Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
In het begin hadden we nog analoge tv over de kabel, nu die bandbreedte beschikbaar is, heeft dit ook invloed op het kunnen krijgen van dual-stack ipv4/6 in voormalig UPC gebied?
DS-Lite, wat ik nu heb, geeft mij geen eigen ipv4 adres en oude apparatuur is nu niet bereikbaar en ook een RING deurbel werkt ook, nog steeds( voor zover ik weet), via Ipv4 en is dus niet rechtstreeks bereikbaar, alleen via Ring's eigen servers.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Analoog uitschakelen heeft niets te maken met de mogelijkheid voor Full Dual Stack, die was in oud-Ziggo gebeid altijd al aanwezig.
Het heeft te maken met een andere technische achtergrond in oud UPC gebied waardoor alleen Dual Stack Lite mogelijk was.
Mogelijk zijn er, na de voltooiing van de vervanging van de hardware in alle straat- en wijkkasten voor Docsis 3.1, andere mogelijkheden om IPv4/IPv6 in oud UPC te kunnen leveren.
Als je veel last hebt van Dual Stack Lite, kun je Ziggo vragen om je modem op IPv4 only te zetten.
Analoog uitschakelen heeft niets te maken met de mogelijkheid voor Full Dual Stack, die was in oud-Ziggo gebeid altijd al aanwezig.
Het heeft te maken met een andere technische achtergrond in oud UPC gebied waardoor alleen Dual Stack Lite mogelijk was.
Mogelijk zijn er, na de voltooiing van de vervanging van de hardware in alle straat- en wijkkasten voor Docsis 3.1, andere mogelijkheden om IPv4/IPv6 in oud UPC te kunnen leveren.
Als je veel last hebt van Dual Stack Lite, kun je Ziggo vragen om je modem op IPv4 only te zetten.
Ik heb totaal geen problemen, in zoverre dat iemand die alleen Ipv4 heeft niet instaat is om mijn ipv6 website te bereiken. ben nu voor iemand bezig en moet nu elke keer alles via ftp op zijn eigen Synology Nas zetten, zodat hij kan zien wat ik aan het doen ben. Extra handeling, maar niet zo erg, toch? Alleen onhandig.
Met al die prijs verhogingen en hun smoesjes om die te verontschuldigen, zou je verwachten dat ze nu eens eindelijk geld steken in Full Dual Stack, voor die klanten die dat wensen. Anders ben ik weg zodra we eindelijk glasvezel krijgen, maar die kans is zeer klein in Amsterdam met zijn oude A2000 netwerk.
De glasvezel uitrol, heeft weinig te maken met het A2000 netwerk. Dat zal eerder door legeskosten en de overvolle grond met andere kabels en leidingen komen. En uiteraard de kosten om een compleet nieuw netwerk uit te rollen.
"Ik heb totaal geen problemen, in zoverre dat iemand die alleen Ipv4 heeft niet instaat is om mijn ipv6 website te bereiken."
Nog maar 33% van de wereld heeft IPv6 tot zijn beschikking, dus dan mis je nog 67% die je website niet kunnen bereiken.
"Met al die prijs verhogingen en hun smoesjes om die te verontschuldigen, zou je verwachten dat ze nu eens eindelijk geld steken in Full Dual Stack, voor die klanten die dat wensen."
Ziggo is al 6 jaar bezig met Docsis 3.1 uit te rollen, in alle kasten is de inhoud vervangen en ik ga er dan van uit dat alles technisch gelijk is getrokken en zou volgend jaar iedereen zomaar Full Dual Stack kunnen krijgen.
Bij ons is de KPN wijkkast geupgrade, maar er wordt geen glas doorgetrokken door de kruipruimtes van deze laagbouw wijk, omdat dit blijkbaar te veel moeite of geld kost, want iedereen is tevreden met hun adsl of zitten op het door ons zelf betaalde A2000 netwerk, nu Ziggo.
Nou ik hoop niet iedereen want Ipv4 adres range zit vol! DS-Lite werkt voor de normale gebruiker prima, slechts een enkeling zal Full Dual Stack willen. Nu krijgen alle nieuwe klanten Ipv6 en slechts enkelen willen, denk ik, Ipv4 omdat hun oude apparatuur of Ring niet werken.
Trouwens de rest van de wereld interesseert mij niet, ik richt mij op mijn wijk en stad.
@nubro01 "Nou ik hoop niet iedereen want Ipv4 adres range zit vol! DS-Lite werkt voor de normale gebruiker prima, slechts een enkeling zal Full Dual Stack willen."
Als je in de gegevens kijkt, welke providers, welke IP ranges hebben, dan kun je zien dat Ziggo al goed in zijn jasje zat met zijn IP adressen en zeker na de samenvoeging met Vodafone zitten ze zeer ruim in de IP adressen.
Ze hebben goed vooruitgekeken en die in het verleden op tijd aangevraagd en gekregen.
Oud-Ziggo gebied had ooit voor een groot deel al Full Dual Stack.
Met al dat thuiswerken is vaak een uniek IP adres juist essentieel voor een goede verbinding en niet een IP adres wat je met 20 anderen deelt en telkens een ander IP adres krijgt, zoals met DS-Lite.
Er zijn er alleen al honderden die via dit forum een IPv4 only hebben aangevraagd, als ik dat doortrek tot de volledige helpdesk, dan praat je op zijn minst al over tig duizend.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...