1
Vraag
2
Reacties
Knaapenzaken

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alias email - ik ontvang geen mail meer

Ik heb een alias email adres. nu heb ik mijn wachtwoord aangepast en ontvangt ik geen mail meer via mijn alias mailaccount. wel nog steeds via mijn hoofd account.
In Outlook heb ik geprobeerd de alias opnieuw aan te maken maar hij wil niet verbinden met de server.

Iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Je kunt ieder email adres instellen, maar een alias gaat niet apart binnenkomen, omdat het geen eigen inbox heeft en dus niet te bereiken is.

De alias komt in de inbox binnen van het account/emailadres, waar hij onder hangt.

In Mijn Ziggo kun je zien onder welk emailadres dit alias hangt.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Over wat voor apparaat gaat het?
Krijg je een foutmelding?
Welke outlookversie?
Probeer het eens met het oude wachtwoord .
Knaapenzaken
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is Outlook 2016 op mijn vaste Pc.
Hij geeft als fout melding: Er is iets fout misgegaan en uw account is niet ingesteld in Outlook.
Knaapenzaken
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oud wachtwoord heb ik helaas niet meer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Een alias mailadres komt binnen in de inbox waaronder dat alias is gemaakt.

In Mijn Ziggo kun je zien onder welk emailadres dit alias hangt.

Een alias kun je niet apart binnenhalen, deze heeft geen eigen inbox, hangt onder een bestaand "hoofd"adres komt in de inbox van het "hoofd"adres.
Knaapenzaken
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan ze op mijn tablet wel instellen als aparte accounts. Ik neem aan dat de alias mail bedoeld is om bepaalde mails die naar dit alias gestuurd is dan ook binnenkomt in deze box?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Je kunt ieder email adres instellen, maar een alias gaat niet apart binnenkomen, omdat het geen eigen inbox heeft en dus niet te bereiken is.

De alias komt in de inbox binnen van het account/emailadres, waar hij onder hangt.

In Mijn Ziggo kun je zien onder welk emailadres dit alias hangt.
Knaapenzaken
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Bert,
Ik kwam ook het volgende tegen
Géén extra mappen toevoegen voor aliassen in Outlook 2016
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Binnenkomen doen ze in de box waarvoor je een alias hebt gemaakt inderdaad. Je kunt natuurlijk wel mail versturen met je alias als afzender, althans in Thunderbird is dat geen enkel probleem. Account-instellingen -> Identiteiten beheren. Even je alias toevoegen en klaar. Je maakt dan geen complete mailbox aan, maar alleen een 2e identiteit.

Maar het zou me niet verbazen dat zoiets simpels in Outlook weer een dingetje is.:yum:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic