Jongejan1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alias e-mail is niet meer gekoppeld aan mijn Ziggo account

Alias e-mail is niet meer gekoppeld aan mijn Ziggo account. E-mail werkt nog wel. Maar ik wil het wachtwoord wijzigen. 
Hoop dat iemand de oplossing weet. Dit probleem speelt al vanaf januari.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jongejan1,

 

Mijn collega's hebben het inmiddels hersteld en het zou nu in Mijn Ziggo zichtbaar moeten zijn 🙂 Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een alias is een mailadres onderliggend aan een mailadres met een inbox.

De mails naar het alias emailadres komen in de inbox van het mailadres met een inbox.

Omdat een alias een mailadres is onderliggend is aan het het mailadres met een inbox, heeft deze hetzelfde wachtwoord, als je inlogt met het alias in de webmail, als het bovenliggend mailadres met een inbox.

 

Wil je een aparte inbox, maak dan een nieuw mailadres aan in Mijn Ziggo:

 

Producten -> Internet naar beneden scrollen en dan onder E-mailadressen.

Jongejan1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het hoofd e-mail adres is veranderd.

We zijn overgestapt naar zakelijk account.

 

De alias adressen gebruiken wij nog en werken ook. Hoofd e-mail adres nog nooit gebruikt.

Heel vreemd dit.

We hebben ook problemen met Instagram en Facebook. Lijkt gehackt… 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als je overgestapt bent heb je ook een ander klantnummer en een ander Mijn Ziggo.

Emailadressen gaan nooit mee naar een ander klantnummer.

Emailadressen worden ook niet overgezet naar een ander klantnummer, alleen in heel bijzondere gevallen.

 

Een Ziggo moderator kan kijken of ze iets kunnen betekenen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jongejan1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké, ik hoop dat een Ziggo moderators/medewerkers ons kan helpen. En het op kan lossen.

Jongejan1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het zijn drie e-mailadressen waar wij (als gezin) het wachtwoord niet van kunnen veranderen omdat ze niet meer bij ons account vermeld staan. De mail adressen werken verder wel. Ik bedoel, wij kunnen nog mail ontvangen en versturen. Ik noemde het in mijn vorige mail alias e-mail adressen, maar dat is niet juist, denk ik. Het zijn e-mail adressen van 3 gezinsleden gebruik van maken. Los van elkaar met elk een ander wachtwoord. Deze adressen staat niet meer vermeld bij ons hoofd account. Dat zijn dan denk ik geen aliassen? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Jongejan1 Met allemaal een ander wachtwoord zijn het emailadressen met een eigen inbox.

 

Bij een wijziging van klantnummer, krijg je een nieuw Mijn Ziggo en de mailadressen worden niet overgenomen in het nieuwe Mijn Ziggo, omdat ze gekoppeld zitten aan het oude klantnummer, daarom kun je ze niet zien in je nieuwe Mijn Ziggo.

Jongejan1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké, maar hoe kunnen wij onze wachtwoorden nu wijzigen?

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Bert heeft al aangegeven dat er geen mailadressen tussen verschillende klantnummers worden verhuisd, deze mailadressen zullen ook in principe na 6 maanden vervallen. Wordt een moeilijk verhaal denk ik.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

@Jongejan1 zo te zien hangen ze nog wel onder je klantnummer alleen zijn ze niet meer zichtbaar. Daar heb ik een andere afdeling voor nodig en heb een werkbon voor ze aangemaakt. Rond 8-5 krijg je hier meer informatie over dat het hersteld is. 

Laat je het weten wanneer het gelukt is? 

@Bert en @amvih valt dus weer mee 😄

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

@Jos als ik het goed begrijp kunnen mailadressen dus wel verhuisd worden tussen verschillende klantnummers?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

@amvih goeie vraag! Dat kan inderdaad niet. Hier gaat het niet om een verhuizing tussen klantnummers. In sommige gevallen worden accounts niet zichtbaar in Mijn Ziggo, dat kunnen we goed herstellen. 
 

Jongejan1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jos,

SUPER! Heel erg bedankt! 
1 e-mail adres is echt gehackt. Want de Facebook pagina en Instagram account zijn leeggetrokken. Geen foto’s meer en geen vrienden. Er is ook een vaag bericht op dat e-mail adres binnen gekomen en ze vragen om bitcoins over te maken. Dat ga ik uiteraard niet doen. 
Hoop dat het snel allemaal weer is opgelost. En dat ik dat wachtwoord kan veranderen.

of kan jij (Jos) al iets voor mij betekenen? Ik bedoel dat deze hacker eruit/ eraf wordt gegooid ofzo? Stelletje criminelen zijn het!! 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Graag gedaan en heftig dat je echt gehackt bent 😞 daar heb je een hoop gedoe. Je kan een bericht sturen aan abuse@ziggo.nl Wanneer het ons opvalt dat er spam gestuurd wordt of een mogelijke hack is blokkeren we het betreffende e-mailadres.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jongejan1,

 

Mijn collega's hebben het inmiddels hersteld en het zou nu in Mijn Ziggo zichtbaar moeten zijn 🙂 Laat je weten of het is gelukt?

ideglas

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Community Moderator, ik heb exact dit probleem (aliassen niet meer zichtbaar onder MijnZiggo account) ook. Het gaat om de aliassen igordeglas@ veerlevanderburght@ belendeglas@, ikerdeglas@, ferrandeglas@, t3marginal@. Het mijn Ziggo account is gelijk aan waaronder ik dit bericht post. Kunnen jullie dit oplossen?

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Goedemiddag @ideglas 
Dat is vreemd zeg, zijn je aliassen plots verdwenen of mis je ze al een poosje?

ideglas

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk dat ze al een tijdje verdwenen zijn. Maar ik zag het vandaag pas omdat ik een wachtwoord van een van de accounts wilde aanpassen. 

ideglas

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vermoed dat het probleem ontstaan is toen de helpdesk mijn MijnVodafone en MijnZiggo accounts 'ontward' heeft

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dat is heel lullig, @ideglas . Ik heb een order aangemaakt om de e-mailadressen te laten herstellen. Deze order wordt normaal gesproken binnen 3 werkdagen verwerkt. Mocht het daarna nog niet in MIjn Ziggo staan, laat het hier dan weten. Dan controleer ik de order voor je en of deze al is afgehandeld 🙂

Uitgelicht topic