelijk aanstaat ?
Nog een keer netwerkdiagnose en die duurt me toch een partij lang, niet meer normaal ☹ maar uiteindelijk heeft ie het toch allemaal kunnen doorlopen en geeft de melding 100%, Jippie!!
Echter wat zie ik toch nog dat er wifi problemen zijn, dat ik misschien te ver van de Cb af zit dat zou kunnen ik zit achter in de tuin vlak tegen het huis aan, dus dat neem ik ff met een korreltje zout.

Maar wat heb ik nu veranderd? Helemaal niks, heb alleen de Cb herstart gehad, s ff kijken hoe t nu met de wifi 5.0 en 2.4 zit …..
Bijzonder de 5.0 en 2.4 staan beiden weer aan terwijl ik ze toch echt niet uit of aan heb gezet maar misschien heeft t aan t weer gelegen, iets moet de oorzaak geweest zijn ?
Nu maar ff door de hele Cb ff doorlopen kijken of er nog iets bijzonder is maar zo te zien is alles 100% in orde. Nu denk ik als ik eens de 2.4 de naam geef van mijn oude Cb dan kan ik hopelijk de wifi webcams daar op gebruiken, dat ga ik eens proberen, die dingen hoeven toch geen echte snelheid en mijn laptop e.d. gebruiken de 5.0 wel en dan kan ik ook meteen mijn wifi printer daar op gebruiken, nou es kijken of dat wil lukken ?
En warempel t werkt nog ook, nu kan t natuurlijk zijn dat ik in de toekomst tegen vreemde verschijnselen aanloop maar toen ik mijn nieuwe Cb binnen kreeg was dat 1 van de eerste dingen die ik probeerd maar toen kreeg ik een melding dat de naam van de Cb niet met een spatie mocht beginnen terwijl ik toch gewoon de volledige naar van mijn vorige Cb gebruikte, nu ga ik straks ook de 5.0 dezelfde naam geven, ik ben benieuwd!
En ook dit lijkt gewoon te werken vreemd vreemd vreemd maar straks alles eens resetten en kijken of mijn camera’s en mijn printer ook weer terug zijn?!
Jippie ip cams terug en de printer zal er ook wel weer zijn echter wat zie ik nu rechts onder in mijn beeld dat er achter mijn netwerk (als ik cursor boven het wifi teken zet) een 2 achter mijn netwerk staat en daar heb ik tijden geleden ook al eens gezever mee gehad.

Nou gelukkig lijkt nu alles weer zo te werken als bij mijn vorige Cb, gelukkig heb ik de nieuwe de naam van de oude gegeven zodat de wifi dingen niet opnieuw ingesteld moeten worden, straks meteen ff een back up maken op de Cb van de huidige instellingen en hopen dat ik die back up niet nodig heb na de een of andere update of dat er iemand van de firma ongevraagd aan zit
🙂