Chris111

Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alias verwijderen in Mijn Ziggo lukt niet

Beste,

 

Als ik een alias emailadres verwijderd en er komt ok in beeld is hij verdwenen uit het rijtje, totdat ik opnieuw in logt bij mijn Ziggo want dat staat hij er weer.

Dit zelfde gebeurt ook bij het aanmaken van een nieuw alias.

 

wie o wie weet de oplossing?

68 Reacties 68
Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert, ik heb het account verwijderd uit office outlook, niet bij Ziggo. waarom gaat mij probleem niet naar de IT afdeling Bert?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Chris111  schreef:

Bert, ik heb het account verwijderd uit office outlook, niet bij Ziggo. waarom gaat mij probleem niet naar de IT afdeling Bert?


Probeer het morgen nog eens te verwijderen uit Mijn Ziggo, mogelijk moet er een tijd overheen gaan voordat een mailadres wordt vrijgegeven voor verwijdering.

 

Mogelijk een vreemde oplossing die ik ergens anders las.

Welke browser gebruik je nu?

Niet Edge? Probeer eens Edge.

 

@Chris111 IT afdeling? Geen idee waarom niet, daar kan alleen Ziggo een antwoord op geven, Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemorgen @Chris111, waarom wordt jouw probleem niet doorgezet naar een IT afdeling? Volgens mij zijn we dat steeds aan het doen, het antwoord van de IT was het volgende: 
De mail adressen blijven er nog staan, omdat er nog steeds op ingelogd wordt. Door de activiteit van het inloggen, blijven de mailadressen bestaan.

Heb je bijvoorbeeld een Outlook account met die aliassen aan staan of iets dergelijks? 

Zolang dit nog steeds gebeurt, dan wordt het probleem niet opgelost! Wij hebben de mailadressen onlangs voor je verwijderd, maar zodra er weer mee ingelogd wordt, ben je gewoon weer terug bij af. Zo blijven we doorgaan en een oplossing komt er niet. Kun je eens een andere browser testen zoals @Bert ook al aangeeft. Zodra je de mailadressen hebt verwijderd via outlook en dergelijke mailprogramma's, probeer ze daarna eens te verwijderen via mijn Ziggo. 

Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen Danitsja,  zie bericht van gisteren. heb het emailaccount met de daarbij onder hangende aliassen verwijderd uit office outlook!  en andere browsers ook geprobeerd.

Wat doen we het probleem dat ik ook geen nieuw email adres kan aanmaken!

raak nu wel een beetje verhit na 5 weken.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Ik heb er een expert naar laten kijken, als het goed is, dan zijn de drie aliassen waar het omgaat, verwijderd. Kun je dit controleren hoe het ervoor staat in mijn Ziggo @Chris111

Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ze zijn weg!! Nu heb ik er zelf nog een paar weg gehaald, maar die staan er weer als ik opnieuw inlog. grrr

Kan het nu zo ingeregeld worden dat ik het zelf ook kan wijzigen?

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Chris111 uhm, ze zijn weg maar zijn er ook weer? 

En wil je een bestaand e-mailadres wijzigen bedoel je? Of een alias aanmaken? 

Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Een alias aanmaken en diversen verwijderen Jacob, maar beide kan ik wel maar bij opnieuw inloggen op mijn Ziggo staan ze er weer en de nieuwe alias die ik heb aangemaakt is weer weg!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Chris111 ik heb even een check gedaan met een soort meekijk-functie. Je Mijn Ziggo account kom ik wel in, maar via diverse browsers krijg ik de melding dat je e-mailadressen nu niet opgehaald kunnen worden en krijg het verzoek het later te proberen.

Lastig zo, maar check het aub straks nog eens, desnoods met een andere browser. 

Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Jacob,    heb het  3 verschillende browsers gedaan, maar kan gewoon inloggen.

heb nog alias verwijderd en nu staat hij er weer!! 

Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

een aanvulling Bert,   heb een nieuw emailadres aangemaakt, die blijft wel bestaan na uit en inloggen.

Maar.... heb er een alias in gemaakt en die verdwijnt ook bij uit en opnieuw inloggen.

Dus ik heb 2 !!! problemen. kan helemaal niets!!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dankjewel @Chris111 

We gaan het mee naar onze IT collega's

Zou je voor mij het volgende willen aanleveren?
Via welke type browsers heb je het allemaal getest:
Hoeveel verschillende apparaten heb je het getest? 

Screenshot foutmelding: 

Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jamyla, ik heb het geprobeerd met Google chrome, edge en Firefox, zowel voor het verwijderen van alias en voor het aanmaken van een alias.

Er zijn nooit geen foutmeldingen, alleen na het aanmaken van een alias en dan uitloggen en weer inloggen zijn de aangemaakte en/of verwijderde aliassen weer verdwenen!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Los van de verschillende apparten, heb je het ook op meerdere computers/laptops of smartphones getest?

Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ook op andere pc geprobeerd, maar helaas kan geen alias aanmaken of verwijderen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Chris111 . Duidelijk. Ik heb dit even intern doorgezet naar een andere afdeling die dit verder voor je moet/kan onderzoeken. We houden je op de hoogte! 

thirdfloor

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik sluit me volledig bij het bericht en probleem dat Chris meldt aan. Ik heb dat gisteren ook telefonisch aan de Ziggo helpdesk gemeld.
Dit probleem bestond enige tijd geleden nog niet: toe kon ik mail-aliassen prima verwijderen en toevoegen. Sinds enige tijd werkt dit niet meer. Zoals Chris beschreef kun je een alias wel verwijderen, maar als je de pagina dan ververst of opnieuw inlogt is deze weer terug: hij wordt dus niet op de server verwijderd. En dat heeft niets te maken met welke browser je gebruikt, welk device of dat er cookies staan: dat heb ik ook allemaal gevarieerd.
Het is zelfs nog sterker: ik heb vanochtend (per ongeluk) m'n e-mail account (en dus met alle aliassen die eronder hangen) verwijderd. Dat was een foutje en heb daarna gelijk dat mail-account weer aangemaakt. En wat zag ik tot m'n verbazing: alle aliassen van dit account stonden er gewoon weer.

Het is duidelijk dat de IT-afdeling dit grondig moet nazoeken. Ik verbaas me erover dat dit zo moeizaam gaat, dat allerlei "moderatoren" hier mee bezig zijn, maar hier blijkbaar nog niet een case van hebben gemaakt.  

Chris111
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Moeizaam gaat het zeker, ben hier al vanaf maart mee bezig, diverse keren uitgelegd aan verschillende personen zonder resultaat.  aantal keren gebeld en dat wordt er verteld dat er een case wordt aangemaakt. Er is nog nooit een case aangemaakt en krijg het ook niet voor elkaar!!

Het probleem is weer naar een andere afdeling, dus maar afwachten weer.

Triest verhaal voor zo een grote speler.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Chris111 

Ik kan je nog geen oplossing bieden maar wil je wel voorzien van de laatste update: Mijn collega's hebben een ticket gelogd. Zodra er een nieuwe update is laten we het aan je weten. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik herhaal (helaas) nogmaals wat Rikst al zei. Er is nog geen oplossing, maar er wordt nog steeds aan gewerkt. 

Uitgelicht topic