Vraag
Reacties
Oplossing
fruma010
Level 2

Alle apparaten hebben internet, behalve 1 TV

Vele apparaten zijn met WIFI of met kabel verbonden. Hier hebben ze allemaal ook verbinding met het internet. Nu heb ik een Sony BRAVIA TV, en kan de TV met UTP or met WIFI (sneller?) verbinden, maar deze heeft dan GEEN INTERNET.

ik kan alleen maar bedenken dat op de router/modern een instelling is ingegeven, maar kan niks vinden. Tevens heb ik de TV al meerdere malen terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar ook zonder resultaat.

wie heeft ideeen 

0 Kudos
Oplossing
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
Huizinga
Level 15

Top! Graag gedaan! 😄

eFfeM
Level 9

@fruma010@Huizinga fijn dat het opgelost is.

Ik vermoed dat de factory reset de netwerk stack software teruggezet heeft naar DHCP en dat dat het probleem opgelost heeft.

0 Kudos
Huizinga
Level 15
eFfeM wrote:

@fruma010@Huizingafijn dat het opgelost is.

Ik vermoed dat de factory reset de netwerk stack software teruggezet heeft naar DHCP en dat dat het probleem opgelost heeft.

Bij @fruma010 misschien maar bij mij stond de DHCP eerst normaal. Heb deze in op zoek naar een oplossing pas later op static gezet. Maar goed; issue opgelost! 😄

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fijn dat het voor jullie beiden opgelost is door de fabrieksinstellingen te herstellen @fruma010 & @Huizinga en top dat jullie dat hier eventjes terugkoppelen 

0 Kudos
Steefb
Level 20

Er zit / zat een bug in sony tv’s, lees de reacties op dit tweakers topic.

https://tweakers.net/nieuws/173270/sony-brengt-android-9-uit-voor-veel-tvs-die-uitkwamen-in-vorige-v...

segil schreef.

Dan hoop ik dat ze ook de bug hebben opgelost, waarbij geen datum/tijd gesync'd wordt als er geen tuner is aangesloten. Blijkbaar gebruiken ze het tv signaal als tijdsbron en zonder dit is er geen correcte datum. Gevolg: veel apps doen het dan niet, omdat de datum/tijd ver in het verleden staat. Er is een workaround om via USB debugging de NTP service een schop te geven, maar dat moet je doen na elke reboot. Zwaar irritant. Ik heb een Sony XG83 met Android 8.0.0.

0 Kudos
Huizinga
Level 15

Het zal wel toeval zijn…

0 Kudos