Vele apparaten zijn met WIFI of met kabel verbonden. Hier hebben ze allemaal ook verbinding met het internet. Nu heb ik een Sony BRAVIA TV, en kan de TV met UTP or met WIFI (sneller?) verbinden, maar deze heeft dan GEEN INTERNET.
ik kan alleen maar bedenken dat op de router/modern een instelling is ingegeven, maar kan niks vinden. Tevens heb ik de TV al meerdere malen terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar ook zonder resultaat.
wie heeft ideeen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag allen,
Nogmaals modem een fabrieksreset gegeven en alles opnieuw ingesteld. Dit loste niets op. De medewerker van Ziggo heeft mijn modem vannacht een re-provisioning gegeven. Dat loste het ook niet op.
Uiteindelijk even wezen Googlen en het blijkt dat ik wat over het hoofd heb gezien. Bij mijn TV kan je de instellingen terug zetten naar "eerste configuratie”. Ik heb altijd gedacht dat dit de fabrieksreset was maar dat is dus niet het geval. Onder “Instellingen - Opslag en Herstel” staat de optie om de TV daadwerkelijk terug te zetten naar fabrieksinstellingen. @fruma010: Kan het zijn dat dit bij jou ook het geval is? Bij mij loste dit het op en werkt alles weer.
@Be rt: nog bedankt voor het bijspringen en de duidelijkheid over IPv6. Ik had er even niet bij stil gestaan dat de TV die zelf aan zou maken.
Dank allemaal en ik hoop dat TS ook snel een oplossing heeft.
Groeten, Christiaan
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hmm, ik heb ook een Bravia maar geen probleem. Is wel een jaar of 6 oud.
Wat je kunt doen is het volgende:
Haal de UTP kabel uit de TV en stop hem in een laptop. Krijgt de laptop nu een verbinding (kun je vaak zien aan de ledjes bij de connector of anders in windows)
Geen verbinding betekent meestal slechte kabel.
Wireless is zeker niet sneller, afhankelijk van de postie van de TV ten opzichte van de router werkt dit wel of niet (ligt aan afstand, muren, maar ook aan de lokatie van de antenne in de TV.
Als je wired kunt zou ik dat zeker doen.
En zorg ervoor dat je TV op dhcp staat (dynamisch IP adres)
Dank je
Ik heb een tweede Bravia en die heeft geen enkel probleem (via WFI). De TV waar het om gaat staat naast de router, dus heeft prima WIFI verbinding. Dat is het probleem niet. Het is dat de verbinding tussen TV en router er is, maar iets houd toegang naar internet tegen.
Heb wel de kabel idd in een laptop gedaan en geen enkel probleem.
Ik heb een 50W755C daar heb ik dus geen probleem mee.
Als je tv naast de router staat: technisch gezien kan het wifi signaal te sterk zijn (maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat eigenlijk nooit zie).
Maar: kabel is altijd beter!
Krijgt je TV wel een IP adres? zit bij android tv onder netwerk instellingen (home en dan naar onderen scrollen)
Ja, tv heeft idd een IP adres ( and MAC) en router, allemaal keurig in orde. Staat op automatisch. Zelfs nog vergeleken met de andere TV. De BRAVIA zegt: “verbonden/geen internet
Zou de UPnP instellingen een invloed kunnen hebben?
Hmm, en dat adres is begint met 192 en niet met 169 ?
Je kunt op een laptop proberen dat adres te pingen (start command prompt, dan ping 192.168.0.10 of wat het adres van de tv is)
fruma010 wrote:
Zou de UPnP instellingen een invloed kunnen hebben?
Het zou kunnen maar ik verwacht van niet
Goedenavond @fruma010,
Balen dat het net met 1 TV niet lukt. Dit zou als de TV hiervoor geschikt is wel gewoon moeten kunnen. He staat het er momenteel voor? Is het inmiddels al gelukt?
Nee, voorstellen hebben helaas. Iet het gewenste resultaat
Goedenavond allemaal,
Ik heb sinds kort hetzelfde issue. Mijn Sony TV is verbonden via UTP rechtstreeks op het modem. Dit was tot voor kort geen issue maar de TV krijgt geen internet.
Het vreemde is dat de TV aan de ene kant aangeeft geen internet te krijgen maar aan de andere kant ook aangeeft wel verbonden te zijn met het modem.
Nu heb ik ipv4 only op mijn modem maar toch krijgt mijn TV een IPv6 adres. Ik heb het vermoeden dat de TV probeert een internet verbinding te krijgen via IPv6 maar door het ipv4 profiel dit niet krijgt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn kennis daar nog niet afdoende is om dat met zekerheid te zeggen.
Ik heb het ook via wifi getest met hetzelfde resultaat. Tevens heb ik de TV een static ip gegeven en dit ook ingesteld in het modem. Uiteraard ipv4 maar nog steeds krijgt de TV een IPv6 LAN adres.
@Be rt; mocht je tijd hebben. Zou je eens mee willen kijken?
Groeten, Christiaan
Ik heb dit overigens eerst aan de klantenservice voorgelegd maar die begrijpen dit niet en sturen me naar de community. Ik ga ze nog even vragen het modem een re-provisioning te geven. Kan zijn dat dat iets oplost. Ik kom er op terug later…
Groeten, Christiaan
@Huizinga IPv6 fe80 is een link local adres, https://en.wikipedia.org/wiki/Link-local_address
dat IPv6 maakt een apparaat zelf aan, ook in Windows zie je ditzelfde fenomeen met IPv4 only.
@Huizinga Vervolg op mijn bericht hier zojuist boven, kun je bij DNS bij allebei eens 0.0.0.0 invullen, dan pakt de TV de DNS servers van het modem of een router in de meeste gevallen.
Be rt wrote:
@Huizinga Vervolg op mijn bericht hier zojuist boven, kun je bij DNS bij allebei eens 0.0.0.0 invullen, dan pakt de TV de DNS servers van het modem of een router in de meeste gevallen.
Al geprobeerd maar geeft hetzelfde resultaat helaas.
@fruma010 een IP screenshot zoals @Huizinga geeft zou ook kunnen helpen
@Huizinga ipv je probleem op een thread van iemand anders te posten is het beter je eigen thread te starten.
Wat betreft je settings: dat ziet er wel goed uit mits:
Ik adviseer sowieso om DHCP te gebruiken.
Verder kun je ook een ping test proberen. Vanuit de connect box kan dat via
zit onder geavanceerde instellingen/hulpmiddelen. Zie hieronder
@fruma010 Kun je ook de zo’n ping test doen?
@eFfeM; meerdere threats aanmaken voor hetzelfde issue maakt het alleen maar onoverzichtelijk. Het issue lijkt hier exact gelijk en dus haak ik even aan.
De ping had ik al gedaan. Geen packet loss hier.
"PING 192.168.178.24 (192.168.178.24): 64 data bytes
72 bytes from 192.168.178.24: seq=0 ttl=64 time=10.000 ms
72 bytes from 192.168.178.24: seq=1 ttl=64 time=0.000 ms
72 bytes from 192.168.178.24: seq=2 ttl=64 time=0.000 ms
--- 192.168.178.24 ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 0.000/3.333/10.000 ms"
DHCP stond eerst aan en op mijn TV als dynamisch ingesteld. Resultaat is hetzelfde.
Dag allen,
Nogmaals modem een fabrieksreset gegeven en alles opnieuw ingesteld. Dit loste niets op. De medewerker van Ziggo heeft mijn modem vannacht een re-provisioning gegeven. Dat loste het ook niet op.
Uiteindelijk even wezen Googlen en het blijkt dat ik wat over het hoofd heb gezien. Bij mijn TV kan je de instellingen terug zetten naar "eerste configuratie”. Ik heb altijd gedacht dat dit de fabrieksreset was maar dat is dus niet het geval. Onder “Instellingen - Opslag en Herstel” staat de optie om de TV daadwerkelijk terug te zetten naar fabrieksinstellingen. @fruma010: Kan het zijn dat dit bij jou ook het geval is? Bij mij loste dit het op en werkt alles weer.
@Be rt: nog bedankt voor het bijspringen en de duidelijkheid over IPv6. Ik had er even niet bij stil gestaan dat de TV die zelf aan zou maken.
Dank allemaal en ik hoop dat TS ook snel een oplossing heeft.
Groeten, Christiaan
Mooi, ga het zeker straks proberen. Dank voor de input
WERKT. Dank jullie wel voor de hulp.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.