1
Vraag
2
Reacties
trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Aliassen werken niet (meer)

Ik heb 1  email adres in gebruik en daar zes aliassen onder gehangen. Nu merk ik dat een aantal alias adressen niet meer werken, super irritant, aangezien ik er eentje heb gebruikt voor een bestelling maar ontvang dus geen email. Hoe kan dit? Ze hebben gewoon gewerkt, want heb een wijziging door gevoerd en daar kwam gewoon een bevestiging van binnen. Nu dus echter niet meer. Heb een test email gestuurd naar 4 alias adressen, maar die komen allemaal terug met een error van dat email adres niet kan worden gevonden of ik geen email kan ontvangen. Stuur net een mail naar het hoofd email adres , waar de aliassen onder hangen, en die komt gewoon binnen. Hoe valt dit op te lossen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

update na 24 uur: alle email adressen doen het weer, de twee die niet meer werkten en de nieuwe die ik even had aangemaakt om te testen, aangezien het aanmaken van nieuwe email adressen ook niet meer ging.  Had wel verwacht dat het weer zou werken, omdat pas sinds gistermorgen de ALIAS adressen echt uit het systeem waren. Dat heeft een dag of vijf geduurd eer ze echt uit het systeem waren. Zolang die nog actief zijn, kan je uiteraard geen EMAIL adres daarnaast actief hebben. Het verwarrende is dat je het niet kan volgen in Mijn ZIggo, omdat dat geen actueel beeld geeft. Het zou handig zijn als er een melding kwam in Mijn Ziggo dat wanneer je ALIAS adressen verwijderd dat dit een paar dagen kan duren eer ze echt zijn verwijderd. Ik denk  overigens bij het aanmaken van de ALIAS adressen dat het ook zo werkt, ze zijn niet zo snel aangemaakt, vandaar misschien ook de foutmeldingen in het begin. Anyway issue opgelost.

Bekijk in context

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

@Jamyla ja klopt, sinds de laatste update gisterenmorgen, werkt het weer. Het systeem had  wat lang(een dag of vijf) nodig, om de ALIASSEN op te ruimen, waardoor de EMAIL wijzigingen ook niet konden worden doorgevoerd. Dit topic kan inderdaad worden gesloten.

Bekijk in context

21 Reacties 21
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ik heb zoveel problemen sinds  er een hele korte opzegging is uitgevoerd door Ziggo(heb een dag of twee bij t-mobile gezeten). Account is toen even afgesloten geweest. En weer terug gezet, ging toen het een en ander mis met mijn email adressen. Dat was opgelost, maar vraag me nog steeds af of er toch niet twee klantnummer actief zijn. 1 email adres staat nog actief, die zou over zes maanden aflopen, ik zie dit email adres niet onder mijn ziggo. Dus hangt het ergens anders onder. Ik vraag me af of daar ook nog andere email adressen actief zijn. Ik heb de 4 alias adressen weer verwijderd waar ik problemen mee had en weer teruggezet als email adres, maar krijg ze niet werkend. Eentje blijkt op de achtergrond actief te zijn, want als op ik op webmail inlog op dat email adres, en ik gebruik daarbij een ouder wachtwoord, dan kom ik in de webmail terecht, en als ik er email heen stuur komt het ook gewoon binnen. Dit snap ik niet, dit betreffende email adres is omgezet vorige week naar een alias, dus dan zou ik er uberhaupt niet meer op moeten kunnen inloggen, omdat de alias onder een ander email adres hangt. Dan denk ik hoe kan dat, hangt dat email adres dan nog ergens anders onder? (Waar ook nog een andere email adres  actief is).  Hoop dat er een keer een moderator mee kan kijken, al kunnen die weer niet bij alle gegevens heb ik begrepen. Ik probeer de vier email adressen nog wel een aantal keer. Het gaat gewoon fout vrees ik, als je een email account verwijderd en je maakt dit gelijk aan als alias, raakt het systeem in de war lijkt het wel. En ook anders om, als je de alias weg gooit en weer als email account opvoert. Voor mij als klant is dat lastig te volgen, het systeem bevestigt in mijn ziggo dat er iets is verwijderd en aangemaakt, maar blijkbaar gebeurd er nog iets op de achtergrond wat problemen kan geven.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Door de kleine onderbreking in je abonnement is het inderdaad goed in de war geraakt. Hier moet een Ziggo medewerker (moderator) naar kijken.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ja dat klopt. Zelfs nieuwe email adressen aanmaken lukt al niet meer. Net weer getest. Dan stuur ik er een email heen, maar alle mail komt terug. Heb wel eens gelezen dat na er een kleine onderbreking een soort van twee mijn Ziggo’s ontstaan.  De oude en de nieuwe situatie. Het is me overigens wel recent nog een keer gelukt om een email adres toe te voegen, maar sinds het opvoeren van aliassen, en weer terug naar gewone mail accounts, alleen maar problemen.  E-mail notificatie staan aan maar krijg geen email binnen van de community. Gratis pakket waar ik heb recht op heb, wordt niet meer geactiveerd, kom het niet meer tegen, ook al meerdere keren uitgezet, maar nog niet opgelost, wijzigingen van tv pakketten worden niet meer per mail bevestigd, maar krijg ik via gewone post thuis, als ik mijn wachtwoord probeer te resetten van mijn ziggo, kan ik dat via email doen en sms, maar er staat wel twee keer hetzelfde email adres, hoe dan?  

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Inmiddels is het email probleem doorgezet naar een andere afdeling die het verder op gaat pakken.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @trebor66 

Heb je al iets vernomen van de afdeling die het probleem met de email zou oppakken? Zo ja, goed of slecht nieuws? 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ja ben gebeld vanmorgen. Twee email adressen zijn opnieuw opgevoerd, ik moet tot morgenochtend wachten dan zou het weer moeten werken. Daarnaast blijft het vreemd dat ik ook geen nieuwe email adressen kon opvoeren en werkend kan krijgen. En zo zijn er nog wel meer dingen die anders lopen sinds de korte onderbreking na de opzegging. Als klant kan het best verwarrend zijn dat wat je ziet in mijn ziggo niet een actueel beeld geeft van de daadwerkelijke situatie in het systeem bij Ziggo. Zoals een alias of email adres wat verwijderd is.  Ik wacht eerst even af tot morgenochtend(na 6 uur, zou het bijgewerkt moeten zijn).  Eerst maar eens zien of de twee email adressen weer werken. Dank voor je reactie overigens.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Nog 1 vraagje, kan jij een reden verzinnen dat ik niet op de hoogte wordt gebracht via email wanneer er hier een reactie plaats vind? Dat is zo’n vreemd iets wat opeens niet meer werkt. Alles staat gewoon goed volgens mij en toch krijg ik geen notificaties binnen als hier iemand heeft gereageerd.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes @trebor66 ik snap wat je bedoelt. Fijn dat de 2 e-mailadressen weer zijn opgevoerd. Mocht je hier nog ondersteuning vanuit ons bij nodig hebben, je weet ons te vinden 😄

Vreemd dat je geen emails meer krijgt, ik heb je profiel gecheckt en hier staat inderdaad ook alles goed. Wil je jouw emailadres in je profiel uploaden? Wij als moderators kunnen dan even checken of we nog wel de juiste gegevens van jou hebben. 

 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ja als het morgen niet werkt meld ik me weer:-) e-mailadres in je profiel uploaden? Hoe doe ik het dat. Er staat toch een e-mailadres onder mijn instellingen? Bij mijn persoonlijke instellingen, tab email?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes, het emailadres wat daar staat is het juiste? 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ja, is geverifieerd ook. Het vaste email adres behorende bij mijn klantnummer. Sinds ik weer terug ben na opzegging(was een andere)

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

wat de alias soap betreft, ik heb vorige week een stuk of zes aliassen aangemaakt onder mijn hoofd email adres, vanwege problemen, waarom ik dit topic ben ik begonnen, heb ik ze al een paar dagen geleden verwijderd. Nu zag ik gisteren al dat het wanneer ik inlog via webmail op mijn het betreffende email adres, en ik kies voor standaard email adres, dat er nog twee aliassen onder dit email adres hangen, heb ze ook net getest, en de emails komen gewoon binnen op het hoofd email adres.  In Mijn Ziggo zijn ze niet meer te zien uiteraard, maar blijkbaar zijn ze nog wel actief. Wanneer worden deze alias adressen echt verwijderd uit het systeem vraag ik me af. 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Update, na 6 uur vandaag zouden email adressen weer moeten werken, maar ze werken niet, er is geen verschil. De twee email adressen zijn gewoon niet actief blijkbaar, krijg mail delivery system error als ik er een email heen stuur. Om te testen ook nog een nieuw e-mailadres aangemaakt, maar ook dat werkt niet. Kan alles doen in Mijn Ziggo, ze staan er in, alleen op de achtergrond in het systeem zelf, lijkt er niks te gebeuren. Inmiddels via DM op twitter doorgegeven, zij zetten het weer door via interne order naar de juiste afdeling. 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ik constateerde al eerder dat er nog twee ALIAS adressen hingen onder een email adres. Dat zou niet mogen omdat ze allemaal zijn verwijderd. Vanmorgen constateerde ik dat 1 van de probleem email adressen weer te bereiken is als ALIAS.  Dat is het wel ooit geweest. Blijkbaar heeft het systeem een hele lange doorloop tijd nodig om verwijderen en wijzigingen echt door te voeren. Het email adres is in ieder geval weer bereikbaar op dit moment. Ik zet dit meer neer als info, en ervaring, mocht het nog eens voorkomen. Ziggo belt me later deze week nog om te kijken wat er nog wel en niet werkt.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

update na opnieuw 24 uur te hebben gewacht:  De ALIAS adressen zijn nu niet meer zichtbaar, onder het email adres. Dat is goed, daar heeft het systeem een dag of vijf over gedaan blijkbaar. Een dag of vijf geleden heb ik ze verwijderd via Mijn ZIggo, alleen zag ik er nog drie staan dus gisteren onder het email adres, dat kan je zien via webmail. Nu lijken ze dus pas echt weg te zijn. De twee probleem email adressen werken nog niet, geven nu de foutmelding bij inloggen op webmail: "inloggen momenteel niet mogelijk. probeer het straks nog eens". Bij het derde email adres wat ik nieuw had aangemaakt krijg ik nog de melding: ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord (die melding kreeg ik gisteren bij de andere twee email adressen).  Het systeem van Ziggo ziet de email adressen nog niet, krijg nog steeds foutmelding als ik er een email heen stuur.  Toch denk ik wel dat het stap voor stap goed komt. Zolang er nog ALIASSEN stonden,  kan het niet zo zijn dat er dan ook email adressen van zijn(die kunnen niet naast elkaar bestaan). Al blijft het vreemd dat ik blijkbaar nog steeds geen nieuw mail adres werkend kan krijgen. 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

update na 24 uur: alle email adressen doen het weer, de twee die niet meer werkten en de nieuwe die ik even had aangemaakt om te testen, aangezien het aanmaken van nieuwe email adressen ook niet meer ging.  Had wel verwacht dat het weer zou werken, omdat pas sinds gistermorgen de ALIAS adressen echt uit het systeem waren. Dat heeft een dag of vijf geduurd eer ze echt uit het systeem waren. Zolang die nog actief zijn, kan je uiteraard geen EMAIL adres daarnaast actief hebben. Het verwarrende is dat je het niet kan volgen in Mijn ZIggo, omdat dat geen actueel beeld geeft. Het zou handig zijn als er een melding kwam in Mijn Ziggo dat wanneer je ALIAS adressen verwijderd dat dit een paar dagen kan duren eer ze echt zijn verwijderd. Ik denk  overigens bij het aanmaken van de ALIAS adressen dat het ook zo werkt, ze zijn niet zo snel aangemaakt, vandaar misschien ook de foutmeldingen in het begin. Anyway issue opgelost.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

@Madelon kan het zo zijn dat je niet terug kan naar een oud email adres , ik heb wel eens zoiets gelezen. Ik heb nu een gmail adres in gebruik voor de community en dan krijg ik wel keurig de meldingen binnen als er iets gewijzigd is bij de abonnementen die ik volg. Maar eigenlijk wil ik gewoon terug naar het oude ziggo email adres.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @trebor66! Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met terug gaan naar een oud e-mailadres. Zou je wat meer uitleg kunnen geven? En waar wil je die dan voor gebruiken? 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

@Carlien  Het gaat erom dat ik geen reacties ontvang als iemand hier reageert op bijvoorbeeld abonnementen of een ander wijziging. Ik ontvang geen reacties op het email adres wat ik hier nu gebruik in de community. Geen idee waarom niet, het zit echt in het email adres, want gebruik ik een nieuw email adres dan krijg ik wel de wijzigingen door.  Heb ik getest, had een gmail adres hier ingesteld, wijzigingen kwamen door. Nu ben ik weer terug gegaan na het email adres wat ik wil gebruiken(een Ziggo mail adres). Dan krijg ik dus geen wijzigingen door. Los daarvan ontvang ik ook geen activatie email na het opnieuw opvoeren van het ziggo email adres. Uiteindelijk is dat activeren wel gelukt omdat ik nog een oude activatie mail had staan, van een tijdje geleden. Die mail heb ik bevestigd, waarna het activeren is gelukt. Maar dat zorgt er niet voor dat ik notificaties door krijg per email als er op iets wordt gereageerd hier waar op ik ben geabonneerd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic